Den 8. og allerede i minus :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

hmm ja okay.

når jeg er færdig om 6 år, så får jeg en god løn, jeg mister selvfølgelig også mine tilskud. boligsikring, friplads, som nok er på ca 5000 kr om måned så det ville jeg selv skulle betale og det er da helt FAIR jeg har jo pengene.

når jeg er udd vil jeg nok få 20-25 udbetalt, det er da langgtttt mere end de 8500 jeg får udbetalt nu. 

så må ærligt indrømme jeg ikke forstår hvordan man kan have mindre når man er færdig med udd?

Nu tager jeg lån og hvis jeg får et 37 timers job, så ryger overskuddet...da jeg skal betale pasning og mister boligsikring..endvidere er der et su lån,...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Fabienne

Sophie26 skriver:

øhh du har ik overvejet at læse længere oppe hvad trådstarter skriver ang forsikring, transport mm inden du beskylder hende for at sløse pengene væk

Og du læser tilsyneladende heller ikke hvad jeg skriver, vel??

2 indlæg nede skriver jeg at jeg beklager fordi der er kommet flere svar siden jeg svarede. Da jeg skrev første svar var der kun trådstarters første indlæg.. Hun skriver først længere nede at selvfølgelig har hun da forsikringer mm.

Lær læse selv, før du begynder med andres mangelfulde læsning.

Anmeld

9. marts 2011

Sphynxlover

Fabienne skriver:

Og du læser tilsyneladende heller ikke hvad jeg skriver, vel??

2 indlæg nede skriver jeg at jeg beklager fordi der er kommet flere svar siden jeg svarede. Da jeg skrev første svar var der kun trådstarters første indlæg.. Hun skriver først længere nede at selvfølgelig har hun da forsikringer mm.

Lær læse selv, før du begynder med andres mangelfulde læsning.

hehe nej beklager der var vi vist lige gode

Opdagede det faktisk lige da jeg havde trykket send

Men så er der jo ingen is på koen 

Anmeld

9. marts 2011

Chellen

170811 skriver:

Kære ANONYM

Jeg tænker som mange andre at du har et lidt stort forbrug. Men kender selvfølgelig ikke alle dine udgifter, men måske du skulle tjekke nogle af dem igennem?

Jeg har alene cirka det samme udbetalt som dig. Jeg bor dog sammen med min kæreste, men jeg kunne også sagtens klare det alene. Vi kan betale alle udgifter med min løn (inkl mad), også hele min kærestes løn er faktisk overskud. Det er jo rart.

Men af de cirka 16000 kr betaler vi: hus lån (jeg ejer huset og købte det alene i 2008), div forsikringer (indbo, villa forsikring, hundeforsikring, bilforsikring, livsforsikring på os begge), vand,el,varme (vi fyrer med olie i 110 år gammelt hus, så læs 2tusind om måneden på olie), mobilregninger, internet, tvpakke, tv licens, hundemad, benzin, 2000 til mad, og ellers alle andre udgifter.

Så stod jeg pludselig og skulle være alene ville det lige kunne løbe rundt, det ville pludselig blive så stramt, men det ville gå. Har selv haft den der med minus meget tidligt i måenden. Det er et stressende dilemma og det gør en træt i hoved. Du må bare rive fat i dig selv, sætte dig ned, kigge ALLE dine faste udgifter igennem, kan nogen ting blive billigere, feks kan dine forsikringer bliver billigere et andet sted, kan du skifte mobil selskab, kan du undvære den store tv pakke OSV! Også må du jo få hevet alle penge ind på en budget konto hver måned til regninger. så ved du ligesom hvad du har i overskud. okay jeg har 2000 hver måned i overskud, det er 500 om ugen. Evt hæv dem og smid det dankort afhelved til. få et hævekort i stedet hvor du ikke kan gå i minus. lig de 2000 i en kuvert/kasse/box whatever også lærer man hurtigt at få pengene til at række hele måneden

Bare et lille forslag herfra. Held og lykke med økonomien.

