er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Tip!

Kirle skriver:

Det synes jeg næsten du skal gøre! Også ringe til pladsanvisningen og få et nyt sted akut, det kan ikke være rigtigt at du kommer ned og finder din søn i skammekrogen og når du lufter din bekymring over den måde at opdrage på at de reagerer ved at gå højere op, det er jo bare at skræmme dig til at ikke at ville gå videre!

Så din søn skammes og du skræmmes!? Jeg var i den grad røget helt i flint og ringet direkte til pladsanvisningen!

Og nu skal jeg lige være helt sikker på at jeg har forstået korrekt at du har været inde over lederen? At højere er område pædagogen eller borgerservice/pladsanvisningen eller hvad det hedder der hvor du bor??

For ellers skal du klart tage det op med lederen først!

Det er ikke okay for mig at de bruger skammekrogen...!

Han skal i børnehave om 7 mdr, så jeg ved ikke om et skift vil være særlig hensigts mæssigt...

Jeg henter ham tidligt idag...

De stiller krav til os som forældre, men jeg må ikke stille krav til dem som personale... ÅRH!!!

Jeg var til samtale idag med en pædagog fra stuen, hvor jeg siger at fra min side er er bestemt ikke okay det der er sket...

Hun vil gå til lederen. Fair nok, men jeg holder på mit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Novbaby

Flow skriver:

... at min søn har skidt i bleen to dage i træk når jeg kommer for at hente ham og får at vide at det nok sker igen?

1 dag sidder han endda i skammekrog.....

Jeg er arrig!!

Jeg har været til samtale med vuggestuen idag, og de mener at nu må de gå til højere indstanser, for de vil ikke gå i frygt for hvornår jeg kommer og henter min søn, om han har skidt lige 2 min forinden...

Hvad mener i? Er jeg for hønemor eller er det bare ikke okay?

Jeg ville dælme blive tosset hvis det var min datter der ikke var blevet skiftet! Fair nok han kommer i skamme krog'en fordi han har bidt en af de andre, men de kan da lige skifte ham først

Anmeld

16. marts 2011

dorthemus

Flow skriver:

Der faldte lige en sten fra mit hjerte... Pyhh...

Jeg har ingen tillid til dem efter det her er sket... Min søn er ked af det når jeg aflevere ham, og hænger på mig, græder, og er som en lille ile der hænger fast...

"pædagogen" vil tage sagen videre til ledelsen...

Jeg vægter selv et godt forældresamarbejde højt og kan sagtens sætte mig ind i dine følelser, så se at få snakket ud om det skete så I kan komme videre.

Din søn kan sikkert også mærke din mistillid og reagerer på det og det er heller ikke godt. Forstår stadig ikke hvorfor de vælger at straffe på den måde..det gør mig flov på mit fags vegne 

Held og lykke fremover - håber det løser sig

Anmeld

16. marts 2011

Cris

Flow skriver:

1 dag jeg kommer har han bidt en af de andre børn.. Fair nok at han sidder i skammekrog for at have bidt, men sgu ikke med en bæ ble...

2 dag jeg kommer, leger han med de andre børn, hvor han også har skidt... ÅRH!!!

spørgsmål, er det okay at han har skidt når jeg kommer og de ikke har fundet ud af det?

Min søns bagdel var helt rød, så det er ikke kun 2 min han har haft det.

Han er 2,5 år.

Det er self. ikke ok, men jeg nu kan forstå pædagogerne bedre. Jeg har ikke noget arbejde for tiden og jeg kommer tidligt og henter mine børn. Og jeg bruger lang tid derinde, leger med dem, snakke med deres kammarater osv osv... Nogle gange kan jeg se, hvor meget press pædagogerne have efterhånden. De kan ikke ansatte nogle vikar som de kunne før pga budget om er meget lavere nu. Politikker fætter ikke noget (og de har selv børn, gad at vide, om de ikke kan se problemet) Jeg har set at nogle gange er flere børn blivet våd på en gang, for de har leget med vand. Så skal de straks skiftes. Men så er der mange som ikke rigtigt bliver tjekket, for der er ikke nogle mens den ene pædagog står og skifter og den anden er i gang med at give eftermiddagens mad. Jeg har set, at der pludseligt er der flere konflikter og så kan de hellere ikke være i andre stedder end der, hvor der er flere børn der diskutere. Det er så hårdt for dem, tro mig. Jeg snakkede og de sagde, at der efterhånden ikke er så meget glæde for at være pædagog. Vi kommer og brokker os, men de gør, hvad de kan (for de også skal have styr på deres papir arbejde og alt det) Jeg er faktisk frygteligt bange for situationen. Institutionerne bliver efterhånden lige så dårlige end fra andre lande som jeg kender. Politiker skal huske, at hele danske sambund er baseret på institutionerne. Det er derfor vi kan gå på arbejde (så betale skat) og det hele kan fungere. Nu fordi der er ikke penge til vikar og medhjælper, sidder vi med børnene som ikke er passet rigtigt, en mor som skal løbe fra arbejde for der er ikke nok personale og børnene skal hentes tidligt, så en familie som er presset... Hvis i Spanien hvor jeg kommer fra ville alle bedsteforældre strejke, ville samfundet gå i stå, for det er dem der passer på børnene. Hvis I DK ikke længere kan snakke om velfungerende institutionen vil samfundet også gå i stå...

