Den 8. og allerede i minus :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Laulund87

Fisenberg skriver:

undskyld men du må have et overforbrug der smækker

jeg får udbetalt lige nu 9700,- (KH )

jeg betaler 6000,- i husleje og det er uden vand varme el osv

jeg har friplads til min datter

jeg betaler af på lån i alt 1000,- om mdr

så er der tlf internet tv osv...

og så er der mad

og tøj

ting til den lille

og jeg har ALTID plus på min konto!!! har altid mindst 500,- tilbage når det bliver den første igen

heller leve under evne end over

Bor du ikke sammen med din mor og deler husleje?

Bare nysgerrighed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

ekzunz

Fisenberg skriver:

undskyld men du må have et overforbrug der smækker

jeg får udbetalt lige nu 9700,- (KH )

jeg betaler 6000,- i husleje og det er uden vand varme el osv

jeg har friplads til min datter

jeg betaler af på lån i alt 1000,- om mdr

så er der tlf internet tv osv...

og så er der mad

og tøj

ting til den lille

og jeg har ALTID plus på min konto!!! har altid mindst 500,- tilbage når det bliver den første igen

heller leve under evne end over

Dvs. at du kan nøjes med 2.200 pr. til mad, tøj, bleer, telefon, internet mv????

Det er da godt nok sejt

Anmeld

9. marts 2011

Isabella_mor

jeg havde samme problem..!

jeg vidste sgu ikke lige hvor pengene de endte henne..

nu har jeg siddet sammen med min kæreste og gennemgået ALT hvad der hedder faste udgifter og sådan noget..

og jeg får kun 9000 udbetalt... sårn ca..

der går 2000 til husleje (jeg ejer ikke lejligheden så kæresten syntes det er fair at jeg kun bidrager til strøm vand og gas og internet og tv pakken.. så afdrager han selv sit lån... meget smart.. (det er jo også mig der vasker op og vasker tøj og sådan noget.. for det meste)

2000 går til madbudget.

vi har lavet en ugeplan hvor vi beslutter os for hvad vi skal have at spise i den kommende uge.. mandag til søndag.

så tager vi ud og handler stort ind i bla. netto.. kød og sådan noget.. jeg klarer mig med rugbrødsmadder og rester når jeg går hjemme om dagen det fungere fint. og de varer der ikke kan holde særlig længe.. salat og lign, det køber vi løbende.. så det er friskt.. også et billigt sted. og netto's standart i grønt er rigtig fin hvis man går i en butik der har fokus på om det er friskt.. og nyt hver dag.

så tager vi lidt kontanter med fra den ene kuvert. og så lægger vi resten tilbage igen når vi har handlet mad.. (er der impulskøb så ryger det for lommepengene.) kvitteringerne gemmer vi så i en anden kuvert..

vi er TO menesker en hund og et barn. barnet får bryst endnu.og vi har sat madbudgettet til 4000 kroner til at starte med. så kan vi regulere det når vi har kørt denne måned ud. for så VED vi hvad vi kan leve for.. og det fungere bare så fint.. så ved vi da hvertfald at vi har penge til mad.. så må lommepenge og tøjpenge osv. undværes til der er råd... det er sgu maden og bleerne der er det vigtigste.. tøj har vi i skabene...

det er hvertfald en rigtig god måde at vide hvad man bruger på mad, og så er det jo rart at menuen er bestemt så man ikke står og skal beslutte sig når man står nede i supermarkedet.. fordi så kan det nemt blive pisse dyrt.. 

(jeg har set aaaaalt for meget luksusfælden og har fået dårlig smag i munden hver gang, det får jeg ikke længere, det er satme dejligt)

Anmeld

9. marts 2011

Heidi.

Kære Ano.. Jeg ved udemærket hvordan du har det.. Jeg har nogenlunde det samme som dig udbetalt.. Så er sagen så bare lige den at der bliver trukket 15.500 til min budgetkonto... Så jeg har ca 1000 kr tilbage af min løn.. Så jeg lever udelukkende af min boligsikring og mine børnepenge, som gør det til ca 5700 om måneden. Og jeg har 2 børn hvoraf den ene går til dans på et lidt højere plan... Så det koster også..

Jeg får godt nok heller ikke nogen børnepenge fra min x, men det er jo så min egen skyld.. For det ville helt sikkert hjælpe mig..

Men jeg ved i hvertfald hvordan du har det.. Godt nok har jeg først minus når vi nærmer os den 20 i måneden..

:)

Anmeld

9. marts 2011

millesofie

Znuzke skriver:

Dvs. at du kan nøjes med 2.200 pr. til mad, tøj, bleer, telefon, internet mv????

