quar20 skriver:
Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?
Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så
: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til 
Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme 

SÅ siger hun så : Jamen giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ 
.
Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!! 

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!
Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?
Hmm..jeg kunne altså kun stemme blankt....for jeg sælger ikke, men køber gerne brugt tøj.
Hvis jeg har noget, giver jeg det altid videre til genbrug, så andre kan få glæde af det, og en eller anden godhjertet forening, kan få lidt indtægt på den måde.
Jeg tror ikke, det er så tabubelagt, som det tidligere var og i de første par år, hvor jeg begyndte at købe tøj på genbrug, var min mors generation ret forargede, kan jeg huske, men efterhånden som hun så hvor pæne vi altid var, hvor pænt tøjet var, jamen så har de fleste i den ældre generation, altså de der er i 70'erne nu, selv købt ting på genbrug LOL
Så for mig er der intet tabu i den ting.

Kærligst
Sussie