er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

mor_sabina

Søde her er jeg sgu nødt til at være ærlig. Jeg har plevet lige netop det her både som mor og personale.

Vores unger er sgu indimellem tidsindstillet og laver på klokkeslet, endda når man lige har skiftet dem. Jeg har 'døjet' med det samme, men det sker lige på klokkeslettet. Så selvom de søde personaler prøver at skifte om eftermiddagen inden du kommer så passer det bedst at han laver lige efter. Vi havde en dreng hvor det skrete næsten en uge i træk, og vi gik med næsen i rumpen på den dreng, fordi det var simeplthen så pinligt. Men han lavede konsekvent 5 min inden mor kom Men der er altså bare arbejdsgange der gør, at den kan smutte, å du er nødt til at give den en chance.

I den her situation, er du simpelthen nødt til at tage den med ro, pog det sagt både som mor og 'pædagog'. (selvom det er dit guld er du også nødt til at være realistisk)

Jeg siger dette med det største kærlighed, you know

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Pige2009

Flow skriver:

jeg kan ikke gøre andet..

Mig som mor syns det er helt forkasteligt at jeg finder min søn sådan to dage i træk..

Hvad de vil gøre ved det, det aner jeg ikke... men jeg vil ikke se det én gang til, så kommer min dreng ikke i den institution igen..!

Det er også bare træls. I Lauras DP bliver de heldigvis skiftet med det samme, men det er jo også færre børn at holde styr på...

Anmeld

16. marts 2011

tinasmor

mor_sabina skriver:

Søde her er jeg sgu nødt til at være ærlig. Jeg har plevet lige netop det her både som mor og personale.

Vores unger er sgu indimellem tidsindstillet og laver på klokkeslet, endda når man lige har skiftet dem. Jeg har 'døjet' med det samme, men det sker lige på klokkeslettet. Så selvom de søde personaler prøver at skifte om eftermiddagen inden du kommer så passer det bedst at han laver lige efter. Vi havde en dreng hvor det skrete næsten en uge i træk, og vi gik med næsen i rumpen på den dreng, fordi det var simeplthen så pinligt. Men han lavede konsekvent 5 min inden mor kom Men der er altså bare arbejdsgange der gør, at den kan smutte, å du er nødt til at give den en chance.

I den her situation, er du simpelthen nødt til at tage den med ro, pog det sagt både som mor og 'pædagog'. (selvom det er dit guld er du også nødt til at være realistisk)

Jeg siger dette med det største kærlighed, you know

Jeg er enig med det. Jeg tror at alle pædagoger i Dk (forhåbenligt) gør det så godt de kan. Og i det man vælger at sætte sine børn i  en vuggestue/DP så ved man jo godt, at de desværre kun er 2-3 voksne til 12 børn. Det er nemmere (tror jeg) hos en dp hvor de kun er 3. Men hvis barnet LIGE har lavet, så kan man jo ikke slippe alt andet (et andet barn græder måske, nogle er blevet uvenner osv) for at skifte. Selvfølgelig skal man stille krav som forældre, men kravende skal jo også være, at vide at det er mennesker som måske lige har skiftet og derfor ikke lige har været opmærksomme på det lige er sket.

Selvfølgelig skal man ikke rende rundt med rød numse og jeg ville da helt sikkert også påpeje det. Men måske mere på en stille og rolig måde, for jeg har på fornemmelsen at vs føler at du kritiserer og ikke vurdere at de gør deres arbejde godt nok.

Du siger du ikke vil komme der mere hvis du igen henter ham og han har lavet i bleen. Men jeg tænker, at du jo kan komme ud for det i hvilken som helst børnehave du vælger.

Igen, nu ved jeg ikke om det er noget han har rendt rundt med i lang tid, i såfald er det jo ikke acceptabelt, men hvis det lige er sket, så tror jeg desværre ikke du finder et sted i Dk hvor det ikke kan ske

Anmeld

16. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem.

Min dreng sked i en perioden altid lige inden, at jeg kom og hentede ham i bh. Ja, det var pisse irriterende, men pædagogerne skal ikke stå til ansvar for, hvornår at han skider. Ja, han skal selvfølgelig ikke gå rundt med den i længere tid, men 10 min kunne der hurtig gå.

Jeg synes peronsligt, at det er lige overilet, at vil tage sit barn ud af en institution fordi, at han har haft en lorteble to dage i træk når du har hentet ham.

Jeg kan til gengæld godt forstå, at du bliver sur over, at han sidder i skammekrogen.

Anmeld

16. marts 2011

132319

Flow skriver:

jeg kan ikke gøre andet..

Mig som mor syns det er helt forkasteligt at jeg finder min søn sådan to dage i træk..

Hvad de vil gøre ved det, det aner jeg ikke... men jeg vil ikke se det én gang til, så kommer min dreng ikke i den institution igen..!

