er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Tip!

myr81 skriver:

er 100 % enig som mor og pædagog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Flow skriver:

Det trick bruger vi også... ingen tvivl der...

Jeg giver lige en update når jeg har snakket med ledelsen..

Anmeld

16. marts 2011

qp

... at min søn har skidt i bleen to dage i træk når jeg kommer for at hente ham og får at vide at det nok sker igen?

1 dag sidder han endda i skammekrog.....

Jeg er arrig!!

Jeg har været til samtale med vuggestuen idag, og de mener at nu må de gå til højere indstanser, for de vil ikke gå i frygt for hvornår jeg kommer og henter min søn, om han har skidt lige 2 min forinden...

Hvad mener i? Er jeg for hønemor eller er det bare ikke okay?

Jeg synes det er fint han bliver sendt i skammekrog/ time out når han har bidt et andet barn - det bør jo slet ikke tolereres i en institution.

Dernæst kan han da have skidt imens han har siddet i skammekrogen, det er der jo ingen der kan vide....

Pædagoger er mennesker som du og jeg - jeg er sikker på at de handler i dit barns bedste interesser og er nogle gange lidt stødt over holdningen om, at pædagoger måtte have "onde hensigter" hvorfor de ikke lige skifter en lorteble....

Tro mig, det er lige så pisse irriterende for pædagogerne som det er for dig, at du liiiiiiige præcis kommer og henter din søn når han har skidt - for det er ofte, at forældre er rigtig gode til at være anklagende overfor pædagogerne som jo egentlig er "forældre i børnenes andet hjem" hvorfor de bør behandles med lidt respekt og anerkendelse!

Jeg har da oplevet det og mon ikke alle har det?? Ingen alarm i det - så længe han ikke har rendt rundt i timevis med lort i bleen således, at hans numse er gået at blive rød osv.

Slå lige koldt vand i blodet og tænk engang på alt det andet gode disse mennesker gør for dit barn

Anmeld

16. marts 2011

Mumto3

Rød numse og lorteble ville jeg blev ked af...men skammekrogen ville gøre mig ENDER SPÆNDT RASENDE

Børn lærer INTET af skammekrogen, og de bliver bestemt ikke mere sociale eller holder op med at bide af det!!! Børn har brug for empati, brug for at der er nogle voksne der guider dem, giver dem redskaber til hvordan de skal klare den situation en anden gang, som de slet ikke magtede og derfor endte med at bide! Et barn der bare får at vide: Det må du ikke!!! hold op med det!!! og så i skammekrogen. ØH!!!!....hvad skal jeg så???Barnet oplever jo bare at det er helt forkert, ikke værdig til at blive elske, men skal skammes ud af fællesskabet fordi det ikke kan finde ud af at indgå i det!!! Det stakkels barn aner jo ikke hvad det SÅ skal gøre!! Hvordan skal det takcle det vredsudbrud som ikke engang de voksne kan rumme. Hvis de voksne ikke kan finde ud af at give nogle gode redskaber til hvordan barnet kan undgå at bide, hvordan ialverden kan nogen ved deres sansers fulde fem så tro at et lille barn på 2½ år kan sidde ude i en skammekrog og finde ud af det helt alene???? Nej, det går bare slet ikke!!!!

Anmeld

16. marts 2011

qp

Mumto3 skriver:

Rød numse og lorteble ville jeg blev ked af...men skammekrogen ville gøre mig ENDER SPÆNDT RASENDE

