er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Sjl-msl-Mkl

BinaMor skriver:

for #!!!ehelvede""¤&/(% jeg var blevet gal og ked hvis mit barn på 2 1/2 år var sat i skammekrog???

det er bare ikke okay. det er et opdragelses moment forældre kan bruge hvis de lyster men ikke pædagoger.

ej det sys jeg er dårligt! det sys jeg du skal sige til dem.

til dig og din søn

NEMLIG!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Mumto3

Skammekrog/ timeout hvis et barn har bidt et andet lærer da børnene at begå sig socialt???

Virkeligheden er jo, at man er underbemandet og derfor ikke altid i stand til, at se optagten til hvorfor et barn bed et andet - det er jo dét man må forholde sig til. Var der flere pædagoger derude, så ville verdensbilledet nok se anderledes ud men fakta er, at det er der bare ikke! Set udfra det vælger vi selv, at placere vores unger i institutionerne med undernomering, vikarer, sygdom o.l - det er vores eget valg og de gør det da så godt de kan udfra de rammer de arbejder under.

Ja, jeg kan kun sige at vi har fuldstændig modsatterettede holdninger til den sag.

Jeg mener IKKE det er optakten til at et barn bider der er centalt, derimod det faktum at barnet bider. Det er noget der har fået barnet til at bide, måske følelsen af at være magtsløs, og så skal barnet LÆRER at håndtere den følelse (og så er det helt underordnet hvad der har udløst den følelse og dermed også udnerordnet hvad der er gået forud for at barnet har bidt).

Hvis man ikke som barn lære at styre sine følelsesmæssige udbrud, så kan man få store problemer som voksen.

Ved at blive sat i skammekrogen lærer barnet blot: min følelse er forkert. Det lærer IKKE hvordan det skal håndtere følelsen.

Men prøv lige at overfør situationen på dig selv, du har i modsætning til et lille barn mange års erfaring i at begå dig blandt andre mennekser, men hvis din kæreste en dag blev virkelig sur på dig og sagde: Jeg vil ikke have du taler så meget i telefon!!! Sæt dig over i skammekrogen, og tænk lidt over det!! Så kan du lærer det!!

-ville du blive spor klogere af det??? ville du forstå hvorfor du ikke måtte tale så meget i telefon??? ville du forstå hvorfor din kæreste var blevet så vred over det??? ville du blive et bedre og mere socialt mennekse af at sidde alene over i skammekrogen og tænke over dit telefonforbrug??? (og så har du ovenikøbt en lang højere abstraktionsevne end det lille barn har!!! Når det sidder i skammekrogen tænker det nok mere på: hvor længe skal jeg sidde her? Ih vhor jeg keder mig! osv, end det sidder og tænker på: det var dumt at bide).

Men som jeg startede med at sige: så er vi nok så langt fra hinanden som man overhovedet kan være i forhold til brug af skammekrog. Du mener det er godt, jeg mener det er ødelæggende. Så må vi hver i sær prise os lykkelige for at vores børn bor hjemme hos os selv, hvor vi gør det på den 'rigtige' måde. Du på din, jeg på min.

Venlig hilsen en mor til 3 børn i alderen 2år, 5 år og 7 år, og som aldrig har haft brug for at sende mine børn i skammekrogen!

Anmeld

16. marts 2011

Laulund87

tazz skriver:

Jeg er lidt hys med det der, fordi jeg kæmper med en datter som har toilet traumer af sin ble-tid i institutionen! Vores læge siger, at det kommer til at tage flere år for hende at slippe helt ud af de traumer.

