Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

slettet_7530

Laulund87 skriver:

Jeg må også indrømme at jeg ikke kunne finde på at købe brugt fodtøj til Maria! Det er jo støbt efter en helt anden fod

Et par støvler der er brugt maks 1 uge former sig ikke efter foden  skoeksperter skriver netop at man skal kigge på indersålen i en sko og kan man se den formet efter foden bare det mindste skal man ikke arve, men kan man intet se er skoen ikke gået til samt at den ikke må have tydeliget slid under sålen  gummistøvler kan altid arves da de ikke former sig efter noget som helst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Laulund87

Albertesmor skriver:

Et par støvler der er brugt maks 1 uge former sig ikke efter foden  skoeksperter skriver netop at man skal kigge på indersålen i en sko og kan man se den formet efter foden bare det mindste skal man ikke arve, men kan man intet se er skoen ikke gået til samt at den ikke må have tydeliget slid under sålen  gummistøvler kan altid arves da de ikke former sig efter noget som helst

Hmm muligvis, men sådan ser jeg på det.

Jeg kommer ikke til at købe brugt fodtøj..Hvad andre gør, er deres sag

Anmeld

1. marts 2011

slettet_7530

Laulund87 skriver:

Hmm muligvis, men sådan ser jeg på det.

Jeg kommer ikke til at købe brugt fodtøj.. Hvad andre gør, er deres sag

Nemlig

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Albertesmor skriver:

Nemlig

Jeg har heller ikke skrevet andet, bare at jeg ikke forstod det

Anmeld

1. marts 2011

Fru Nielsen

Jeg køber også brugt til mine børn... Ikke så meget til drengene, fordi jeg med Nicklas fik rigtig meget af mine forældre, og Mathias har brugt Nicklas tøj...

Men nu da jeg venter en pige er meget af det, faktisk det meste af det jeg indtil nu har købt, købt på trendsales.... Og jeg har virkelig ikke noget problem med det!

I de små str kan man jo overhovedet ikke se det har været brugt, hvis man ellers har behandlet tøjet ordenligt.....

Anmeld

1. marts 2011

Sakris

quar20 skriver:

Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?

Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

SÅ siger hun så : Jamen  giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ .

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?

Det er bestemt ikke tabu. Det er jo blevet helt moderne igen. Bare se hvor godt det går for trendsales, dba og gul og gratis. Jeg køber selv genbrug. Især til min datter, da jeg synes de bruger tingene i så kort tid. Ofte er tøjet man køber til de små jo ikke særlig slidt, og som du selv skriver, kan man "tillade" sig, selv med en lille økonomi at købe mærketøj!

Anmeld

1. marts 2011

Hasselnødden

Har stemt blankt, men det er mere fordi at jeg ikke selv sælger tøj, men jeg køber det meget gerne brugt! Det rører mig ikke og hold op nogen fund man kan finde - her tænker jeg absolut ikke mærketøj, det lader jeg andre om, men generelt bare noget jeg bare er helt vild med, være det sig farver, mønstre, design, følelse/fornemmelse... genbrug hitter hos os! Både til store og små. Manden og jeg køber sjældent nyt tøj nogen steder, men kunne sagtens være i en genbrugsbutik. Manden køber selv, så anwer ikke hvor han køber fra he he det er hans buisness  Men ja, go all in - Genbrug, ikke et tabu og ikke noget at være hverken flov eller højrøvet over

Anmeld

1. marts 2011

sus73

Jeg kan ikke se noget galt i at købe/sælge brugt tøj, og var egentlig ikke klar over at der der skulle være et tabu omkring det.

Jeg er godt klar over, at nogen ikke kunne drømme om at gøre det - men det er jo ikke det samme som at det er et tabu vil jeg mene.

Anmeld

1. marts 2011

qp

Jeg elsker, at købe brugt tøj og virkelig føle jeg har gjort et godt  køb! Ligeledes synes jeg også det er vildt fantastisk, at andre kan bruge min søns tøj der er blevet for lille...

Og nej det er SLET IKKE tabu, at købe brugt det er (efter min overbevisning) en trend i udvikling da selv modebladene anbefaler, at man mixer brugt og nyt

Anmeld

1. marts 2011

Steph_Laurits

Jeg syntes det er fedt at kunne gøre gode kup og stadig få noget der ser nyt ud. Jeg går slet ikke så meget op i det der med dyre mærker osv. syntes jeg det er pænt og noget jeg vil bruge, jamen så køber jeg det, brugt eller ej.

Og nu overtager jeg jo også et par bukser fra dig imorgen Så ja jeg går ind for "genbrugstøj" men køber også af og til nyt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.