Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

smokin

Lunae skriver:

Jeg synes overhovedet ikke at det er tabu! Jeg sælger en masse brugt tøj, som ikke fejler noget! Jeg køber også en gang imellem, men er desværre tit blevet skuffet

Jeg tror måske, at jeg er lidt fordomsfuld! Jeg kan sagtens købe brugt tøj på nettet, men jeg har aldrig købt tøj i en genbrugsbutik! Det er bare som om, At jeg føler at jeg ved hvor tøjet kommer fra, når jeg køber det af privatpersoner det er nok bare mig, som er lidt skør, for i bund og grund kender jeg jo heller ikke dem jeg køber tøjet af

Jeg kunne heller aldrig finde på at købe brugt tøj i en genbrug, det synes jeg faktisk er pinligt.  Jeg har dog arbejdet frivilligt i en genbrug og ordnet tonsvis af babybrugt tøj.... Der kommer nogle kup imellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

CiSo

Jeg syntes bestemt ikke at genbrug er et tabu.. Og har selv en masse tøj til Cilas der er genbrug..  

Så herhjemme er det  for genbrug.. Og som du selv siger, så kan man måske finde penge til engang imellem at købe molo, hummel o.s.v..

Anmeld

1. marts 2011

CiSo

quar20 skriver:

Det kan da godt være det så "bare" er min omgangskreds..

Har en veninde der lige har født og jeg sprugte om hun ikke kunne tænke sig at se igennem noget at alt det tøj Liam ikke kan passe - for hun havde forinden fortalt at hun manglede tøj i str. 56-62 og opefter..!!

Svar : NEJ mit barn skal IKKE i genbrugstøj..!!

Øhh nå okay tænkte jeg så

Hold op et fejt svar at give..  Det syntes jeg godt nok ikke hun kan være bekendt, nu når du var så sød at tilbyde hun kunne kigge noget af Liam's tøj igennem.. 

Sorry, men hun lyder som lidt af en kælling.. 

Anmeld

1. marts 2011

pussepige

Jeg både køber og sælger brugt tøj.. Ja indimellem gir jeg også tøjet bort herinde så andre kan få glæde af det.. Synes overhovedet ikke der er noget forkert i det.. Men vi er jo allesammen forskellige og har forskellige meninger om sådan noget..

Anmeld

1. marts 2011

LISBETH:-)

Zette skriver:

Lisbeth, dit tøj er jo også kvalitet og ikke gennemvasket, men jeg må indrømme at jeg ser nogle gange nogle annoncer herinde hvor jeg tænker "hold da op vil man virkelig være bekendt at sælge det"... med pletter på eller huller i. 

Og jeg bliver endnu mere overrasket når folk så byder på det. Jeg kunne aldrig finde på at give Malou tøj med pletter på. Så ryger det ud! 

Der er vi absolut enige. Jeg kunne heller aldrig finde på at give penge for tøj der ikke ser nyt ud, at det så har været brugt er underordnet. Og sådan er det også når jeg sælger, jeg ville aldrig sælge noget som ikke var i orden.

Jeg fatter så heller ikke dem der gidder bruge masser af tid på at sætte tøj til salg for så at få f.eks 10 kr for det. Unskyld men det er min tid altså for kostbar til.

Anmeld

1. marts 2011

Frk. Himmelblå

Synes genbrug er fint! På alle måder. Både som give away og handlet.

Men synes indimellem folk er en smule: "Jeg SKAL have minimum 5 kr for denne slidte, gamle H&M-sag". Det bryder jeg mig ikke om. - Giv det dog væk, hvis det er på det niveau .

Anmeld

1. marts 2011

smokin

lisbeth2910 skriver:

Der er vi absolut enige. Jeg kunne heller aldrig finde på at give penge for tøj der ikke ser nyt ud, at det så har været brugt er underordnet. Og sådan er det også når jeg sælger, jeg ville aldrig sælge noget som ikke var i orden.

Jeg fatter så heller ikke dem der gidder bruge masser af tid på at sætte tøj til salg for så at få f.eks 10 kr for det. Unskyld men det er min tid altså for kostbar til.

Præcis! vil hellere bruge tiden med Malou end at få 20 kr. hist og her... alt det renderi på posthuset, ikke om jeg gider... 

Men er tøjet i orden synes jeg det er en FED HANDEL! Og så er der absolut ingen grund til ikke at slå til. Så er det jo en vurderingssag om hvor hidsig man er i sit valg. 

Anmeld

1. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg synes da ikke at genbrug er tabu...

Det er sjældent jeg selv køber brugt til mine piger, da jeg er meget kræsen, og forventer nærmest at det tøj jeg køber er som nyt. Hvis det bare er den mindste smule forvasket, vil jeg ikke give mine piger det på. Så derfor køber jeg mest nyt.

Anmeld

1. marts 2011

betski

Jeg hverken køber eller sælger brugt tøj, men jeg giver gerne tøj videre og tager imod aflagt tøj Så jeg ser bestemt ikke noget forkert i at bruge genbrugstøj

Anmeld

1. marts 2011

Low

Jeg har masser af genbrugstøj og masser nyt. Men ofte tager jeg mig selv i at tage det nyeste først fra bunken mærkeligt nok, jeg aner faktisk ikke helt hvorfor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.