Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

wamse

qp skriver:

Du mener at regeringen skal sende regningen videre til familien når de har betalt løsesummen? .... eller....

Ja det er lige det jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

qp

Baby-støv skriver:

jo, men derfor har jeg sgu aldrig skrevet noget om det var okay vi betalte til narkosmuglere og mordere som du skriver..

Nej okay men det er jo sådan vores system er indrettet - vi er statsborgere med rettigheder

Anmeld

1. marts 2011

qp

wamse skriver:

Ja det er lige det jeg mener

Nå jamen så skal narkomanerne sgu også have regninger fra det offentlige for omkostninger af behandlingstilbud??

Anmeld

1. marts 2011

twinny

DLM skriver:

selvfølgelig er det forældrenes ansvar. og det er da helt deres egen skyld de er havnet i den situation, og jeg kan også godt se og forstå hvorfor du og mange andre har den holdning i har.

men jeg kan bare ikke ha tanken om, at de kan risikere at blive dræbt, uden der er nogen der har gjort noget for at prøve at få dem fri.

jeg kan helt sikkert godt forstå dig.... det er slet ikk det... Men jeg bare ikk enig... Jo, selvfølgelig er det skide synd for børnene....

Anmeld

1. marts 2011

twinny

qp skriver:

Nej okay men det er jo sådan vores system er indrettet - vi er statsborgere med rettigheder

ja, det kan godt være. Men derfor jeg stadigvæk ikk enig med dig.

Anmeld

1. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
wamse skriver:

Nu ved jeg, at største delen af de misbrugere, som ender der ude, hvor behandling er nødvendigt, rent faktisk er folk, som har oplevet svigt. Selvfølgelig vil der være nogle, hvor der ikke har været noget, men det er bare ikke dem der er ret mange af i fohold til.

Ud over det, så er det ikke bare så let, at man bare kunne lade være, for det kræver nogle resourcer, som nogle bare ikke har opbygget pga af nogle belastende omstændigheder.

Man kan så også sige at en misbruges dårlige valg, ikke bliver dødsensfarlig for andet end ham selv, hvor det her nu er hele familien, der står i en meget farlig situation.

Misbrugere inddrager da som regel familien... på mange måder... Det er ikke kun misbrugeren som blir ramt..

Anmeld

1. marts 2011

qp

Baby-støv skriver:

ja, det kan godt være. Men derfor jeg stadigvæk ikk enig med dig.

Hehe ... okay! Men kan du godt se, at når du jo gør de ting (som du er uenig i) så burde staten også hjælpe familien?

Anmeld

1. marts 2011

wamse

qp skriver:

Nå jamen så skal narkomanerne sgu også have regninger fra det offentlige for omkostninger af behandlingstilbud??

Men så skulle alle andre sygdomme jo også selv betales, da fx alkoholisme er et anerkendt sygdom af WHO. Aner ikke om narkomani er, så derfor sidestiller jeg stof- og alkoholafhængighed.

Anmeld

1. marts 2011

qp

Mathias Villads skriver:

Misbrugere inddrager da som regel familien... på mange måder... Det er ikke kun misbrugeren som blir ramt..

Anmeld

1. marts 2011

qp

wamse skriver:

Men så skulle alle andre sygdomme jo også selv betales, da fx alkoholisme er et anerkendt sygdom af WHO. Aner ikke om narkomani er, så derfor sidestiller jeg stof- og alkoholafhængighed.

Nå jamen hvad er forskellen på, at sende regningen til narkomaner og andre samfundsgrupper der får økonomisk hjælp til behandling og denne familie?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.