Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

millesofie

quar20 skriver:

Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?

Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

SÅ siger hun så : Jamen  giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ .

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?

jeg er den største genbrugs haj EVER!!! køber sælger og giver væk i stor stil og det er ikke fordi jeg ikke har råd til nyt jeg synes bare det er fjollet når nu der er så meget pænt og fedt tøj brugt hvorfor så bruge en mio på det fra nyt af

køber også nyt men vil heller bruge pengene på andre ting rejser nye møbler osv

køber også brugt til mig selv men der er det bare svære at finde fede ting

hilsen genbrugs hajen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

smokin

Albertesmor skriver:

Det er jo helt op til sælgeren hvad for noget man vil sælge, jeg sælger mine ungers sko og støvler men det er kun fordi du overhovdet ikek kan se det er brugt, du kan tro jeg har glædet mange familier ved at sælge billigt fodtøj i god kvalitet, hvor alternativet måske var et par Bilkastøvler

Okay, det ændrer stadigvæk ikke min holdning om at jeg synes det er forkert.

Anmeld

1. marts 2011

skønneunger

har købt meget brugt tøj til mine drenge sælger også en smule men det er mere det lidt dyrere tøj, for har erfaret at fordi der står H&M eller lign i naken gider folk ikke give mere end 10-15 kr pr del og det er selvom den måske stadig koster 200 fra ny, så de billigere mærker bliver givet til genbrug eller kvindehjem

men jeg syntes det er rart at kunne få lidt ind på tøjet for så at købe mere hehe

Anmeld

1. marts 2011

sne190810

Jeg har stemt nej.

Jeg har aldrig solgt noget, men det nu mere fordi jeg ikke kan/gider sætte mig ind i det med posthuset, pakker, priser osv ..  Længe leve dovenskaben!

Men jeg har købt brugt, dog kun mærketøj. Jeg køber det hvis det er pænt holdt, og ikke ligner en krig.  Jeg har været uheldig 1 gang, hvor jeg fik noget rimelig forvasket noget, men altså det er der jo ikke noget at gøre ved .. Så ved man det jo bare til en anden gang, at man evt skal tage de forebehold over for dén sælger.

Men størstedelen af mit tøj-indkøb til Sne er købt fra nyt. 

Anmeld

1. marts 2011

skønneunger

skal lige siges jeg syntes det er fint andre sælger ting til de 10-20 og op fordi jeg køber det da selv en sjælden gang. men jeg er nok bare for doven til selv at gide det pjat med billeder posthus osv

Anmeld

1. marts 2011

Malonde1985

Synes absolut ik det er et tabu! Sælger og køber selv brugt tøj :-) synes det er hyggeligt at købe brugt og fedt at man kan spare en masse kroner!

Anmeld

1. marts 2011

DLM

quar20 skriver:

Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?

Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

SÅ siger hun så : Jamen  giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ .

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?

hej.

synes slet ikke der er noget galt i genbrug. vi har altid brugt det i min familie og de har også brugt det i min kærestes familie. min søn har også fået tøj fra hans fætre. og kunne snilt finde på at købe genbrug.

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Zette skriver:

Okay, det ændrer stadigvæk ikke min holdning om at jeg synes det er forkert.

Jeg må også indrømme at jeg ikke kunne finde på at købe brugt fodtøj til Maria! Det er jo støbt efter en helt anden fod

Anmeld

1. marts 2011

jannebjerre

Laulund87 skriver:

Jeg må også indrømme at jeg ikke kunne finde på at købe brugt fodtøj til Maria! Det er jo støbt efter en helt anden fod

Enig
Så hellere en Bilka støvle

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

jannebjerre skriver:

Enig
Så hellere en Bilka støvle

Ja klart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.