Hun lavede stort set aldrig stort i insitutionen, og de gange hun gjorde blev det ALDRIG opdaget, så hun var rød og havde indtørret *crap* i numsen. Vi fik også hele tiden at vide at "Guuuud nej, vi har lige tjekket hende!" Det kan jeg så se, at I ikke har!! Da det var sket en hel uge i træk, og ingen reagerede med andet end et skuldertræk (og jeg stod og skiftede børn på samlebånd, mens pædagogerne sad og drak kaffe!!) skrev jeg en klage til områdelederen. Og så hjalp det. Så lavede de bare en rift i hendes endetarm med et termometer

Men for Anna var det for sent. Hun kunne holde sig i ugevis, og vi kunne intet gøre. Vi prøvede alle former for afføringsmiddel, men hun kunne sagtens holde diarre inde . Det er først nu 3 år efter, at hun har et nogenlunde forhold til det, at gå på toilettet og skide. Men det har været en kamp, ja næsten et overgreb til tider, at holde en storskringede pige fast på toilettet, så hun kunne komme af med det hun skulle. Ellers var det jo direkte farligt for hende.

Så hvis jeg var dig, ville jeg lige slå koldt vand i blodet, og holde øje med hans ble. Men reagere hurtigt, hvis det ikke retter sig.

Nej, nej, nej hvor er det dog frygteligt synd for din datter

Er helt i chok..

Anmeld

16. marts 2011

<3

dorthemus skriver:

Skammekrog/ timeout hvis et barn har bidt et andet lærer da børnene at begå sig socialt???

Uddyb gerne, for jeg forstår ikke dit ræsonnement?

Det eneste et barn lærer af en skammekrog, er at det (barnet) er forkert! Og så er det ydmygende..

Nemlig at barnet selv er forkert modsat det det gjorde var forkert!

Der er en verden og lidt til til forskel!

Anmeld

16. marts 2011

Pinkrose

Flow skriver:

... at min søn har skidt i bleen to dage i træk når jeg kommer for at hente ham og får at vide at det nok sker igen?

1 dag sidder han endda i skammekrog.....

Jeg er arrig!!

Jeg har været til samtale med vuggestuen idag, og de mener at nu må de gå til højere indstanser, for de vil ikke gå i frygt for hvornår jeg kommer og henter min søn, om han har skidt lige 2 min forinden...

Hvad mener i? Er jeg for hønemor eller er det bare ikke okay?

Hej altså vil sige jeg har arbejdet i vuggestue/børnehave i næsten 3 år, og vi satte også børnene over på en stol hvis de bevidst bed hinanden eller gentagene slog de andre igen hvis det var en bevidst ting.

det med bleerne ville også selv finde det irriterende, og fustrerende, men det sker nu alligevel engang imellem , og som nogle af de andre skriver, mange børn går det nå de lige har fået en ren ble fordi det er rarest. men helt klart skal han ikke gå rundt med en lorte ble.

Men igen vil jeg sige at med en stue fyldt med børn og en dag hvor der er ting man skal også, så går man ikke rundt hele tiden og lugter eller mærker på deres bleer, men hos os havde vi så flere gange i løbet af dagen hvor alle fik tør ble lige meget hvad, og så selvfølgelig holdte vi øje med dem, og hvis vi kunne fornemme nogle havde lavet noget bliver de også tjekket da de netop ikke skal gå rundt med den type ble.

men ville lige se hvad der sker de næste dage, fordi det er klart ikke noget der skal forsætte sådan.

Anmeld

16. marts 2011

qp

Mumto3 skriver:

Ja, jeg kan kun sige at vi har fuldstændig modsatterettede holdninger til den sag.

Jeg mener IKKE det er optakten til at et barn bider der er centalt, derimod det faktum at barnet bider. Det er noget der har fået barnet til at bide, måske følelsen af at være magtsløs, og så skal barnet LÆRER at håndtere den følelse (og så er det helt underordnet hvad der har udløst den følelse og dermed også udnerordnet hvad der er gået forud for at barnet har bidt).

Hvis man ikke som barn lære at styre sine følelsesmæssige udbrud, så kan man få store problemer som voksen.

Ved at blive sat i skammekrogen lærer barnet blot: min følelse er forkert. Det lærer IKKE hvordan det skal håndtere følelsen.

Men prøv lige at overfør situationen på dig selv, du har i modsætning til et lille barn mange års erfaring i at begå dig blandt andre mennekser, men hvis din kæreste en dag blev virkelig sur på dig og sagde: Jeg vil ikke have du taler så meget i telefon!!! Sæt dig over i skammekrogen, og tænk lidt over det!! Så kan du lærer det!!

