er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Tip!

kiwilouise skriver:

jeg er nok lidt uenig med dig her.

skammerkrog synes jeg bestemt ikke er iorden når knægten kun er 2½ år.

men at der 2 dage i træk er lort i bleen når du kommer kan da ikke være jordens undergang. de har desværre ikke de 110 % til din søn når der går 40-50 andre børn i samme vuggestue. hvis du mener det er så stort et problem så må du finde en dagpleje hvor antallet af børn er minimalt.

desværre pga nedskæringer er det svært for pædagogerne at være der 110 % for hvert barn

om eftermiddagen er der max 10 børn... og 2 eller 3 pædagoger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

<3

Flow skriver:

Pyhh... troede virkelig det var mig den var gal med... Det er det så ikke..

Jeg er harm!! Havde virkelig ikke troet at de ville være sådan over for min søn!!

Der er kun 7 mdr til at han skal i børnehave, og det er i samme hus.. Men jeg ved ikke hvad hun har tænkt sig til gøre...

Overhovedet ikke!!! Tværtimod så synes jeg der er noget HELT galt med at bruge skammekrog som opdragelsesmiddel!!!

Kan næsten ikke forklare hvordan jeg har det så slemt mener jeg at det er!

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

Kirle skriver:

Overhovedet ikke!!! Tværtimod så synes jeg der er noget HELT galt med at bruge skammekrog som opdragelsesmiddel!!!

Kan næsten ikke forklare hvordan jeg har det så slemt mener jeg at det er!

For mig er det bare ikke okay!!!

Jeg har aller mest lyst til at hente ham igen!!

Anmeld

16. marts 2011

dorthemus

Jeg er komplet og aldeles uenig i brugen af skammekrog, som er en groft forældet og nedværdigende "straf"

Mht til lortebleen, så er jeg selv pædagog, og ved at sådan noget kan ske..vi kan jo ikke time børnenes "afleveringer"  Synes dog det er bekymrende med den røde numse.

Synes jeg læser en manglende tillid og tiltro til jeres vuggestue og det mener jeg der skal gøres noget ved med det samme. Bed om en samtale med lederen og pædagogen på stuen, så I kan få ryddet op inden børnehavestart 

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

- skriver:

Det kan desværre ikke helt undgåes...

Mange børn venter på en ren ble og så kører de ellers på...

Og har faste tidspunkter.

Hvor længe har han gået der?

Så syntes lige du skal slappe af og snakke ordentlig med dem.

Havde de opdaget han havde skidt var han nok blevet skiftet.

Han har gået der et år..

Hvor længe var han så gået med en lorte ble hvis jeg ikke var kommet?

Jeg undre mig over deres pædagogiske kompetencer....

Anmeld

16. marts 2011

<3

Flow skriver:

For mig er det bare ikke okay!!!

Jeg har aller mest lyst til at hente ham igen!!

Det synes jeg næsten du skal gøre! Også ringe til pladsanvisningen og få et nyt sted akut, det kan ikke være rigtigt at du kommer ned og finder din søn i skammekrogen og når du lufter din bekymring over den måde at opdrage på at de reagerer ved at gå højere op, det er jo bare at skræmme dig til at ikke at ville gå videre!

Så din søn skammes og du skræmmes!? Jeg var i den grad røget helt i flint og ringet direkte til pladsanvisningen!

Og nu skal jeg lige være helt sikker på at jeg har forstået korrekt at du har været inde over lederen? At højere er område pædagogen eller borgerservice/pladsanvisningen eller hvad det hedder der hvor du bor??

For ellers skal du klart tage det op med lederen først!

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

dorthemus skriver:

Jeg er komplet og aldeles uenig i brugen af skammekrog, som er en groft forældet og nedværdigende "straf"

Mht til lortebleen, så er jeg selv pædagog, og ved at sådan noget kan ske..vi kan jo ikke time børnenes "afleveringer"  Synes dog det er bekymrende med den røde numse.

Synes jeg læser en manglende tillid og tiltro til jeres vuggestue og det mener jeg der skal gøres noget ved med det samme. Bed om en samtale med lederen og pædagogen på stuen, så I kan få ryddet op inden børnehavestart 

Der faldte lige en sten fra mit hjerte... Pyhh...

Jeg har ingen tillid til dem efter det her er sket... Min søn er ked af det når jeg aflevere ham, og hænger på mig, græder, og er som en lille ile der hænger fast...