Nå, men mht dit barns stakkels numse, ja det er ikke godt... Det var grunden at jeg gik i gang også med at tage Felixes ble da han var 2 og halv år i sommers, for jeg har også oplevet det samme nogle gange. Det er blevet meget bedre, når han ikke længere skal skiftes (og når han har en uheld får han frisk tøj og han tage selv bukserne på igen)

Anmeld

16. marts 2011

<3

Flow skriver:

Det er ikke okay for mig at de bruger skammekrogen...!

Han skal i børnehave om 7 mdr, så jeg ved ikke om et skift vil være særlig hensigts mæssigt...

Jeg henter ham tidligt idag...

De stiller krav til os som forældre, men jeg må ikke stille krav til dem som personale... ÅRH!!!

Jeg var til samtale idag med en pædagog fra stuen, hvor jeg siger at fra min side er er bestemt ikke okay det der er sket...

Hun vil gå til lederen. Fair nok, men jeg holder på mit...

Et skift vil jo være passende hvis skammekrogen er en politik i huset og ikke kun på stuen... Jeg synes du skal tale med lederen og være opsøgende omkring det! Evt. kalde til samtale med pædagog, leder og jer forældre.

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

Mor til Frederic skriver:

så er det jo klart dem der har overtrådt skammekrogs reglen...

De må side det antal min. som de er gamle...

Vil da ikke mene at han burde blive rød i numsen af at gå med bæ i numsen i 3-5 min. At han har gået med den/dem i laang tid.

At det mere tyder på at de slet ikke magter at passe børn, en af de grunde til jeg valgte dp - ville være bange for at vores dreng ville blive 'overset' og bla. det med ble skift. Da vores får aff pulver hver dag, kan han til tider have mange bæ ble'er og andre normal antal. 

Vores dp har altid brugt det hun kalder ' at sidde og slappe af' når de gør noget de ikk må. 

jeg afventer nu hvad der sker i forhold til at hun kontakter ledelsen... For fra min side er det ikke okay..

Jeg kan godt lide andre grundlæggende værdier i forhold til vuggestue, men lige der her med skammekrog og bæ ble, det er ikke okay...

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

Kirle skriver:

Et skift vil jo være passende hvis skammekrogen er en politik i huset og ikke kun på stuen... Jeg synes du skal tale med lederen og være opsøgende omkring det! Evt. kalde til samtale med pædagog, leder og jer forældre.

Jeg afventer og ser hvad pædagogen gør nu... Om jeg bliver indkaldt til møde eller hvordan.. Heldigvis har vi snart en dejlig lang ferie...

Jeg vil ikke have de benytter skammekrog´s modellen.. det er ikke okay for mig..

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

dorthemus skriver:

Jeg vægter selv et godt forældresamarbejde højt og kan sagtens sætte mig ind i dine følelser, så se at få snakket ud om det skete så I kan komme videre.

Din søn kan sikkert også mærke din mistillid og reagerer på det og det er heller ikke godt. Forstår stadig ikke hvorfor de vælger at straffe på den måde..det gør mig flov på mit fags vegne 

Held og lykke fremover - håber det løser sig

Nemli...  jeg vil kunne komme til dem med et problem, ligeledes de skal komme til mig hvis der er noget..

De stiller krav til mig, og jeg stiller krav til dem.. Længere er den ikke..

Anmeld

16. marts 2011

<3

Flow skriver:

Jeg afventer og ser hvad pædagogen gør nu... Om jeg bliver indkaldt til møde eller hvordan.. Heldigvis har vi snart en dejlig lang ferie...

Jeg vil ikke have de benytter skammekrog´s modellen.. det er ikke okay for mig..

Glæder mig til update så

Anmeld

16. marts 2011

Tip!

Kirle skriver:

Glæder mig til update så

Det kan du tro jeg giver...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.