Ej, mener du helt seriøst at hvis du finder dit barn med afføring i bleen én gang mere, så skal han ikke gå der? 

Det synes jeg godt nok er hysterisk. Jeg ved ikke om du har læst mit tidligere indlæg men nogle børn har bare den der mor-tendens når der skal laves bommelum.

Hvor stor er legepladsen det sted? Jeg mener, både der hvor jeg har arbejdet og i min søns institution er der gode store legepladser så hverken vi eller personalet løber lige bagved ungerne hele tiden. Der bliver holdt øje men de skal have lov til at lege. Derfor kan der jo nemt være et barn der laver stort uden at man opdager det LIGE med det samme.

Jeg tror du vil få det rigtig svært som forældre til et vuggestuebarn hvis du stiller krav om at de skal bevogte dit barn med to øjne og en næse hele tiden. Sådan foregår det ikke. Børn får omsorg, stimulation og passes godt på i en vuggestue men der er én pædagog/medhjælper til 3-4 børn, ikke én voksen pr. barn. 

Anmeld

16. marts 2011

dorthemus

qp skriver:

Det er vel også i orden, "at føle man er forkert" når man lige har bidt et andet barn????

Nej det synes jeg bestemt ikke, men barnet skal lære at handlingen er forkert - håber bestemt, at du kan se forskellen.

Anmeld

16. marts 2011

mor_sabina

MoarHvidovre skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem.

Min dreng sked i en perioden altid lige inden, at jeg kom og hentede ham i bh. Ja, det var pisse irriterende, men pædagogerne skal ikke stå til ansvar for, hvornår at han skider. Ja, han skal selvfølgelig ikke gå rundt med den i længere tid, men 10 min kunne der hurtig gå.

Jeg synes peronsligt, at det er lige overilet, at vil tage sit barn ud af en institution fordi, at han har haft en lorteble to dage i træk når du har hentet ham.

Jeg kan til gengæld godt forstå, at du bliver sur over, at han sidder i skammekrogen.

Anmeld

16. marts 2011

mor_sabina

tinasmor skriver:

Jeg er enig med det. Jeg tror at alle pædagoger i Dk (forhåbenligt) gør det så godt de kan. Og i det man vælger at sætte sine børn i  en vuggestue/DP så ved man jo godt, at de desværre kun er 2-3 voksne til 12 børn. Det er nemmere (tror jeg) hos en dp hvor de kun er 3. Men hvis barnet LIGE har lavet, så kan man jo ikke slippe alt andet (et andet barn græder måske, nogle er blevet uvenner osv) for at skifte. Selvfølgelig skal man stille krav som forældre, men kravende skal jo også være, at vide at det er mennesker som måske lige har skiftet og derfor ikke lige har været opmærksomme på det lige er sket.

Selvfølgelig skal man ikke rende rundt med rød numse og jeg ville da helt sikkert også påpeje det. Men måske mere på en stille og rolig måde, for jeg har på fornemmelsen at vs føler at du kritiserer og ikke vurdere at de gør deres arbejde godt nok.

Du siger du ikke vil komme der mere hvis du igen henter ham og han har lavet i bleen. Men jeg tænker, at du jo kan komme ud for det i hvilken som helst børnehave du vælger.

Igen, nu ved jeg ikke om det er noget han har rendt rundt med i lang tid, i såfald er det jo ikke acceptabelt, men hvis det lige er sket, så tror jeg desværre ikke du finder et sted i Dk hvor det ikke kan ske

Jeg er fuldstændig enig. Og helt ærligt det sker jo også hjemme at de ikke bliver skiftet lige med det samme. Hvis de er inde på værelset at lege, eller man er udenfor, så er det sgu en lidt vær årstid, hvor man skal lugte igennem en ble, body, strømpebukser og bukser og evt en flyverdragt! Og så kommer min dreng ihvertfal ikke og siger mor jeg skal skiftes, tværtimod.

Men ja, det er helt ok og passe på sine børn og selvfølgelig skal man være kritisk over hvor man aflevere dem. Men der er altså ikke nogen der kan gøre det helt lige så godt og ikke mindst ligesådan som en selv. Så forventningerne skal måske sænkes en smule. Og hvis det er et glad barn man henter synes jeg å absolut det må veje tungest

Anmeld

16. marts 2011

qp

dorthemus skriver:

Nej det synes jeg bestemt ikke, men barnet skal lære at handlingen er forkert - håber bestemt, at du kan se forskellen.

Jeg kan sagtens se forskellen - det er vel blot et formuleringsspørgsmål... Jeg tror nu vi er ret enige

Anmeld

16. marts 2011

dorthemus

qp skriver:

Jeg kan sagtens se forskellen - det er vel blot et formuleringsspørgsmål... Jeg tror nu vi er ret enige

Det tror jeg også  Så din uddybning og manglede bare lige, at du skrev at det krævede at den voksne fulgte det til dørs og ikke bare lod barnet sidde og ingenting forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.