3500 kr. er altså heller ikke meget at leve for i måneden. Vi har 4300 kr. men jeg bruger ikke dem alle. Men der er bestemt ikke til fjollerier, hvis man skal leve for kun 3500 kr.
Del de 3500 kr. ud i 4 portiner...dvs. ca. 800-850 kr. i ugen. Og sig til dig selv, at du altså ikke må bruge mere end det hver uge. Det kan sagtens lade sig gøre, at leve for det beløb. Jeg har ofte levet for 500 kr. i nogen uger uden at mangle noget. Nu ved jeg så ikke hvor gammel dit barn er...kan jo ske han/hun stadig er i blealderen, og så er der jo også en udgift der.
Og så er det vigtigt at planlægge sine indkøb. Lav en madplan og handel ind efter den, og handel kun max 2 gange i ugen. Man sparer en del penge på den måde 
Jeg er også af den holdning, at jeg synes det er trist at de der har et arbejde ikke har de samme muligheder, som en på f.eks. kontanthjælp. jeg er på førtidspension og med tilskud kommer jeg op i nærheden af dig, sådan indtægts-mæssigt.
Jeg har ca. 12.000 kr. udbetalt...dvs. noget mindre end dig, men så får jeg til gengæld 100 % friplads= ca. 2000 kr. samt en boligsikring på 1600 kr. Så jeg ligger meget tæt på det samme som dig...tror altså ikke det afviger særligt meget. Og det er jo egentlig temmelig unfair, når nu du arbejder.
Men jeg håber det løser sig for dig. Kunne du måske få råd til at lave en lille opsparing? Bare sådan at du har lidt til jul og fødselsdag. Så undgår du jo at komme i den her situation igen. Bare et godt råd, selvom jeg godt kan se at din økonomi i forvejen er presset.
Anmeld