-ville du blive spor klogere af det??? ville du forstå hvorfor du ikke måtte tale så meget i telefon??? ville du forstå hvorfor din kæreste var blevet så vred over det??? ville du blive et bedre og mere socialt mennekse af at sidde alene over i skammekrogen og tænke over dit telefonforbrug??? (og så har du ovenikøbt en lang højere abstraktionsevne end det lille barn har!!! Når det sidder i skammekrogen tænker det nok mere på: hvor længe skal jeg sidde her? Ih vhor jeg keder mig! osv, end det sidder og tænker på: det var dumt at bide).

Men som jeg startede med at sige: så er vi nok så langt fra hinanden som man overhovedet kan være i forhold til brug af skammekrog. Du mener det er godt, jeg mener det er ødelæggende. Så må vi hver i sær prise os lykkelige for at vores børn bor hjemme hos os selv, hvor vi gør det på den 'rigtige' måde. Du på din, jeg på min.

Venlig hilsen en mor til 3 børn i alderen 2år, 5 år og 7 år, og som aldrig har haft brug for at sende mine børn i skammekrogen!

Jeg synes du mistolker mit indlæg - jeg skriver udfra hvordan virkeligheden ser ud i instutionerne og ikke hvad man gør derhjemme eller ville haft gjort hvis man nu havde flere hænder i instutionerne.

Anmeld

16. marts 2011

Brams

Flow skriver:

... at min søn har skidt i bleen to dage i træk når jeg kommer for at hente ham og får at vide at det nok sker igen?

1 dag sidder han endda i skammekrog.....

Jeg er arrig!!

Jeg har været til samtale med vuggestuen idag, og de mener at nu må de gå til højere indstanser, for de vil ikke gå i frygt for hvornår jeg kommer og henter min søn, om han har skidt lige 2 min forinden...

Hvad mener i? Er jeg for hønemor eller er det bare ikke okay?

Med en rød bagdel som følge af en lorteble der har siddet for længe, er bare helt grundlæggende ikke i orden

Det må være deres dårlige samvittighed der får dem til at sige som de gør nede i VS.

Jeg ville have sagt det samme

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

Brams skriver:

Med en rød bagdel som følge af en lorteble der har siddet for længe, er bare helt grundlæggende ikke i orden

Det må være deres dårlige samvittighed der får dem til at sige som de gør nede i VS.

Jeg ville have sagt det samme

Jeg tror også det er fordi de godt ved at de har lavet en bommert!!

Jeg stiller krav til dem som institution, og jeg overbringer mit pureste guld til dem... Derfor har jeg krav... De skal tage sig af mit barn 110 %!! og så er jeg hamrende ligeglad med om de er underbemandet.. så er det bare ikke der min søn skal have sin hverdag..

Anmeld

16. marts 2011

Brams

Flow skriver:

Jeg tror også det er fordi de godt ved at de har lavet en bommert!!

Jeg stiller krav til dem som institution, og jeg overbringer mit pureste guld til dem... Derfor har jeg krav... De skal tage sig af mit barn 110 %!! og så er jeg hamrende ligeglad med om de er underbemandet.. så er det bare ikke der min søn skal have sin hverdag..

Uh jeg er så fuldstændig enig med dig. Vi efterlader hver dag vores dyrebareste øjestene et sted, hvor vi forventer at de tager sig godt af dem.

Man SKAL stille krav til institutionen, alt andet vil betyde at man er lige glad.

Anmeld

16. marts 2011

9510

Jeg syns det er under al kritik at han for det 1. sidder i skammekrogen, at han så sidder der i en lorteble med en rød røv, er bare slet ikke i orden.......

og så 2 dage i træk, syns ikke der er i orden fra deres side........ jeg var flejnet helt af,,

Selvfølgelig kan det gå galt en enkelt dag, men ikke så ungerne får rød røv af det....

Har aldrig hørt om skammekrogen i en vuggestue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.