Den 8. og allerede i minus :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.252 visninger
97 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Anonym trådstarter

Åh hvor jeg dog synes den økonomi er hård. Vi skriver kun den 8. og min konto er allerede i minus. Jeg arbejder fuldtid og lidt til. Har en ok løn, får ca udbetalt 16.500 kr. Har arbejde ved siden af, men alligevel hænger det bare ikke sammen. Synes ikke jeg har overforbrug, men har en lejlighed der koster 6500 kr om måneden. Får ca 500 i boligstøtte, så altså en husleje på 6000 kr. Jeg betaler 700 kr til SFO Mobiltelefon og internet bliver betalt af min arbejdsgiver. Jeg betaler 1500 kr af på et lån jeg har fra min skilsmisse. Så jeg forstå bare ikke, hvordan min økonomi kan være så dårlig Øv øv hvor er det trist. Heligvis får jeg lidt penge tilbage i skat. Håber det kan rette lidt op på det, så jeg ikke i ender i minus hver måned den 8.

Ja sorry for mit negativ indlæg, skulle vist bare lige af med det. Synes det er hårdt til tider at være enlig mor men en økonomi der åbenbart ikke hænger sammen trods alt mit arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Shibby

Forstår ikke hvordan du kan være i minus.. Har du talt med banken?

Anmeld

8. marts 2011

Anonym trådstarter

Åh glemte lige en stor post; jeg har lige købt togbilletter til min datter for de næste to mdr - det blev så lige 2600 kr  Så jeg har 1300 udgift på transport om måneden så min datter kan se sin far hver anden weekend.

Anmeld

8. marts 2011

sarahb

ja hvordan kan det dog være, du har jo ca 8000 til mad og hygge.... Så har du blugt ca 1000 om dagen. Det lyder jo helt vildt.. For man burde jo mene du hare mere end nok..

Anmeld

8. marts 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

ja hvordan kan det dog være, du har jo ca 8000 til mad og hygge.... Så har du blugt ca 1000 om dagen. Det lyder jo helt vildt.. For man burde jo mene du hare mere end nok..

Ej jeg har da ej. Der kommer da også fagforening, forsikringer, transport udgift til arbejde. Jeg har et rådighedsbeløb der burde hedde 3500 kr og ja det burde jeg nok kunne leve for. Tror jeg må se om mit budget er up to date..

Anmeld

8. marts 2011

Caroline86

stakkels dig! Kan dælme godt forstå du ikke kan finde ud af hvor pengene bliver af!

Det må være MANGE penge du bruger på dagligvarer!

Et godt råd er at skrive ALT ned du køber.. selv hvis du køber snoller til en 5'er på tanken.. Det virkede for mig da jeg havde et overforbrug (viste det sig) som teenager! Jeg skrev simpelthen ALT ned på en lille blok og så kunne jeg jo langsomt se hvor pengene forsvandt hen. og det er HELT vildt som de kan forsvinde uden man "lægger mærke til det"...

Jeg håber det kan hjælpe dig så du kan få styr på finanserne! Der er intet værre end besværlig privatøkonomi

knus

Anmeld

8. marts 2011

Bshizzle

Jeg vil da helt klart anbefale dig at sætte et stramt og fast budget op, så du ikke ender med at stå i minus hver månede..

Evt overveje om der er ting som du kan spare endnu mere på.. nok vil du savne nogle ting.. men det er for en periode..

.. Nok får du 500 i boligstøtte.. men har du overvejet noget mindre evt billigere at bo i indtil du har fået rettet op på din økonomi?

Anmeld

8. marts 2011

Fabienne

Ja du må da have lidt af et (over) forbrug når du ikke ved hvad der bliver af de resterende 8300,- om måneden??

Du må da også have flere udgifter, forsikringer mm??

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

jeg vil nok anbefale dig at lave et budget og så leve efter det.

skrive ned alt hvad du køber, som også caroline86 skriver.

forstår slet ikke at man med 16000 udbetalt ikke kan få det til at løbe rundt. så der er nok et overforbrug.

Anmeld

8. marts 2011

Fabienne

Ok der var kommet flere svar siden jeg læste dit indlæg . 3500 er lidt mere moderet i madforbrug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.