De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Halbschön

Jeg har det meget afslappet med det.. I hverdagen får han ingen sukker, der får han alm varieret kost og drikker vand eller mælk.. Ved særlige lejligheder får han gerne et glas saft, et stykke kage, en vingummi osv.. Sodavand forbyder jeg ham, så længe jeg kan..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Sof

Silje får stort set ikke slik, sodavand osv. herhjemme med mindre der er en speciel lejlighed til det, fødselsdage, jul etc.

Grunden til at hun ikke får det er primært fordi jeg ikke kan se grunden til at hun skal stoppes med usunde sager og fordi hun får det rigeligt hos hendes far, så derfor ser jeg ingen grund til at hun også skulle få det herhjemme.

Hun får i stedet frugt og sundt "slik" herhjemme og skal vi rigtig hygge, så laver vi pandekager eller bager boller, for så kan jeg selv styre hvor meget hun får.

Stod det til mig, så fik hun det kun til specielle begivenheder. Og det er heller ikke noget hun selv spørger efter hos mig, men det er der heller ingen grund til, for vi har det sjældent i huset 

Anmeld

22. marts 2011

MariaJ

Min datter er kun ti måneder, så vi er slet ikke kommet til det emne endnu, men jeg tror ikke jeg kommer til at være specielt streng. Vi spiser rimelig sundt og meget grønt herhjemme til vores rigtige måltider, men der er tit chokolade, is, kage eller lignende på bordet om aftenen efter maden eller i weekenden. Indtil videre bliver hun ikke direkte budt søde sager, men har da smagt lidt på kage og pandekager, hvis hun har rakt ud efter det. Når hun begynder at interessere sig for det, tænker jeg at hun skal få lov til at få lidt sammen med os andre.

Jeg er til gengæld ikke vild med søde morgenmadsprodukter, sødet youghurt og mad med mange E-numre, og vil hellere bruge kræfterne på at sørge for at hun spiser ordentligt til måltiderne end på at undgå at hun får smag for vingummibamser. Dem skal hun jo under alle omstændigheder ikke spise sig mæt i til daglig.

Anmeld

22. marts 2011

Mette.

MariaJ skriver:

Min datter er kun ti måneder, så vi er slet ikke kommet til det emne endnu, men jeg tror ikke jeg kommer til at være specielt streng. Vi spiser rimelig sundt og meget grønt herhjemme til vores rigtige måltider, men der er tit chokolade, is, kage eller lignende på bordet om aftenen efter maden eller i weekenden. Indtil videre bliver hun ikke direkte budt søde sager, men har da smagt lidt på kage og pandekager, hvis hun har rakt ud efter det. Når hun begynder at interessere sig for det, tænker jeg at hun skal få lov til at få lidt sammen med os andre.

Jeg er til gengæld ikke vild med søde morgenmadsprodukter, sødet youghurt og mad med mange E-numre, og vil hellere bruge kræfterne på at sørge for at hun spiser ordentligt til måltiderne end på at undgå at hun får smag for vingummibamser. Dem skal hun jo under alle omstændigheder ikke spise sig mæt i til daglig.

Lige mine ord.. Jeg synes også man skal passe på ikke at sætte hele sin indsats på de IKKE får noget sødt indenbors, da jeg tror det i sidste ende giver lige modsatte resultat. 

Anmeld

22. marts 2011

CamiRon

Min datter på 22 mdr. får engang imellem kiks, rosiner eller en figenstang. Kage får hun kun hvis vi er et sted henne hvor det bliver serveret. Slik og cola får hun ikke endnu. Hun har et par gange smagt chips og saltstænger fordi de er blevet serveret sammen med velkomstdrinks, men ellers får hun heller ikke det. Hun har heller ikke fået McD mad osv endnu. Jo lidt pizza men ellers ikke.

Vi tager det som det kommer men vi giver hende ikke de søde sager selv - dem skal hun nok blive præsenteret for andre steder.

Anmeld

22. marts 2011

twinny

TheLittleOne skriver:

Godt det er dit barn og ikke hendes

sandt, men er træt af hun skal belære mig om hvad jeg må spise...

Anmeld

22. marts 2011

twinny

Mor til prinsessen :-) skriver:

hehe ja okay det lyder også til at være over mine grænser....... Hyggelige familiefester i har kun med frugt og grønt

jaah, det er vildt fedt...

Anmeld

22. marts 2011

LinLin

Jeg har et fuldstændigt afslappet forhold til det. David får noget "engang imellem"... Har ikke et skema for hvornår han må få noget.

Jeg tror at børn bedre lære at styre deres forbrug ved at de har fået lov at få noget indimellem end hvis det har været noget "forbudt".

Sodavand får han aldrig - for det kan han ikke lide

Anmeld

22. marts 2011

slettet_7530

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej Tøser...

Jeg kunne godt tænke mig af vide om i går op í hvad jeres børn får droppet i munden af usunde sager.... slik sodavand kage osv.......

Og lidt hvad der ligger bag.... :-)

Ja kort og godt alt hvad i vil dele med mig og andre som er interesserede i denne tråd......

Vi har et motto herhjemme der hedder :alt med måde

Anmeld

22. marts 2011

Carina1977

Rose <3 skriver:

IGUR = Er væksthæmning. Hun var svært undervægtigtig, da hun kom til verden.

åhh på den måde  jamen hvorfor kan det så føre til overvægt senere hen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.