Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

slettet_7530

pussepige skriver:

Jeg vil så sige at jeg sælger min datters tøj for 20 kr pr del og hun synes det er rigtig smart at andre så kan gå i det tøj hun har været glad for og pengene ryger i hendes sparegris og det er et kæmpe hit for hende..

Sådan er det også her, men nu er mit tøj til 10,00 helelr ikek grimt grimt, så ville jeg nok ikke sælge så meget af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

oo

absolut ikke! og med de priser forhandlerne sætter på ALT, så har man ikke ret meget valg hvis man vil have råd til ANDET

Anmeld

1. marts 2011

SD21

pussepige skriver:

Jeg vil så sige at jeg sælger min datters tøj for 20 kr pr del og hun synes det er rigtig smart at andre så kan gå i det tøj hun har været glad for og pengene ryger i hendes sparegris og det er et kæmpe hit for hende..

Fed måde at gøre det på !  

Anmeld

1. marts 2011

slettet_7530

Zette skriver:

Hej,

Følsomt emne. Jeg køber sjældent brugt tøj - men det er sket et par enkelte gange (tror det absolut kan tælles på 1 hånd og Malou er 9 måneder) Min kæreste er meget hysterisk hvad angår brugte ting, og kan diskutere året rundt med alt og alle om hvorvidt man skal købe det eller ej. 

Personligt ser jeg intet problem i det, men orker ikke "er den brugt"-dialogen, og når jeg så har frit budget til at købe hvad jeg mener Malou skal have, så kan jeg jo ikke rigtig brokke mig. Hvis jeg mener hun skal have nyt tøj for 1500 jamen så får hun det. Han siger ikke noget. Hellere nyt end brugt i hans verden. 

Jeg bryder mig dog ikke om brugt undertøj eller sko. Det synes jeg simpelthen ikke man kan tilbyde nogen. Især sko - de bliver jo gået til af første ejermand, og så kan nr. 2 ellers gå skævt i dem... 

Ville garanteret købe brugt tøj hvis jeg boede alene. Men så ville jeg højest sansynlig kun købe lækre ting, og handle basic i H&M. Vil stadig mene at man skal have nyt selvom man får brugt. 

Hilsen
Zette 

Det er jo helt op til sælgeren hvad for noget man vil sælge, jeg sælger mine ungers sko og støvler men det er kun fordi du overhovdet ikek kan se det er brugt, du kan tro jeg har glædet mange familier ved at sælge billigt fodtøj i god kvalitet, hvor alternativet måske var et par Bilkastøvler

Anmeld

1. marts 2011

pussepige

Albertesmor skriver:

Sådan er det også her, men nu er mit tøj til 10,00 helelr ikek grimt grimt, så ville jeg nok ikke sælge så meget af det

Jeg smider også meget af tøjet ud hvis der er pletter og sådan.. Min store drengs tøj er noget helt andet hans tøj holder ikke særlig længe så det blir simpelthen smidt ud.. Og han arver en masse tøj fra min mors venindes 2 drenge så det er jo dejligt.. Køber engang imellem noget nyt til ham, men har bare svært ved at købe nyt til ham fordi han er såå hård ved sit tøj.. Dog blev han glad sidst vi var i ønskebørn og han fik en trøje med Lego starwars.. Men 300,- for en trøje HALLO det godt nok mange penge for mig og sjælden det sker at jeg køber noget sååå dyrt..

Anmeld

1. marts 2011

slettet_7530

pussepige skriver:

Jeg smider også meget af tøjet ud hvis der er pletter og sådan.. Min store drengs tøj er noget helt andet hans tøj holder ikke særlig længe så det blir simpelthen smidt ud.. Og han arver en masse tøj fra min mors venindes 2 drenge så det er jo dejligt.. Køber engang imellem noget nyt til ham, men har bare svært ved at købe nyt til ham fordi han er såå hård ved sit tøj.. Dog blev han glad sidst vi var i ønskebørn og han fik en trøje med Lego starwars.. Men 300,- for en trøje HALLO det godt nok mange penge for mig og sjælden det sker at jeg køber noget sååå dyrt..

Ja det er mange penge

Det jeg sælger af min den stores er pænt fordi han simpelthen har ALT for meget tøj, jeg har været en sand shopaholic så på et tidspunkt havde han faktisk (jeg er lidt flov over det) 12 velourcardigans i skabet fra Katvig

25 par bukser

49 langærmet bluser endnu flere t.shirts og ja jeg kunne blive ved, min datter har ca 3 gange så meget tøj som ham  så det er en del, jeg selv nærmer mig også de kvoter

Anmeld

1. marts 2011

hc=k

Gud jeg vidste slet ikke at det var et tabu. Jeg synes det er åndsvagt ikke at genbruge tøj og specielt til børn. De vokser jo og så bliver det sgu da hurtigt dyrt. Jeg Elsker alt genbrug og jeg er sa stolt over at kunne fortælle når jeg har gjort et kup.

Anmeld

1. marts 2011

pussepige

Albertesmor skriver:

Ja det er mange penge

Det jeg sælger af min den stores er pænt fordi han simpelthen har ALT for meget tøj, jeg har været en sand shopaholic så på et tidspunkt havde han faktisk (jeg er lidt flov over det) 12 velourcardigans i skabet fra Katvig

25 par bukser

49 langærmet bluser endnu flere t.shirts og ja jeg kunne blive ved, min datter har ca 3 gange så meget tøj som ham  så det er en del, jeg selv nærmer mig også de kvoter

Man kan da sige at de har da ihvertfald en kæmpe chance for at have rent tøj på hverdag

Anmeld

1. marts 2011

Julymama

Ville ikke have noget problem med at sælge noget tøj, selvom jeg aldrig har gjort det..

Men synes ikke om at købe brugt tøj.. Det ville jeg bare ikke have det godt med

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Jeg kan slet ikke se problemet i at købe brugt!

Men det er jo de der fordomme..Ligesom at hvis man køber mærkevaretøj til sine børn har man næsen i sky og er fornem på den Jeg hader de debatter, om mærkevarer, der jævnligt kommer herinde..

Synes det er utroligt at nogle har så travlt med hvordan andre gør tingene. Det kan sgu ikke være deres problem!

Jeg både køber og sælger brugt, køber nok mest. og jeg synes det er skide smart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.