170811 skriver:
Kære ANONYM 
Jeg tænker som mange andre at du har et lidt stort forbrug. Men kender selvfølgelig ikke alle dine udgifter, men måske du skulle tjekke nogle af dem igennem?
Jeg har alene cirka det samme udbetalt som dig. Jeg bor dog sammen med min kæreste, men jeg kunne også sagtens klare det alene. Vi kan betale alle udgifter med min løn (inkl mad), også hele min kærestes løn er faktisk overskud. Det er jo rart.
Men af de cirka 16000 kr betaler vi: hus lån (jeg ejer huset og købte det alene i 2008), div forsikringer (indbo, villa forsikring, hundeforsikring, bilforsikring, livsforsikring på os begge), vand,el,varme (vi fyrer med olie i 110 år gammelt hus, så læs 2tusind om måneden på olie), mobilregninger, internet, tvpakke, tv licens, hundemad, benzin, 2000 til mad, og ellers alle andre udgifter.
Så stod jeg pludselig og skulle være alene ville det lige kunne løbe rundt, det ville pludselig blive så stramt, men det ville gå. Har selv haft den der med minus meget tidligt i måenden. Det er et stressende dilemma og det gør en træt i hoved. Du må bare rive fat i dig selv, sætte dig ned, kigge ALLE dine faste udgifter igennem, kan nogen ting blive billigere, feks kan dine forsikringer bliver billigere et andet sted, kan du skifte mobil selskab, kan du undvære den store tv pakke OSV! Også må du jo få hevet alle penge ind på en budget konto hver måned til regninger. så ved du ligesom hvad du har i overskud. okay jeg har 2000 hver måned i overskud, det er 500 om ugen. Evt hæv dem og smid det dankort afhelved til. få et hævekort i stedet hvor du ikke kan gå i minus. lig de 2000 i en kuvert/kasse/box whatever også lærer man hurtigt at få pengene til at række hele måneden 
Bare et lille forslag herfra. Held og lykke med økonomien.