De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

merle2010

Flow skriver:

der er vist noget med at figenstænger indeholder meget sukker..  Men det er også bedre at stikke dem sårn en stang frem for en mars bar..

ja man kan jo osse være fanatisk, men som du siger så er det bedre end en marsbar der er jo osse sukker i mariekiks, som hun elsker.. men jeg vil nu ikke holde hende helt fra sukker... dog har jeg lært at hun ikke skal have skumbananer, da hun gik fuldstændig amok i en sukkerrus sidst hun fik dem.. hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Maise

Altså Clara har ikke smagt slik hjemmefra. Jeg har ganske enkelt ikke tilbudt hende det. Sodavand light har hun smagt et par gange( min) og tuc kiks får hun i ny og næ, ellers ikke noget.

Til fastelavn havde de i vuggestuen tilbudt hende vingummi og smarties, det havde hun spyttet ud og ville hellere have frugt som hun kender. Hun skal tidsnok lære hvad slik er, så kan ikke se nogen grund til at introducere dem til det for tidligt, da det er unødvendigt.

Jeg er ikke fanatisk, prøver bare at holde hende fra det til hun selv bliver interreseret i det.

Anmeld

21. marts 2011

Mira0911

Baby-støv skriver:

Og jeg kommer fra præcis det modsatte hjem, hvor man godt må få masser af kager og det hele... Så det ligger meget fra min opdragelse. Hun irriterer mig virkelig, ikk engang til hendes 50 års fødselsdag måtte man få mere en-to dåse colaer på en hel dag og aften...  Det er simpelhen for meget... og når man er derhjemme til mad, er der aldrig kød nok, for det har vi ikke godt a...  så vi får et lille bitte stykke... Hun behandler folk som om de ikk ved noget som helst om mad... som om vi er 10 år gamle.

Nej nej nej... Det er da helt klart at gå over stregen.... Synes jeg... 

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

merle2010 skriver:

ja man kan jo osse være fanatisk, men som du siger så er det bedre end en marsbar der er jo osse sukker i mariekiks, som hun elsker.. men jeg vil nu ikke holde hende helt fra sukker... dog har jeg lært at hun ikke skal have skumbananer, da hun gik fuldstændig amok i en sukkerrus sidst hun fik dem.. hehe

Hehe... ja det er ski sukker i alt..

Læste om en den anden dag der gav sit barn frugt, gerne 6 stk om dagen, og fik røvfuld for det, fordi der er frugt sukker i det..

Så er man vist lidt fanatisk..

Anmeld

21. marts 2011

twinny

MoarJ skriver:

Nej nej nej... Det er da helt klart at gå over stregen.... Synes jeg... 

Jaah, jeg har heller ingen kontakt med hende. Da hun blander sig i mit liv og hun skal da ikke bestemme om jeg skal proppe et stykke chokolade i hovedet. Hun går virkelig over min personlige grænser og prøver at opdrage på mig.

Anmeld

21. marts 2011

Maise

Flow skriver:

Hehe... ja det er ski sukker i alt..

Læste om en den anden dag der gav sit barn frugt, gerne 6 stk om dagen, og fik røvfuld for det, fordi der er frugt sukker i det..

Så er man vist lidt fanatisk..

må tilstå at 6 stk frugt ER alt for meget til et barn, sågar også for en voksen.

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

Maise skriver:

må tilstå at 6 stk frugt ER alt for meget til et barn, sågar også for en voksen.

Men det er da bedre end 6 stykker chokolade...

Anmeld

21. marts 2011

Maise

Men det er da bedre end 6 stykker chokolade...

hmm ja, men man kan faktisk tage på af så meget frugt på en dag. den er god nok. Det er derfor det hedder 6 stk frugt og grønt ialt. Men de burde nok sige max 2-3 stykker frugt for en voksen pr. dag er rigeligt. Jeg blev selv noget overrasket da jeg tog ernæringseksamen som sygeplejerske.

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

Baby-støv skriver:

hehe.... jamen tænk  nogen gider og bruge så meget tid på sådan noget. Orrrrhhhh, så nyd dog livet en gang imellem..

Minder mig om eb vittighed fra "Basserne":

Generalens kone siger til generalen.
- Du skal holde op med at glo på damer!
- Hvorfor, siger generalen.
- Og du skal holde op med at spise så fedt!
- Hvorfor?
Og du skal holde op med at komme sent hjem om aftenen!
Hvorfor?
- Og så skal du spise magert, gå tidligt i seng, få sund motion, holde dig fra spiritus, og i det hele taget sørge for at leve sundt og uden nogen former for ekstreme udskrejelser.
Hvorfor? Råber den stakkels general.
- JO, svarer hans kone. Så du kan få et langt liv.
- HVORFOR???
Brøler generalen 

Anmeld

21. marts 2011

twinny

SussieThyssen skriver:

Minder mig om eb vittighed fra "Basserne":

Generalens kone siger til generalen.
- Du skal holde op med at glo på damer!
- Hvorfor, siger generalen.
- Og du skal holde op med at spise så fedt!
- Hvorfor?
Og du skal holde op med at komme sent hjem om aftenen!
Hvorfor?
- Og så skal du spise magert, gå tidligt i seng, få sund motion, holde dig fra spiritus, og i det hele taget sørge for at leve sundt og uden nogen former for ekstreme udskrejelser.
Hvorfor? Råber den stakkels general.
- JO, svarer hans kone. Så du kan få et langt liv.
- HVORFOR???
Brøler generalen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.