jeg havde samme problem..!
jeg vidste sgu ikke lige hvor pengene de endte henne..
nu har jeg siddet sammen med min kæreste og gennemgået ALT hvad der hedder faste udgifter og sådan noget..
og jeg får kun 9000 udbetalt... sårn ca..
der går 2000 til husleje (jeg ejer ikke lejligheden så kæresten syntes det er fair at jeg kun bidrager til strøm vand og gas og internet og tv pakken.. så afdrager han selv sit lån... meget smart.. (det er jo også mig der vasker op og vasker tøj og sådan noget.. for det meste)
2000 går til madbudget.
vi har lavet en ugeplan hvor vi beslutter os for hvad vi skal have at spise i den kommende uge.. mandag til søndag.
så tager vi ud og handler stort ind i bla. netto.. kød og sådan noget.. jeg klarer mig med rugbrødsmadder og rester når jeg går hjemme om dagen det fungere fint. og de varer der ikke kan holde særlig længe.. salat og lign, det køber vi løbende.. så det er friskt.. også et billigt sted. og netto's standart i grønt er rigtig fin hvis man går i en butik der har fokus på om det er friskt.. og nyt hver dag.
så tager vi lidt kontanter med fra den ene kuvert. og så lægger vi resten tilbage igen når vi har handlet mad.. (er der impulskøb så ryger det for lommepengene.) kvitteringerne gemmer vi så i en anden kuvert..
vi er TO menesker en hund og et barn. barnet får bryst endnu.og vi har sat madbudgettet til 4000 kroner til at starte med. så kan vi regulere det når vi har kørt denne måned ud. for så VED vi hvad vi kan leve for.. og det fungere bare så fint.. så ved vi da hvertfald at vi har penge til mad.. så må lommepenge og tøjpenge osv. undværes til der er råd... det er sgu maden og bleerne der er det vigtigste.. tøj har vi i skabene...
det er hvertfald en rigtig god måde at vide hvad man bruger på mad, og så er det jo rart at menuen er bestemt så man ikke står og skal beslutte sig når man står nede i supermarkedet.. fordi så kan det nemt blive pisse dyrt..
(jeg har set aaaaalt for meget luksusfælden og har fået dårlig smag i munden hver gang, det får jeg ikke længere, det er satme dejligt)
Anmeld