Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

SussieThyssen

quar20 skriver:

Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?

Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

SÅ siger hun så : Jamen  giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ .

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?

Hmm..jeg kunne altså kun stemme blankt....for jeg sælger ikke, men køber gerne brugt tøj.
Hvis jeg har noget, giver jeg det altid videre til genbrug, så andre kan få glæde af det, og en eller anden godhjertet forening, kan få lidt indtægt på den måde.

Jeg tror ikke, det er så tabubelagt, som det tidligere var og i de første par år, hvor jeg begyndte at købe tøj på genbrug, var min mors generation ret forargede, kan jeg huske, men efterhånden som hun så hvor pæne vi altid var, hvor pænt tøjet var, jamen så har de fleste i den ældre generation, altså de der er i 70'erne nu, selv købt ting på genbrug LOL

Så for mig er der intet tabu i den ting.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

smokin

Laulund87 skriver:

Jeg må også indrømme at jeg ikke kunne finde på at købe brugt fodtøj til Maria! Det er jo støbt efter en helt anden fod

Ej, det synes jeg bare er SÅ forkert! Barnet kan få skæve fødder af at gå i det. Og så er det da ligegyldigt om de er slidte eller ej!

Anmeld

2. marts 2011

<3

Albertesmor skriver:

Et par støvler der er brugt maks 1 uge former sig ikke efter foden  skoeksperter skriver netop at man skal kigge på indersålen i en sko og kan man se den formet efter foden bare det mindste skal man ikke arve, men kan man intet se er skoen ikke gået til samt at den ikke må have tydeliget slid under sålen  gummistøvler kan altid arves da de ikke former sig efter noget som helst

Nemlig!

Anmeld

2. marts 2011

Laulund87

Zette skriver:

Ej, det synes jeg bare er SÅ forkert! Barnet kan få skæve fødder af at gå i det. Og så er det da ligegyldigt om de er slidte eller ej!

Præcis! Vi burde passe noget bedre på de små babyfusser Jeg ville uden at blinke bruge 600 kr på sko til Maria, om jeg havde pengene eller ej..Så måtte der spares på andet.

Anmeld

2. marts 2011

quar20

Laulund87 skriver:

Præcis! Vi burde passe noget bedre på de små babyfusser Jeg ville uden at blinke bruge 600 kr på sko til Maria, om jeg havde pengene eller ej..Så måtte der spares på andet.

Anmeld

7. marts 2011

bullerbassen

Her køber jeg jeg både nyt & brugt tøj.

Har det som dig - kan godt lide mange af de fede mærke men har ski ikke altid penge til at købe fra nyt

Har haft nogle faste jeg køber af , som altid levere nået næsten nyt tøj til rimelige penge.

Har faktisk lige ( for 15 min ) haft en som kom efter et par cowboy bukser fra de store drenge - Og de siger i døren " nå du skal nok købe nået tøj " smiler for de ved at der kommer pakker afsted & nye kommer til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.