Hvorfor skal det være tet tabu at købe genbrug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Dinna88

quar20 skriver:

arhhh ja min kære svigerfamilie

HOST HOST HOST

haha

Men jeg synes i hvert fald at det er super smart. Og i faktiske genrbugsbutikker er der jo nogle gange stadig mærke på! Så meget for genbrugstøj 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

quar20

Zette skriver:

Hej,

Følsomt emne. Jeg køber sjældent brugt tøj - men det er sket et par enkelte gange (tror det absolut kan tælles på 1 hånd og Malou er 9 måneder) Min kæreste er meget hysterisk hvad angår brugte ting, og kan diskutere året rundt med alt og alle om hvorvidt man skal købe det eller ej. 

Personligt ser jeg intet problem i det, men orker ikke "er den brugt"-dialogen, og når jeg så har frit budget til at købe hvad jeg mener Malou skal have, så kan jeg jo ikke rigtig brokke mig. Hvis jeg mener hun skal have nyt tøj for 1500 jamen så får hun det. Han siger ikke noget. Hellere nyt end brugt i hans verden. 

Jeg bryder mig dog ikke om brugt undertøj eller sko. Det synes jeg simpelthen ikke man kan tilbyde nogen. Især sko - de bliver jo gået til af første ejermand, og så kan nr. 2 ellers gå skævt i dem... 

Ville garanteret købe brugt tøj hvis jeg boede alene. Men så ville jeg højest sansynlig kun købe lækre ting, og handle basic i H&M. Vil stadig mene at man skal have nyt selvom man får brugt. 

Hilsen
Zette 

er HELT enig med undertøj og med sko..!!

Men ja vi har skam også en hel del vi selv har købt - og vi har en masse tøj fra Tino af - han er jo kun 2år..!!

Anmeld

1. marts 2011

LISBETH:-)

Jeg gør det i stor stil, dog mest sælger.

Men jeg forstår slet ikke hvorfor man skulle lade være? Hvis tøjet intet fejler så er der da intet galt i at det er brugt.

Men jeg er også rigtig meget til loppemarkeder osv. elsker og føle jeg har gjort et rigtig godt kup

Anmeld

1. marts 2011

quar20

Dinna88 skriver:

haha

Men jeg synes i hvert fald at det er super smart. Og i faktiske genrbugsbutikker er der jo nogle gange stadig mærke på! Så meget for genbrugstøj 

Anmeld

1. marts 2011

quar20

lisbeth2910 skriver:

Men jeg forstår slet ikke hvorfor man skulle lade være? Hvis tøjet intet fejler så er der da intet galt i at det er brugt.

Men jeg er også rigtig meget til loppemarkeder osv. elsker og føle jeg har gjort et rigtig godt kup

Anmeld

1. marts 2011

Lunae

quar20 skriver:

Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?

Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

SÅ siger hun så : Jamen  giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ .

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?

Jeg synes overhovedet ikke at det er tabu! Jeg sælger en masse brugt tøj, som ikke fejler noget! Jeg køber også en gang imellem, men er desværre tit blevet skuffet

Jeg tror måske, at jeg er lidt fordomsfuld! Jeg kan sagtens købe brugt tøj på nettet, men jeg har aldrig købt tøj i en genbrugsbutik! Det er bare som om, At jeg føler at jeg ved hvor tøjet kommer fra, når jeg køber det af privatpersoner det er nok bare mig, som er lidt skør, for i bund og grund kender jeg jo heller ikke dem jeg køber tøjet af

Anmeld

1. marts 2011

smokin

quar20 skriver:

er HELT enig med undertøj og med sko..!!

Men ja vi har skam også en hel del vi selv har købt - og vi har en masse tøj fra Tino af - han er jo kun 2år..!!

Uhh nu spørger jeg måske dumt, men har du to børn? Altså to drenge? For jeg vil absolut bruge vores eget tøj igen hvis jeg får en pige mere... Andet vil jo være vanvittigt.

Jeg har bare ikke lyst til at købe brugt på trendsales, eller andre steder, hvis jeg kan købe nyt. Men dermed ikke sagt at jeg ikke kan forstå hvorfor man gør det, for det kan jeg godt - og jeg har INTET problem med det.

Anmeld

1. marts 2011

smokin

lisbeth2910 skriver:

Lisbeth, dit tøj er jo også kvalitet og ikke gennemvasket, men jeg må indrømme at jeg ser nogle gange nogle annoncer herinde hvor jeg tænker "hold da op vil man virkelig være bekendt at sælge det"... med pletter på eller huller i. 

Og jeg bliver endnu mere overrasket når folk så byder på det. Jeg kunne aldrig finde på at give Malou tøj med pletter på. Så ryger det ud! 

Anmeld

1. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

quar20 skriver:

Ja som overskriften lyder - hvorfor skal det være et tabu at købe genbrug?

Min svigermor kommenterede igår Liams fine sæt tøj - og hun siger så

: Hold da op køber du sådan noget tøj Maria - det havde jeg ALDRIG troede i havde økonomi til

Jeg svarer så : Ej altså nu vælger man jo selv hvad man gerne vil købe til sine børn - og lige det her har jeg købt brugt igennem en bruger på baby - med en lille smugle vrissen stemme

SÅ siger hun så : Jamen  giver du dine børn GENBRUGSTØJ PÅ .

Så svarer jeg så : Det er da ikke værre end at jeg får noget tøj af en veninde og giver ham det på? - Desuden så ved du godt vi altså ikke har økonomi til KUN at købe mole, katvig og hummel tøj - men at han så kan få lidt lækkert tøj på engang imellem også har jeg sparet penge - altså det kan du da ikke ha ondt af..!!

Nå men jeg syntes absolut det er FEDT at man kan sælge og købe tøj - andre får glæde af ens tøj - man får lidt penge ud af det som man så kan købe nyt eller brugt for..!!

Hvad syntes i? - er det et tabu og handle og sælge tøj?

hmmm.... har ikke hørt det skulle være et tabu emne at købe brugt.. Det er det ikke med de mennesker jeg snakker med...

Anmeld

1. marts 2011

Dorthe1986

Nej jeg synes ikke det er et tabu overhovedet med genbrugstøj

Da vi fandt ud af at jeg var gravid, fik vi en kæmpe sæk fra en kollega til min kæreste med et hav af neutralt tøj og det fejler ingenting! Jeg er så glad for at have fået det Jeg har selvfølgelig også del fra nyt af, men det er noget vi har fået i gaver og enkelte ting vi selv har købt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.