Det er da godt nok sejt

ja og så bruger jeg børnepengene som kommer hver 3 mdr til kvatal udgifterne

jeg får jo ikke de 1000 kr i børnepenge som andre

men men men jeg forventede heller ikke at stå uden job efter barsel  så man må jo overleve

Anmeld

9. marts 2011

millesofie

Laulund87 skriver:

Bor du ikke sammen med din mor og deler husleje?

Bare nysgerrighed..

jeg bor til leje i et hus (dobbelt) med min mor vi har hver vores husholdning og regninger og den husleje jeg har oplyst er det jeg betaler alene

Anmeld

9. marts 2011

Sofia

Maria-s skriver:

Undskyld det er nok lidt udenfor kontekst og ikke henvendt på ts overhovedet, men synes godt om denne sætning

Jeg synes efterhånden der er ved at være en holdning blandt mange danskere om at det FORVENTES at systemet griber en altid og opretter den levestandard man har... Ser efterhånden jævnligt i tv voksne mennesker der er forfærdede over at de måske har mistet et godt betalt job (og jo det er da synd, men desværre hvad der kan ske), og så er nødt til at omlægge deres liv, fordi de ikke kan få lige så mange penge i dp eller hvad nu ellers. Men altså; vi kan bare ikke holde numsen oppe på alle i høj leve standard. Nogengange så gør livet at må stramme bæltet ind, sælge sit sommerhus/ hus/ lejlighed eller flytte til noget billigere for at få råd til at leve som man gerne vil. Jo det er da trist, men det kan bare ikke være samfundets "problem" og ej heller rimligt at der istedet skal lukkes sygehuse, skoler eller at ældre skal forsømmes....

Jeg synes regnskab og økonomisk styring burde være obligatorisk undervisning i folkeskolen. Vi er simpelthen for mange der ikke har styr på vores egen økonomi og som er vokset op med at der altid er nogen til at hjælpe til eller ligefrem tage regningen for os. Jeg skammer mig selv nogengange over hvor dårlig jeg er til at håndtere min egen økonomi og jeg har da alverdens undskyldninger for hvorfor jeg ikke har flere penge end jeg har. Men kigger jeg ind af så ER det jo nok fordi jeg har et helt, helt andet forhold til penge end fx mine forældre eller bedsteforældre. 1000 kr. for mig er bare ikke det samme som for dem. Jeg har også i større eller mindre grad den her med "jamen jeg fortjener at gi mig selv". Og nej det gør jeg jo egentlig ikke hvis pengene ikke er dertil.

Undskyld hvis jeg støder nogen, det er ikke meningen med dette. Jeg mener bare VI mig selv inklusiv, skal være bedre til selv at tage ansvar istedet for at forvente at andre betaler regningen. Det er et valg at få børn og dermed fravælger man muligvis andre ting. Men det er jo et valg man har truffet og så må man stå ved det og arbejde ud derfra.

Jeg selv går og venter på at min prins vil komme ud. Jeg har et godt betalt arbejde og efter 20. uge på barsel vil jeg komme til at gå på dagpenge. Dvs. jeg går ret så meget ned i indtægt! Den har jeg lige skulle sluge, for altså der skal jo ligesom også laves nogen børn for at få samfundet videre Men altså egentlig er jeg jo ret så priviligeret. Jeg har MULIGHEDEN for at gå hjemme på barsel i hvad er det det er, 42 uger? 42 uger! Jeg blev selv sendt i dagpleje da jeg var 3½ - 4 mdr gammel fordi min mor skulle tilbage på arbejde. Jo hvis jeg vælger at blive hjemme på barsel efter de 20 uger, ja så vil det kunne mærkes økonomisk, men det er jo så det valg jeg træffer, men jeg har muligheden for at vælge. Det havde min mor ikke.

Ok.. Håber der er andre end mig selv der forstår min poiente med mit indlæg... Og undskyld til TS at jeg lige udvider dit emne til at handle generelt om økonomi. Igen det er ikke myntet på dig personligt

Anmeld

9. marts 2011

170811

Eva. skriver:

Det er det eneste du får...intet andet...alt det andet er fordi du er lavtlønnet...så det der sker for en som ts og mange andre er at de faktisk har mindre at leve for end en på feks kh...fordi de skal ud og tjene mange penge for at betale børnepasning og leje...jeg synes det er skævt...og synd for kvinder som ts.

Ja det er helt skævt nogen gange. Min mor (enlig) har ihvert fald ikke haft mange øre i overskud da min søster og jeg boede hjemme, hun tjente ganske glimrende, og kunne altså ikke få tilskud til noget som helst, plus at vi gik på privatskole.

