De usunde sager... jeres holdning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

misslea skriver:

Nu er Wilma jo kun 5½ måned.... men jeg ghar tænkt mig at holde hende fra slik og sodavand så længe som muligt. Jeg vil ikke være fanatisk... men jeg synes ikke, at der er nogen grund til at hun skal præsenteres for det, før hun selv viser interesse for det, og ber' om det!

En kiks, rosiner, figenstænger osv, er ok.... selvom der selvfølgelig også er sukker i den slags, er det ikke SÅ meget, som i slik og sodavand....

Når hun bliver større... vil der være én slikdag, det blir sikkert om fredagen....

hehe ja der er jo disney show om fredagen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

misslea

Mor til prinsessen :-) skriver:

hehe ja der er jo disney show om fredagen....

PRÆCIS

Anmeld

22. marts 2011

Tulle28

Hej Tøser...

Jeg kunne godt tænke mig af vide om i går op í hvad jeres børn får droppet i munden af usunde sager.... slik sodavand kage osv.......

Og lidt hvad der ligger bag.... :-)

Ja kort og godt alt hvad i vil dele med mig og andre som er interesserede i denne tråd......

Min datter er kun 1 år, men får ikke nu og vil heller ikke fremover få slik, kage og sodavand. Jeg kan ikke se hvorfor, når der findes så mange andre alternativer - og børn vil lige så gerne have frugt skåret i både, såm de vil have vingummier. Jeg synes ikke der er nogen grund til at give dem dårlige vaner fra begyndelsen, dem kan de tids nok få. Mange af mine veninder lader deres børn smage, når de spiser kage eller lign., men der er min holdning nok bare at det er voksen"mad" på niveau med rødvin - det er der jo ingen der ville drømme om at lade deres små poder få en tår af, vel?!

Anmeld

22. marts 2011

Tulle28

MoarJ skriver:

Puh forstår dig udmærket at du ikke bruger tid på det... Det er da for vildt at gå SÅ meget op i det.... Og så lige stråler fra mikroovn... 

Du ryster på hovedet, men måske har hun i virkeligheden fat i noget....

http://www.alun.dk/sund-kost/goer-din-microboelgeovn-dig-syg.html

Anmeld

22. marts 2011

Sjl-msl-Mkl

SussieThyssen skriver:

Mens de er helt små indtil de er en 6-8 mdr, skal de ikke have for meget af sukker og den slags, og så vidt muligt hjemmelavede ting og naturprodukter.
Men senere, må der i mit univers gerne syndes lidt engang imellem med lidt lækkerier.
Det kan vi andre jo også godt lide.
Jeg er modstander af slik, sodavand og den slags i dagligdagen, men har altid haft en fast slikdag, og så er der jo de dage, hvor der sker noget særligt.
Men derudover, så er jeg altså ikke særligt hys.

Kærligst
Sussie

Den her hopper jeg også med på.

Min datter fylder 3 til maj og undgår faktisk gerne slik og alt det andet.

Jeg synes ikke om at un får alt det der stads i hverdagen, ej heller is eller Mac D mad.

Hvis det er vi skal hygge-spise i hverdagen spiser vi popkorn eller laver en smoothie - som vi begge i øvrigt elsker! <3

Anmeld

22. marts 2011

Mor-til-asta-09

Hej Tøser...

Jeg kunne godt tænke mig af vide om i går op í hvad jeres børn får droppet i munden af usunde sager.... slik sodavand kage osv.......

Og lidt hvad der ligger bag.... :-)

Ja kort og godt alt hvad i vil dele med mig og andre som er interesserede i denne tråd......

Vores datter på 19 mdr får ikke sodavand, kun til særlige lejligheder... Men i weekenden får hun da lidt snolder/kage til tegnefilmen, ligesom de store børn... Men hun er heldigvis en af dem, der ligeså ofte siger nej tak til søde sager...

Anmeld

22. marts 2011

tazz

jeg forstår ikke lige din holdning til ins. hvor der ikke må være sukker...

Ved ikke om jeg læser det forkert, men jeg synes du både skriver du gerne vil have det og du ikke vil have det :-).... eller er jeg helt galt på den

Jeg er imod, at min datter er gået fra, at få hvidt sukker i ganske minimale og moderate mængder, til nu at blive bombarderet med sukker generelt, fordi vi skal være SÅÅÅÅÅÅ sunde og hælde smoothies og rosiner i os, som var der ingen imorgen. Og hun har faktisk fået så meget sukker EFTER at 0-sukker politiken er kommet på banen, at hun er blevet syg af det, og skal medicineres! PCO er jo en forstyrrelse i insulinen, så sukker indtaget skal minimeres - nu er det maksimeret i sundhedens navn

Som jeg har nævnt før, så vælger institutionen en kage med 5 gr. hvidt sukker pr barn fra, i stedet giver de ungerne rosiner og figenstænger som indeholder op til 20 gr. frugt-/druesukker i stedet!! Det er altså 4 gange så meget sukker, som der hældes i min datters krop. Det er ikke i orden. Der må ikke serveres boller uden sukker, men gerne bages kager med dadler. Det går så meget udenfor min forstand ... jeg og en diabetes far i institutionen kæmper som gale for, at få øjnene op på pædagogerne og forældrene. But to no avail

Anmeld

22. marts 2011

tazz

hmm.... ja det lyder da lidt mærkeligt at de så siger vi skal spise 6 styjjer frugt om dagen :-)

Det siger de heller ikke. De siger 6 stykker frugt OG GRØNT om dagen. Det er ret vigtigt at huske at det også skal deles med grønt, ellers får du alt for meget frugt - og det er heller ikke sundt Det er ikke let at være menneske

Anmeld

22. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

tazz skriver:

Det siger de heller ikke. De siger 6 stykker frugt OG GRØNT om dagen. Det er ret vigtigt at huske at det også skal deles med grønt, ellers får du alt for meget frugt - og det er heller ikke sundt Det er ikke let at være menneske

er det ikke 6 stykker frugt om dagen og mener det er 600 g grønt om dagen anbefalingerne er??

Anmeld

22. marts 2011

tazz

er det ikke 6 stykker frugt om dagen og mener det er 600 g grønt om dagen anbefalingerne er??

De 600 gr. grønt er med inde under 6 om dagen, og er det anbefalede gr. grønt af de 6 (var det til at forstå?)

Om ikke andet, så kan du se hjemmesiden 6omdagen.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.