De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.684 visninger
113 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Hej Tøser...

Jeg kunne godt tænke mig af vide om i går op í hvad jeres børn får droppet i munden af usunde sager.... slik sodavand kage osv.......

Og lidt hvad der ligger bag.... :-)

Ja kort og godt alt hvad i vil dele med mig og andre som er interesserede i denne tråd......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

SussieThyssen

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej Tøser...

Jeg kunne godt tænke mig af vide om i går op í hvad jeres børn får droppet i munden af usunde sager.... slik sodavand kage osv.......

Ja kort og godt alt hvad i vil dele med mig og andre som er interesserede i denne tråd......

Mens de er helt små indtil de er en 6-8 mdr, skal de ikke have for meget af sukker og den slags, og så vidt muligt hjemmelavede ting og naturprodukter.
Men senere, må der i mit univers gerne syndes lidt engang imellem med lidt lækkerier.
Det kan vi andre jo også godt lide.
Jeg er modstander af slik, sodavand og den slags i dagligdagen, men har altid haft en fast slikdag, og så er der jo de dage, hvor der sker noget særligt.
Men derudover, så er jeg altså ikke særligt hys.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. marts 2011

Mira0911

Vores datter på 2 år - Får da McD mad et par gange om måneden, nogle måneder slet ikke... Hun for slik og kage - Ikke hver dag! Slik er til Disney Sjov, men ikke alverden hun spiser - Kage elsker hun... 

Sodavand får hun også, ikke hver dag.. Hun er mest til vand fra hanen... 

Vi sørger da for at hun får sundt også, jeg går altså ikke op i om det 100% sundt hver evig eneste dag... 

Vi får stort set altid grønsager til vores mad... Hun er vilde med frugter, spiser gerne det når hun kommer hjem... 

Anmeld

21. marts 2011

Aves.

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej Tøser...

Jeg er meget afslappet..jeg tror på at det er sundt med et naturligt og afslappet forhold til det som så meget andet...mine må spise alt, bare i styrede mængder selvfølgelig...men mine er ikke så slik og kage fokuserede...får de slik så ender jeg tit med at smide det ud, eller spise det selv...

Anmeld

21. marts 2011

Mussen2

Min datter bliver 2 til sommer og jeg/vå går meget op i hvad hun spiser af usunde sager! Dog er vi løsnet lidt op fra absolut ingen ting, da hun var mindre til at hun begyndte med juice, så saftevand og nu får hun også lov at smage kage og is samt de der børneyoghurter. Dog vil jeg ikke have hun får slik og sodavand. Jeg forsøger også at holde hende fra pålæg med e-numrer i.

Jeg tror at total "afholdenhen" kan give den modsatte effekt af hvad man egentlig ønsker, altså at barnet senere hen higer efter det forbudte og ikke får et naturlig forhold til det. Men jeg synes dog det er meget vigtig at minimerer det i deres mindste leveår, hvor de skal have lagt grundstenene til et godt forholt il sundt mad.

Det var lidt om mine tanker

Anmeld

21. marts 2011

Tip!

Jeg er absolut ikke hys... Min søn spytter vingummi osv ud, og finder en bakke vindruer frem og spiser dem i stedet for..

Godt opdraget

Anmeld

21. marts 2011

maria_wlt

SussieThyssen skriver:

Mens de er helt små indtil de er en 6-8 mdr, skal de ikke have for meget af sukker og den slags, og så vidt muligt hjemmelavede ting og naturprodukter.
Men senere, må der i mit univers gerne syndes lidt engang imellem med lidt lækkerier.
Det kan vi andre jo også godt lide.
Jeg er modstander af slik, sodavand og den slags i dagligdagen, men har altid haft en fast slikdag, og så er der jo de dage, hvor der sker noget særligt.
Men derudover, så er jeg altså ikke særligt hys.

Kærligst
Sussie

Jeg hopper med på denne her...

Nu er min søn kun 15 mdr og får slet ikke søde sager, men når den skal stå på "Disney Sjov" tiden, så bliver det også kun der..

Det kommer aldrig til at ende med sodavand, saft osv i hverdagene her..

Anmeld

21. marts 2011

Mira0911

Flow skriver:

Jeg er absolut ikke hys... Min søn spytter vingummi osv ud, og finder en bakke vindruer frem og spiser dem i stedet for..

Godt opdraget

Hehe min spytter også vingummierne ud, og kan finde på at vil have frugt i stedet for... Chokolade er et hit for hende... 

Anmeld

21. marts 2011

ekzunz

Vi er ret afslappede omkring det herhjemme. Mine unger vælger som regel frugt frem for slik eller kiks hvis de lige skal have en hurtig snack.

Vi får slik om fredagen, men man kan også sagtens få lidt selv om det fx. er onsdag

Anmeld

21. marts 2011

twinny

Altså nu har jeg ingen børn endnu. en på vej.

Men alt med måde ville jeg sige. til Disney og hygge. Og McD må gerne være et par gange om måneden... ALT MED MÅDE.

Min svigermor er fanatisk, ingen kaffe eller kage, sukker, sodavand eller mikrobølge oven pga af strålerne... OSV.  Der skal kigges på alle ting, hvad der er i. og det er simpelhen for meget... Jeg gider slet ikk bruge tid med hende for det er ikke til at holde ud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.