"pædagogen" vil tage sagen videre til ledelsen...

Anmeld

16. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Flow skriver:

Han sidder på stolen da jeg kommer...

da jeg går ind i vuggestuen, kommer det andet barn og forældre ud af døren, som min søn har bidt.. Ergo jeg VED at han har siddet på den stol i mere end 2 min.. For det andet barn har fået trøst, tøj på, forældre har snakket med pædagogen om hvad der er ske osv.. Så det er MERE end 2 min han har siddet på stolen med bæ ble...!!!

jeg tænker, hvad vil de så gøre nu??? smide min søn ud af vuggestuen, fordi jeg stiller krav til dem?

så er det jo klart dem der har overtrådt skammekrogs reglen...

De må side det antal min. som de er gamle...

Vil da ikke mene at han burde blive rød i numsen af at gå med bæ i numsen i 3-5 min. At han har gået med den/dem i laang tid.

At det mere tyder på at de slet ikke magter at passe børn, en af de grunde til jeg valgte dp - ville være bange for at vores dreng ville blive 'overset' og bla. det med ble skift. Da vores får aff pulver hver dag, kan han til tider have mange bæ ble'er og andre normal antal. 

Vores dp har altid brugt det hun kalder ' at sidde og slappe af' når de gør noget de ikk må. 

Anmeld

16. marts 2011

tazz

Jeg er lidt hys med det der, fordi jeg kæmper med en datter som har toilet traumer af sin ble-tid i institutionen! Vores læge siger, at det kommer til at tage flere år for hende at slippe helt ud af de traumer.

Hun lavede stort set aldrig stort i insitutionen, og de gange hun gjorde blev det ALDRIG opdaget, så hun var rød og havde indtørret *crap* i numsen. Vi fik også hele tiden at vide at "Guuuud nej, vi har lige tjekket hende!" Det kan jeg så se, at I ikke har!! Da det var sket en hel uge i træk, og ingen reagerede med andet end et skuldertræk (og jeg stod og skiftede børn på samlebånd, mens pædagogerne sad og drak kaffe!!) skrev jeg en klage til områdelederen. Og så hjalp det. Så lavede de bare en rift i hendes endetarm med et termometer

Men for Anna var det for sent. Hun kunne holde sig i ugevis, og vi kunne intet gøre. Vi prøvede alle former for afføringsmiddel, men hun kunne sagtens holde diarre inde . Det er først nu 3 år efter, at hun har et nogenlunde forhold til det, at gå på toilettet og skide. Men det har været en kamp, ja næsten et overgreb til tider, at holde en storskringede pige fast på toilettet, så hun kunne komme af med det hun skulle. Ellers var det jo direkte farligt for hende.

Så hvis jeg var dig, ville jeg lige slå koldt vand i blodet, og holde øje med hans ble. Men reagere hurtigt, hvis det ikke retter sig.

Anmeld

16. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg er ikke enige med jer generelt kan jeg se...

Skammekrogen, som nogen kalder den, men jeg ville sige barnet har fået en time out.. og når man som pædagog så står med grædende barn  og forældre oveni,¨så kan den time out kan strække sig til 10min, men herregud, det sker jo ikke hver dag... han bed et andet barn og for det skal han have en time out og børn ned til 2½ kan sagtens klare en time out og de forstår altså langt mere end tror... en time out skal dog max vare 3-5 min... ikke længere

Lorte ble jamen, for pokker da herregud... 2 dage-- kunne forstå hvis det var en uge... de er nok obs på, at de skal tjekke op på ham nu, hvor du er hys... Men jeg vil så sige, at jeg havde en dreng som valgte bevidst (2ÅR) at skide, når han vidste jeg var på trapperne, da jeg hentede nogenlunde samme tid hver dag efter frugt... for så kunne jeg skifte ham...

Tror du generelt er utryg ved stedet og det er der skoen trykker... for de andre ting kunne jeg sku ikke falde på halen over, så kan man ikke jo ikke bestille andet... vi har en tendens til at stille krav på krav, men hvordan skal en institution kunne opfylde hver enkel krav, når de er max underbemandet... I min søns børnehave har de skåret helt ind til benet.. ingen vikar, 1½ pædagog til 23 børn... de lavede så mange fede ting, som de ikke gør mere.. maddagen er skåret væk.. alt sammen pga økonomi....

ej, jeg synes du skal se tiden lidt an... se om det er en enkel tilfældet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.