Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det et tabu at sælge brugt tøj - og købe brugt tøj?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.941 visninger
85 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

quar20

Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?

Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

SÅ siger hun så : Jamen  giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ .

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Aves.

quar20 skriver:

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Tror måske det er noget der kan være hos den ældre generation..dengang satte man jo også på mange måder lighedstegn mellem pæne rene børn, i pænt tøj  med at de så havde det godt og kom fra en velfungerende familie...(desværre kan der stadig være lidt tendenser til det... ) så mon ikke det bare er det den ældre generation har med sig...altså at man giver børnene nyt tøj og har råd til det osv...at det er vigtigt.

Jeg har ingen tabu omkring det..har arvet tøj, men ikke købt brugt...og sælger heller ikke brugt tøj.

Anmeld

1. marts 2011

sophiemy

Mangler en svarmulighed Jeg har ikke selv købt eller solgt noget, men mener bestemt at det er i orden at gøre det og mener ikke at det er tabu.

Mit barn har haft genbrugstøj på, bare noget vi har fået. (Der jo så har været mere smadret end at giveren har kunne få penge for det )

Den eneste ting jeg aldrig ville købe/sælge/modtage er sko. Men det er jo en smagssag

Anmeld

1. marts 2011

Fenja09

Har slet ikke en opfattelse af, at det skulle være tabu at bruge genbrugstøj eller sælge brugt tøj og jeg kan da heller ikke se hvad problemet skulle være i det  

Men der vil jo altid være mennesker, som ikke synes det er i orden. Kender selv en som sælger tøj og sko brugt, men som aldrig selv ville købe noget andre har gået i eller give sine børn brugt tøj på.

Synes ikke der er noget galt i nogen af delene - det vælger man selv

Anmeld

1. marts 2011

Alberts/

meget af mit tøj til albert er da genbrug(g sælger da også(;

are tøjet er fint og rent ser jeg ikke noget galt i det(:

og så er det jo miljø venligt haha(:

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

Jeg synes det er skide smart! - Undskyld jeg bander 

Man kan spare en masse penge, måske endda bytte lige over en gang i mellem og så er tøjet måske en smule brugt - men man spørger jo bare ind til stand, hvilket hjem det kommer fra m.m. Så må man liiige tage sig sammen og løsne lidt op, så man ikke er så stram, haha. Ej, det kan lyde mega ondt, men det er jo bare lidt internt, når nu du har fortalt om din svigerfamilie 

Anmeld

1. marts 2011

Lilac

Jeg synes ikke jeg oplever det som et tabu at købe genbrugstøj... har selv solgt og købt aflagt tøj til mig selv og til mine børn...

Anmeld

1. marts 2011

quar20

Dinna88 skriver:

Jeg synes det er skide smart! - Undskyld jeg bander 

Man kan spare en masse penge, måske endda bytte lige over en gang i mellem og så er tøjet måske en smule brugt - men man spørger jo bare ind til stand, hvilket hjem det kommer fra m.m. Så må man liiige tage sig sammen og løsne lidt op, så man ikke er så stram, haha. Ej, det kan lyde mega ondt, men det er jo bare lidt internt, når nu du har fortalt om din svigerfamilie 

arhhh ja min kære svigerfamilie

HOST HOST HOST

Anmeld

1. marts 2011

smokin

quar20 skriver:

Hej,

Følsomt emne. Jeg køber sjældent brugt tøj - men det er sket et par enkelte gange (tror det absolut kan tælles på 1 hånd og Malou er 9 måneder) Min kæreste er meget hysterisk hvad angår brugte ting, og kan diskutere året rundt med alt og alle om hvorvidt man skal købe det eller ej. 

Personligt ser jeg intet problem i det, men orker ikke "er den brugt"-dialogen, og når jeg så har frit budget til at købe hvad jeg mener Malou skal have, så kan jeg jo ikke rigtig brokke mig. Hvis jeg mener hun skal have nyt tøj for 1500 jamen så får hun det. Han siger ikke noget. Hellere nyt end brugt i hans verden. 

Jeg bryder mig dog ikke om brugt undertøj eller sko. Det synes jeg simpelthen ikke man kan tilbyde nogen. Især sko - de bliver jo gået til af første ejermand, og så kan nr. 2 ellers gå skævt i dem... 

Ville garanteret købe brugt tøj hvis jeg boede alene. Men så ville jeg højest sansynlig kun købe lækre ting, og handle basic i H&M. Vil stadig mene at man skal have nyt selvom man får brugt. 

Hilsen
Zette 

Anmeld

1. marts 2011

quar20

Det kan da godt være det så "bare" er min omgangskreds..

Har en veninde der lige har født og jeg sprugte om hun ikke kunne tænke sig at se igennem noget at alt det tøj Liam ikke kan passe - for hun havde forinden fortalt at hun manglede tøj i str. 56-62 og opefter..!!

Svar : NEJ mit barn skal IKKE i genbrugstøj..!!

Øhh nå okay tænkte jeg så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.