Den 8. og allerede i minus :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

mor-til-vanessa

R&N skriver:

Ååh ha... Jeg kender det så godt!!! Kram til dig... Jeg er nyuddannet og har karantæne fra akassen fordi jeg er nyuddannet, så jeg har i feb fået 4000 udbetalt i KH og marts 6000 i KH.. Nu sku der gerne komme dp i næste måned... Jeg bor med min kæreste som har en god løn, og vi får derfor ikke tilskud til pasning eller boligstøtte... MEN! Han er ludoman, så han hjælper ikke til med økonomien herhjemme, udover at han betaler halvdelen af huslejen som er på 6000 og halvdelen af dagplejen som er på 2200.. Alt herudover betaler jeg.. Dvs ud af mine få penge ska der betales mad, forsikring, halv husleje og dagpleje, tøj til vores søn, akasse osv... Jeg har ikke kunnet betale dagpleje de sidste to måneder, for så har vi ikke penge til mad og bleer... Har en elregning på 7300 der skal betales i morgen ellers lukker de for strømmen.. Mangler 1800kr resten har jeg ku finde rundt omkring, men ved ikke hvor jeg finder resten lorte økonomi!!

det synes jeg ikke er helt fair renee.

kan han ikke få noget hjælp til at komme ud af sit forbrug.? han skal da betale halvdelen af alle jeres fælles udgifter, og måske endda hjælpe lidt til nu hvor du er uden job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

ja synes jo bare det er helt fair, eks når jeg er færdig uddannet og får en god løn, så skal jeg selv betale instution og modtager ikke boligsikring. det synes jeg er fair.

er det det i siger ikke er helt fair- eller misforstår jeg jer?

man kan da ikke bare få og få. hvis man har pengene, så skal man da selv betale, man har jo også selv valgt at få børn. selvfølgelig skal man hjælpe dem der ikke har mange penge, eks studerende og enlige. men hvis en enlig tjener mange penge, så skal hun da ikke.

Jeg synes ikke det er fair at man som enlig får tilskud når man er lavtlønnet og tjener man penge får man mindre end dem på kh...jeg mener det med tilskud burde være forældrenes og ikke samfundets opgave...hvorfor skal alle andre betale for dit barns pasning når det har en far burde være med til det...det er også hans barn...hvorfor bliver det samfundets ansvar når far flytter...det jeg ikek forstår...og så mener jeg faktisk der bare skal være en lille bitte fordel udover den personlige selvværd osv, når man tager en udd.

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Jeg synes ikke det er fair at man som enlig får tilskud når man er lavtlønnet og tjener man penge får man mindre end dem på kh...jeg mener det med tilskud burde være forældrenes og ikke samfundets opgave...hvorfor skal alle andre betale for dit barns pasning når det har en far burde være med til det...det er også hans barn...hvorfor bliver det samfundets ansvar når far flytter...det jeg ikek forstår...og så mener jeg faktisk der bare skal være en lille bitte fordel udover den personlige selvværd osv, når man tager en udd.

okaky jamen for mig er der ikke noget forskel om jeg er i job eller under udd. ville få de samme tilskud.

kan da godt se at det er surt, at man har det samme til forbrug med eller uden tilskud, afhængig af om du er enlig eller ej m.m.

men omvendt skal dem der er millionære så også have tilskud??

hvorfor er det ikke fair at en enlig som tjener gode penge ikke får tilskud? det forstår jeg ikke.

det er lidt den der med man får rakt en hånd, men tager hele armen. tror simpelhen at vi dansker er for forvente og for forkælede

Anmeld

8. marts 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

okaky jamen for mig er der ikke noget forskel om jeg er i job eller under udd. ville få de samme tilskud.

kan da godt se at det er surt, at man har det samme til forbrug med eller uden tilskud, afhængig af om du er enlig eller ej m.m.

men omvendt skal dem der er millionære så også have tilskud??

hvorfor er det ikke fair at en enlig som tjener gode penge ikke får tilskud? det forstår jeg ikke.

det er lidt den der med man får rakt en hånd, men tager hele armen. tror simpelhen at vi dansker er for forvente og for forkælede

Jeg mener det er forældres ansvar at betale for deres børn...så når en mor der tjener godt skal betale hele pasningen så er der en far der tager sin del...er du med..

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Eva. skriver:

Jeg mener det er forældres ansvar at betale for deres børn...så når en mor der tjener godt skal betale hele pasningen så er der en far der tager sin del...er du med..

nej ikke helt. for selvom moren tjerner godt er det jo ikke sikkert at faren er der til at betale halvdelen.

Anmeld

8. marts 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

nej ikke helt. for selvom moren tjerner godt er det jo ikke sikkert at faren er der til at betale halvdelen.

Ja og hvis og hvis...nu taler jeg om at en mor som er blevet alene og som har et barn med en mand da ikke skal straffes...udover det så mener jeg ikke at det er samfundets skyld at betale pasning for dine unger...eller andres enlige...det er mor og far der står for det.

