jeg forstår ikke lige din holdning til ins. hvor der ikke må være sukker...
Ved ikke om jeg læser det forkert, men jeg synes du både skriver du gerne vil have det og du ikke vil have det :-).... eller er jeg helt galt på den 
Jeg er imod, at min datter er gået fra, at få hvidt sukker i ganske minimale og moderate mængder, til nu at blive bombarderet med sukker generelt, fordi vi skal være SÅÅÅÅÅÅ sunde og hælde smoothies og rosiner i os, som var der ingen imorgen. Og hun har faktisk fået så meget sukker EFTER at 0-sukker politiken er kommet på banen, at hun er blevet syg af det, og skal medicineres! PCO er jo en forstyrrelse i insulinen, så sukker indtaget skal minimeres - nu er det maksimeret
i sundhedens navn
Som jeg har nævnt før, så vælger institutionen en kage med 5 gr. hvidt sukker pr barn fra, i stedet giver de ungerne rosiner og figenstænger som indeholder op til 20 gr. frugt-/druesukker i stedet!! Det er altså 4 gange så meget sukker, som der hældes i min datters krop. Det er ikke i orden. Der må ikke serveres boller uden sukker, men gerne bages kager med dadler. Det går så meget udenfor min forstand ... jeg og en diabetes far i institutionen kæmper som gale for, at få øjnene op på pædagogerne og forældrene. But to no avail 
Anmeld