Anmeld

9. marts 2011

Mette+Mathias

mor-til-vanessa skriver:

okaky jamen for mig er der ikke noget forskel om jeg er i job eller under udd. ville få de samme tilskud.

kan da godt se at det er surt, at man har det samme til forbrug med eller uden tilskud, afhængig af om du er enlig eller ej m.m.

men omvendt skal dem der er millionære så også have tilskud??

hvorfor er det ikke fair at en enlig som tjener gode penge ikke får tilskud? det forstår jeg ikke.

det er lidt den der med man får rakt en hånd, men tager hele armen. tror simpelhen at vi dansker er for forvente og for forkælede

Det som ikke er fair IMO er at den enlige som tjener en okay løn og derfor ikke får tilskud, ender med at have mindre til sig selv end en som går på KH, dét er ikke fair.

Det er da hårdt at arbejde 37 timer om ugen, - og det er NOGET hårdere end at gå på KH, så skulle man også gerne få en økonomisk gulerod ud af det.

Selvværd og selvtilfredsstillelse er meget godt, men det kan man altså ikke betale med i Netto.

Og inden du tror, at jeg bare har ondt af mig selv, så vil jeg godt fortælle at jeg er gift (med mine børns far) og derfor ikke selv har stået i situationen, men derfor kan jeg godt sætte mig ind i det.

Anmeld

10. marts 2011

Fabienne

Sophie26 skriver:

hehe nej beklager der var vi vist lige gode

Opdagede det faktisk lige da jeg havde trykket send

Men så er der jo ingen is på koen 

Anmeld

10. marts 2011

mor-til-vanessa

henh01 skriver:

Kan hurtigt stille det op dog med fiktive tal - husker ikke de reelle:

Studerende: udgifter for 8000 kr (her er alle ting trukket fra såsom friplads, boligsikring mv) - indkomst dobbelt SU+SU lån 11500 kr

Endt uddannelse: udgifter 14000 kr (Inst 2700 kr, boligsikring 1300 kr, bil 2000 kr) indkomst 16000 kr 2000 kr tilbage Bilen blev hurtigt solgt men det gav stadig kun 4000 kr til ALT

Jeg synes også det er ok at man selv skal betale uden tvivl... -Mener bare at når alle inst pladser stiger og ens løn forbliver den samme, ja så er der da et problem. Når min søn skal i inst kommer jeg til at skulle af med ikke mindre end 4200 kr i inst. Det er da lige godt en slat.

Vil hellere end gerne betale selv og nu hvor min mand og jeg bor sammen, er der heller ingen problemer. Kan kun sige at jeg på ingen måde har råd til at blive enlig

det er jo heller ikke rimeligt at instutioner stiger men lønnen ikke stiger. det er jo på ingen måder fair, så det kan jeg godt give dig ret i.

jeg har så ikke råd til at få en kæreste. jeg har flere penge som enlig end hvis jeg havde kæreste. men ville til hver en tid hellere have en kæreste

Anmeld

10. marts 2011

mor-til-vanessa

Christina.78 skriver:

Hvad er du igang med at uddanne dig til ?? Lyder som en lækker udbetaling...

får nok heller ikke udbetalt til som startløn. tror en startløn som lærer ligger på 30000 og slutløn som 40000. men det er da stadig langt bedre

Anmeld

10. marts 2011

mor-til-vanessa

Det som ikke er fair IMO er at den enlige som tjener en okay løn og derfor ikke får tilskud, ender med at have mindre til sig selv end en som går på KH, dét er ikke fair.

Det er da hårdt at arbejde 37 timer om ugen, - og det er NOGET hårdere end at gå på KH, så skulle man også gerne få en økonomisk gulerod ud af det.

Selvværd og selvtilfredsstillelse er meget godt, men det kan man altså ikke betale med i Netto.

Og inden du tror, at jeg bare har ondt af mig selv, så vil jeg godt fortælle at jeg er gift (med mine børns far) og derfor ikke selv har stået i situationen, men derfor kan jeg godt sætte mig ind i det.

jeg har aldrig sagt at kontanthjælpen er fair- dvs har aldrig sagt den er fair mod en normal løn. selvfølgelig skal der være en gulerod for dem som arbejder.

nu snakkede jeg om tilskud til enlige

Anmeld

10. marts 2011

ekzunz

mor-til-vanessa skriver:

får nok heller ikke udbetalt til som startløn. tror en startløn som lærer ligger på 30000 og slutløn som 40000. men det er da stadig langt bedre

Du forventer simpelthen at have 25.000 udbetalt når du er færdig uddannet som lærer????????????

Hold da fast - du må da ha' et kæmpe fradrag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.