Mathias Villads skriver:
ej det er sku ikke alle der har ar på sjælen... narkomaner er folk, som også træffer et dumt valg... mange har måske ar på sjælen, men jeg kender dælme mange, som har haft en dejlig barndom, men alligevel træffer et dumt valg på vejen og ender med at blive afhængige... dem hjælper jeg da gerne, men de har jo vist hvad det kan føre til... og dem med ar på sjælen, ved da også hvad det kan føre til, men de træffer valget alligevel..
Man tager nogen risiko i livet.. ellers ville livet ikke være værd at leve...
Jeg hjælper hvor jeg kan, for sådan er jeg indrettet...
Nu ved jeg, at største delen af de misbrugere, som ender der ude, hvor behandling er nødvendigt, rent faktisk er folk, som har oplevet svigt. Selvfølgelig vil der være nogle, hvor der ikke har været noget, men det er bare ikke dem der er ret mange af i fohold til.
Ud over det, så er det ikke bare så let, at man bare kunne lade være, for det kræver nogle resourcer, som nogle bare ikke har opbygget pga af nogle belastende omstændigheder.
Man kan så også sige at en misbruges dårlige valg, ikke bliver dødsensfarlig for andet end ham selv, hvor det her nu er hele familien, der står i en meget farlig situation.
Anmeld