Flow skriver:
1 dag jeg kommer har han bidt en af de andre børn.. Fair nok at han sidder i skammekrog for at have bidt, men sgu ikke med en bæ ble...
2 dag jeg kommer, leger han med de andre børn, hvor han også har skidt... ÅRH!!!
spørgsmål, er det okay at han har skidt når jeg kommer og de ikke har fundet ud af det?
Min søns bagdel var helt rød, så det er ikke kun 2 min han har haft det.
Han er 2,5 år.
Det er self. ikke ok, men jeg nu kan forstå pædagogerne bedre. Jeg har ikke noget arbejde for tiden og jeg kommer tidligt og henter mine børn. Og jeg bruger lang tid derinde, leger med dem, snakke med deres kammarater osv osv... Nogle gange kan jeg se, hvor meget press pædagogerne have efterhånden. De kan ikke ansatte nogle vikar som de kunne før pga budget om er meget lavere nu. Politikker fætter ikke noget (og de har selv børn, gad at vide, om de ikke kan se problemet) Jeg har set at nogle gange er flere børn blivet våd på en gang, for de har leget med vand. Så skal de straks skiftes. Men så er der mange som ikke rigtigt bliver tjekket, for der er ikke nogle mens den ene pædagog står og skifter og den anden er i gang med at give eftermiddagens mad. Jeg har set, at der pludseligt er der flere konflikter og så kan de hellere ikke være i andre stedder end der, hvor der er flere børn der diskutere. Det er så hårdt for dem, tro mig. Jeg snakkede og de sagde, at der efterhånden ikke er så meget glæde for at være pædagog. Vi kommer og brokker os, men de gør, hvad de kan (for de også skal have styr på deres papir arbejde og alt det) Jeg er faktisk frygteligt bange for situationen. Institutionerne bliver efterhånden lige så dårlige end fra andre lande som jeg kender. Politiker skal huske, at hele danske sambund er baseret på institutionerne. Det er derfor vi kan gå på arbejde (så betale skat) og det hele kan fungere. Nu fordi der er ikke penge til vikar og medhjælper, sidder vi med børnene som ikke er passet rigtigt, en mor som skal løbe fra arbejde for der er ikke nok personale og børnene skal hentes tidligt, så en familie som er presset... Hvis i Spanien hvor jeg kommer fra ville alle bedsteforældre strejke, ville samfundet gå i stå, for det er dem der passer på børnene. Hvis I DK ikke længere kan snakke om velfungerende institutionen vil samfundet også gå i stå...
Nå, men mht dit barns stakkels numse, ja det er ikke godt... Det var grunden at jeg gik i gang også med at tage Felixes ble da han var 2 og halv år i sommers, for jeg har også oplevet det samme nogle gange. Det er blevet meget bedre, når han ikke længere skal skiftes (og når han har en uheld får han frisk tøj og han tage selv bukserne på igen)