Efter jeg er flyttet hjemmefra har jeg haft en overbo, enlig mor, med 3 børn på 2-4-7 år. Hun var hjemmegående sagde hun. Jeg tænkte jo tit, wow hvordan kan man have råd til at være hjemmegående med 3 børn ? Jeg var imponeret, og tænkte hun måtte have vundet i lotto Jeg fandt efterfølgende udaf at hun først var sygmeldt, og efterfølgende på noget andet kommune penge værk, og fik alle tilskud man overhoved kunne få. Kan huske en dag jeg sad i haven og snakkede med hende, og hun brokkede sig over hun ikke havde så mange penge tilbage på kontoen. Jeg tænkte, når jamen er da forståeligt nok med 3 børn og intet job, så må økonomien være stram, men hun fortalte også at hun KUN købte mærketøj til sine børn, de skulle gå i noget ordeligt, og hun brugte 3-5 tusind kr om måneden på TØJ TIL SINE BØRN? Jeg tænkte bare hold da kæft, hvis bare jeg havde 3-4 tusind i overskud til tøj om måneden. Og herregud de vokser jo ud af det på et split sekund.Eller slider hul på knæene så ville nok vælge bukser der ikke kostede 500 kr pr par. Men eksemplet viser bare at enlige mødre, sommetider kan få for mange penge fra kommunen. Hun levede jo i luksus.

Så ja der er en vis skævhed sommetider. IKKE alle tilfælde, hvis jeg pludselig en dag skulle på kontanthjælp, vil jeg bestemt håbe at kommunen vil hjæpe mig til jeg finder et andet job, ellers er man jo under havoverfladen.

Men fordi min knokler og knokler, og gør alt hvad man kan, så er der ingen hjælp at hente hos kommunen.

Anmeld

9. marts 2011

Aves.

170811 skriver:

Ja det er helt skævt nogen gange. Min mor (enlig) har ihvert fald ikke haft mange øre i overskud da min søster og jeg boede hjemme, hun tjente ganske glimrende, og kunne altså ikke få tilskud til noget som helst, plus at vi gik på privatskole.

Efter jeg er flyttet hjemmefra har jeg haft en overbo, enlig mor, med 3 børn på 2-4-7 år. Hun var hjemmegående sagde hun. Jeg tænkte jo tit, wow hvordan kan man have råd til at være hjemmegående med 3 børn ? Jeg var imponeret, og tænkte hun måtte have vundet i lotto Jeg fandt efterfølgende udaf at hun først var sygmeldt, og efterfølgende på noget andet kommune penge værk, og fik alle tilskud man overhoved kunne få. Kan huske en dag jeg sad i haven og snakkede med hende, og hun brokkede sig over hun ikke havde så mange penge tilbage på kontoen. Jeg tænkte, når jamen er da forståeligt nok med 3 børn og intet job, så må økonomien være stram, men hun fortalte også at hun KUN købte mærketøj til sine børn, de skulle gå i noget ordeligt, og hun brugte 3-5 tusind kr om måneden på TØJ TIL SINE BØRN? Jeg tænkte bare hold da kæft, hvis bare jeg havde 3-4 tusind i overskud til tøj om måneden. Og herregud de vokser jo ud af det på et split sekund.Eller slider hul på knæene så ville nok vælge bukser der ikke kostede 500 kr pr par. Men eksemplet viser bare at enlige mødre, sommetider kan få for mange penge fra kommunen. Hun levede jo i luksus.

Så ja der er en vis skævhed sommetider. IKKE alle tilfælde, hvis jeg pludselig en dag skulle på kontanthjælp, vil jeg bestemt håbe at kommunen vil hjæpe mig til jeg finder et andet job, ellers er man jo under havoverfladen.

Men fordi min knokler og knokler, og gør alt hvad man kan, så er der ingen hjælp at hente hos kommunen.

Ja, det er godt nok skævt...der hvor jeg mener den er gal det er at når mand og kone flytter hver for sig så har manden åbenbart intet ækonomisk ansvar mere...altså udover det symbolbeløb han betaler...hvorfor skal en mor betale alt selv...og hvorfor skal kommunen betale til de lavtlønnede når der er en far...det giver ikke mening og jeg ville bestemt også klare mig fint på kh...med børnefamilieydelsen så ville jeg have 12.000kr at leve for, det er da ok ikke?

Anmeld

9. marts 2011

170811

Eva. skriver:

Ja, det er godt nok skævt...der hvor jeg mener den er gal det er at når mand og kone flytter hver for sig så har manden åbenbart intet ækonomisk ansvar mere...altså udover det symbolbeløb han betaler...hvorfor skal en mor betale alt selv...og hvorfor skal kommunen betale til de lavtlønnede når der er en far...det giver ikke mening og jeg ville bestemt også klare mig fint på kh...med børnefamilieydelsen så ville jeg have 12.000kr at leve for, det er da ok ikke?

12 tusind er helt sikkert ganske fint. Man må jo ligge budgettet efter hvad man har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.