Børn lærer INTET af skammekrogen, og de bliver bestemt ikke mere sociale eller holder op med at bide af det!!! Børn har brug for empati, brug for at der er nogle voksne der guider dem, giver dem redskaber til hvordan de skal klare den situation en anden gang, som de slet ikke magtede og derfor endte med at bide! Et barn der bare får at vide: Det må du ikke!!! hold op med det!!! og så i skammekrogen. ØH!!!!....hvad skal jeg så???Barnet oplever jo bare at det er helt forkert, ikke værdig til at blive elske, men skal skammes ud af fællesskabet fordi det ikke kan finde ud af at indgå i det!!! Det stakkels barn aner jo ikke hvad det SÅ skal gøre!! Hvordan skal det takcle det vredsudbrud som ikke engang de voksne kan rumme. Hvis de voksne ikke kan finde ud af at give nogle gode redskaber til hvordan barnet kan undgå at bide, hvordan ialverden kan nogen ved deres sansers fulde fem så tro at et lille barn på 2½ år kan sidde ude i en skammekrog og finde ud af det helt alene???? Nej, det går bare slet ikke!!!!

Skammekrog/ timeout hvis et barn har bidt et andet lærer da børnene at begå sig socialt???

Virkeligheden er jo, at man er underbemandet og derfor ikke altid i stand til, at se optagten til hvorfor et barn bed et andet - det er jo dét man må forholde sig til. Var der flere pædagoger derude, så ville verdensbilledet nok se anderledes ud men fakta er, at det er der bare ikke! Set udfra det vælger vi selv, at placere vores unger i institutionerne med undernomering, vikarer, sygdom o.l - det er vores eget valg og de gør det da så godt de kan udfra de rammer de arbejder under.

Anmeld

16. marts 2011

dorthemus

qp skriver:

Skammekrog/ timeout hvis et barn har bidt et andet lærer da børnene at begå sig socialt???

Virkeligheden er jo, at man er underbemandet og derfor ikke altid i stand til, at se optagten til hvorfor et barn bed et andet - det er jo dét man må forholde sig til. Var der flere pædagoger derude, så ville verdensbilledet nok se anderledes ud men fakta er, at det er der bare ikke! Set udfra det vælger vi selv, at placere vores unger i institutionerne med undernomering, vikarer, sygdom o.l - det er vores eget valg og de gør det da så godt de kan udfra de rammer de arbejder under.

Uddyb gerne, for jeg forstår ikke dit ræsonnement?

Det eneste et barn lærer af en skammekrog, er at det (barnet) er forkert! Og så er det ydmygende..

Anmeld

16. marts 2011

dorthemus

Flow skriver:

Det trick bruger vi også... ingen tvivl der...

Jeg giver lige en update når jeg har snakket med ledelsen..

Må altså lige indskyde, at jeg der da gundlæggende er noget galt hvis man har brug for den slags "tricks"!!!

Dialog er vejen frem, efter min overbevisning og erfaring.

Anmeld

16. marts 2011

qp

dorthemus skriver:

Det eneste et barn lærer af en skammekrog, er at det (barnet) er forkert! Og så er det ydmygende..

Jamen skammekrog er vel det samme som hvad vi kalder for en time out i dag? Time out er for, at give parterne en pause fra hinanden så de kan tænke over tingene. Og i forhold til bid synes jeg absolut ikke der er noget forkert i, at give en timeout – når de får en pause får de lov til, at tænke lidt over tingene og forhåbentlig også en snak med en voksen om hvorfor de sidder der. De lærer derved, at begå sig socialt i den forstand, at det ikke er ok at bide et andet barn. Alderen har selvfølgelig også en betydning her, - jeg er først nu begyndt at give min søn time out og han er snart 2,5 - og det fungerer!Han ved godt selv hvorfor han skal sidde på trappen i de to minutter efter hans eks har sparket mig eller lignende.

Anmeld

16. marts 2011

qp

dorthemus skriver:

Det er vel også i orden, "at føle man er forkert" når man lige har bidt et andet barn????

Anmeld

16. marts 2011

BinaMor

for #!!!ehelvede""¤&/(% jeg var blevet gal og ked hvis mit barn på 2 1/2 år var sat i skammekrog???

det er bare ikke okay. det er et opdragelses moment forældre kan bruge hvis de lyster men ikke pædagoger.

ej det sys jeg er dårligt! det sys jeg du skal sige til dem.

til dig og din søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.