Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

quar20

Zette skriver:

Uhh nu spørger jeg måske dumt, men har du to børn? Altså to drenge? For jeg vil absolut bruge vores eget tøj igen hvis jeg får en pige mere... Andet vil jo være vanvittigt.

Jeg har bare ikke lyst til at købe brugt på trendsales, eller andre steder, hvis jeg kan købe nyt. Men dermed ikke sagt at jeg ikke kan forstå hvorfor man gør det, for det kan jeg godt - og jeg har INTET problem med det.

Jep jeg har to drenge.. Tino på 2 år og Liam på 3 måneder..!!

Og vi har gemt stort set ALT tøj fra Tino..!! Men nogle ting vil jeg ikke bruge og andre ting vil jeg godt

Men jeg hjar købt nogle sætter tøj brugt også har jeg solgt en hel del faktisk..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Mi

Jeg oplever det overhovedet ikke som et tabu, tværimod. Dem jeg kender syntes at det er fedt at arve eller købe brugt - også på genbrug. Jeg selv og et par veninder køber da også brugt til os selv, hvis vi falder over et kup.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. marts 2011

Kamulla

ikke et tabu... men køber kun pæn brugt... altså... ja det gør vi vel alle.. hehe... men har selv brugt, sønnen har brugt, stort set alle mine møbler er købt på Dba og gamle forretninger osv... men mit hjem og skab er ikke grimt, beskidt, slidt og rodet

Anmeld

1. marts 2011

TbCp

Jeg har en svigerinde der er som din svigermor der... første gang hun hørte at jeg købte genbrugstøj både til Liva og mig selv, var hun ved at få kaffen i den gale hals og det var tydeligt at se på hende at hun faktisk synes det var direkte ulækkert!!!

Jeg elsker at fortælle når jeg har gjort et godt køb og elsker at min datter kan få lækkert tøj til ingen penge

Anmeld

1. marts 2011

quar20

sophieamalia skriver:

Hold op et fejt svar at give..  Det syntes jeg godt nok ikke hun kan være bekendt, nu når du var så sød at tilbyde hun kunne kigge noget af Liam's tøj igennem.. 

Sorry, men hun lyder som lidt af en kælling.. 

PRÆCIS...!!

Blev faktisk også temmelig skuffet..!!! Altså ku slet ikke finde mig selv efter sådan et svar..

Anmeld

1. marts 2011

Low

SeptemberBaby skriver:

Synes genbrug er fint! På alle måder. Både som give away og handlet.

Men synes indimellem folk er en smule: "Jeg SKAL have minimum 5 kr for denne slidte, gamle H&M-sag". Det bryder jeg mig ikke om. - Giv det dog væk, hvis det er på det niveau .

Det kunne være at der er en familie som ikke har så mange penge .. eller at tøjet er sat så langt ned i pris i håb om at komme af med mere af gangen.

Diverse genbrugs butikker sælger også børnetøj for 5-10kr stykket.

Anmeld

1. marts 2011

slettet_7530

Nej helt ærligt så mener alt andet er idioti, vores miljø har det af helvedes til folks økonomi er elendig på grund af krisen, jeg ser absolut intet forkert i at købe og sælge brugt jeg synes at de der gør det tager et ansvar for vores miljø på den gode måde, og nolge laver en god handel om det er som køber eller sælger er underordnet.
Jeg synes din svigermor er DÅM (sagt på den kærlige måde)

Anmeld

1. marts 2011

quar20

Hvor er det dejligt at høre fra så mange på sådan et emne

Ja vores møbler er også brugte herhjemme men det kan man slet ikke se..!! Vi har købt alle vores møbler pånær - seng, sofa, madrasser til drengenes senge, Tinos er dog håndlavet, men eller er alt andet brugt..

ELSKER at mærke jeg har fået noget for mine penge, og ikke mindst sparet så jeg kan give min drenge noget andet lækkert

Anmeld

1. marts 2011

pussepige

lisbeth2910 skriver:

Der er vi absolut enige. Jeg kunne heller aldrig finde på at give penge for tøj der ikke ser nyt ud, at det så har været brugt er underordnet. Og sådan er det også når jeg sælger, jeg ville aldrig sælge noget som ikke var i orden.

Jeg fatter så heller ikke dem der gidder bruge masser af tid på at sætte tøj til salg for så at få f.eks 10 kr for det. Unskyld men det er min tid altså for kostbar til.

Jeg vil så sige at jeg sælger min datters tøj for 20 kr pr del og hun synes det er rigtig smart at andre så kan gå i det tøj hun har været glad for og pengene ryger i hendes sparegris og det er et kæmpe hit for hende..

Anmeld

1. marts 2011

quar20

Albertesmor skriver:

Nej helt ærligt så mener alt andet er idioti, vores miljø har det af helvedes til folks økonomi er elendig på grund af krisen, jeg ser absolut intet forkert i at købe og sælge brugt jeg synes at de der gør det tager et ansvar for vores miljø på den gode måde, og nolge laver en god handel om det er som køber eller sælger er underordnet.
Jeg synes din svigermor er DÅM (sagt på den kærlige måde)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.