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Eva. skriver:

Ja og hvis og hvis...nu taler jeg om at en mor som er blevet alene og som har et barn med en mand da ikke skal straffes...udover det så mener jeg ikke at det er samfundets skyld at betale pasning for dine unger...eller andres enlige...det er mor og far der står for det.

så du vil gerne opgive din friplads?

nej folk skal da ikke straffes, og det synes jeg heller ikke man bliver hvis man har en økonomi til det. og ja hvis og hvis.

synes også at de folk som kan betale selv skal betale.

Anmeld

8. marts 2011

Kruse90

Caroline86 skriver:

stakkels dig! Kan dælme godt forstå du ikke kan finde ud af hvor pengene bliver af!

Det må være MANGE penge du bruger på dagligvarer!

Et godt råd er at skrive ALT ned du køber.. selv hvis du køber snoller til en 5'er på tanken.. Det virkede for mig da jeg havde et overforbrug (viste det sig) som teenager! Jeg skrev simpelthen ALT ned på en lille blok og så kunne jeg jo langsomt se hvor pengene forsvandt hen. og det er HELT vildt som de kan forsvinde uden man "lægger mærke til det"...

Jeg håber det kan hjælpe dig så du kan få styr på finanserne! Der er intet værre end besværlig privatøkonomi

knus

Vil klart anbefale dig det samme som Caroline gør.
Tro mig, det hjælper

Held og lykke med det hele

Anmeld

8. marts 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

så du vil gerne opgive din friplads?

nej folk skal da ikke straffes, og det synes jeg heller ikke man bliver hvis man har en økonomi til det. og ja hvis og hvis.

synes også at de folk som kan betale selv skal betale.

Jeg opgiver at forklare dig hvad jeg mener..prøv at læs det jeg har skrevet et par gange igen..

nat nat

Anmeld

8. marts 2011

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

Undskyld det er nok lidt udenfor kontekst og ikke henvendt på ts overhovedet, men synes godt om denne sætning

Jeg synes efterhånden der er ved at være en holdning blandt mange danskere om at det FORVENTES at systemet griber en altid og opretter den levestandard man har... Ser efterhånden jævnligt i tv voksne mennesker der er forfærdede over at de måske har mistet et godt betalt job (og jo det er da synd, men desværre hvad der kan ske), og så er nødt til at omlægge deres liv, fordi de ikke kan få lige så mange penge i dp eller hvad nu ellers. Men altså; vi kan bare ikke holde numsen oppe på alle i høj leve standard. Nogengange så gør livet at må stramme bæltet ind, sælge sit sommerhus/ hus/ lejlighed eller flytte til noget billigere for at få råd til at leve som man gerne vil. Jo det er da trist, men det kan bare ikke være samfundets "problem" og ej heller rimligt at der istedet skal lukkes sygehuse, skoler eller at ældre skal forsømmes....

Jeg synes regnskab og økonomisk styring burde være obligatorisk undervisning i folkeskolen. Vi er simpelthen for mange der ikke har styr på vores egen økonomi og som er vokset op med at der altid er nogen til at hjælpe til eller ligefrem tage regningen for os. Jeg skammer mig selv nogengange over hvor dårlig jeg er til at håndtere min egen økonomi og jeg har da alverdens undskyldninger for hvorfor jeg ikke har flere penge end jeg har. Men kigger jeg ind af så ER det jo nok fordi jeg har et helt, helt andet forhold til penge end fx mine forældre eller bedsteforældre. 1000 kr. for mig er bare ikke det samme som for dem. Jeg har også i større eller mindre grad den her med "jamen jeg fortjener at gi mig selv". Og nej det gør jeg jo egentlig ikke hvis pengene ikke er dertil.

Undskyld hvis jeg støder nogen, det er ikke meningen med dette. Jeg mener bare VI mig selv inklusiv, skal være bedre til selv at tage ansvar istedet for at forvente at andre betaler regningen. Det er et valg at få børn og dermed fravælger man muligvis andre ting. Men det er jo et valg man har truffet og så må man stå ved det og arbejde ud derfra.

Jeg selv går og venter på at min prins vil komme ud. Jeg har et godt betalt arbejde og efter 20. uge på barsel vil jeg komme til at gå på dagpenge. Dvs. jeg går ret så meget ned i indtægt! Den har jeg lige skulle sluge, for altså der skal jo ligesom også laves nogen børn for at få samfundet videre Men altså egentlig er jeg jo ret så priviligeret. Jeg har MULIGHEDEN for at gå hjemme på barsel i hvad er det det er, 42 uger? 42 uger! Jeg blev selv sendt i dagpleje da jeg var 3½ - 4 mdr gammel fordi min mor skulle tilbage på arbejde. Jo hvis jeg vælger at blive hjemme på barsel efter de 20 uger, ja så vil det kunne mærkes økonomisk, men det er jo så det valg jeg træffer, men jeg har muligheden for at vælge. Det havde min mor ikke.

Ok.. Håber der er andre end mig selv der forstår min poiente med mit indlæg... Og undskyld til TS at jeg lige udvider dit emne til at handle generelt om økonomi. Igen det er ikke myntet på dig personligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.