Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

wamse

Mathias Villads skriver:

Så skal vi heller ikke hjælpe ALLE dem herhjemme, som er selvforskyldt i deres forkerte handlinger.. såsom narkoman, luder, alkoholikere osv... de ved sku da godt, at det liv er for dumt, men de gør det alligevel...

Ved godt, at det er lidt anderledes, men så skal staten heller ikke hjælpe dem...

Jeg går ind for at vi skal hjælpe, hvor man hjælpe kan.. have empati for andre.. og vigtigst af alt, så SKAL man ALDRIG lade sig skræmme.. som en skrev, at det er farlig at gå over vejen, at køre bil, men vi vælger det alligevel, for det bringer os fra et punkt til et nyt.... der er INGEN GARANTI i verden, men det handler om leve livet, mens du har det... OGSÅ selvom man har børn..

Der er altid en risiko at rejse ud i verden.. det kan være pirater, men også terrorister, naturkatastrofer osv.. men skal man så ikke rejse ud og opleve verden...?????

Helt ærligt, så synes jeg virkelig ikke at du kan sammenligne mennesker med et misbrug, med folk der tager et tåbeligt valg, om at tage sine børn med ud på pirat fyldt hav. De fleste mennesker, der ender i et misbrug har dybe ar på sjælen i forvejen, og det kan man simpelthen ikke sammenligne med en lille jordomrejse, der pga af et bevidst valg, bliver dødsensfarligt.

Ja jeg mener at Danmark skal betale løsesummen, men mener bestemt også at regningen skal sendes videre til den familie bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

twinny

qp skriver:

Jeg tror slet ikke du ved hvad det indebærer, at være statsborger i DK! Vi har eks. hjulpet mordere, narkosmuglere o.l som har lavet lort i udlandet med, at komme tilbage til DK da de er Danske statsborgere. Hvorfor mener du så ikke vi skal hjælpe den familie?? hehe

jo jeg ved godt hvad det indebærer.

men hvis du læser mine indlæg har jeg da aldrig skrevet noget om jeg synes det er okay????????? haha

Anmeld

1. marts 2011

twinny

Mathias Villads skriver:

Ja, men tager vi ikke alle selv et valg... Så skal ingen have hjælp... narkomaner, når de tager heroin, alkoholiker når de drikker... skal vi ikke hjælpe dem? Det er da fandme også for dumt.. synes alle fortjener en chance til.. uanset hvad der har bragt dem i situation... jeg nærer empati for mine medmennesker også selvom de træffer et valg, som jeg slet ikke er enige i....

nej det synes jeg faktisk heller ikk..

men det er ikk det emnet går ud på.  

Anmeld

1. marts 2011

Faith

Jeg har svaret Ja. Jeg synes det er pisse synd for de børn at de skal opleve noget så forfærdeligt. Så kan det godt være at forældrene har været uansvarlige, men det skal børnene da ikke bøde for. Så selvfølgelig skal der betales løsepenge!

Synes det er ondskabsfuldt at have den holdning at "så kan de fandme lade vær med at tage afsted når de kender risikoen" Ja det kunne de, men det skal da ikke gå ud over de forsvarsløse børn. Der skal da gøres alt hvad gøres kan for at befri dem.

Anmeld

1. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
wamse skriver:

Helt ærligt, så synes jeg virkelig ikke at du kan sammenligne mennesker med et misbrug, med folk der tager et tåbeligt valg, om at tage sine børn med ud på pirat fyldt hav. De fleste mennesker, der ender i et misbrug har dybe ar på sjælen i forvejen, og det kan man simpelthen ikke sammenligne med en lille jordomrejse, der pga af et bevidst valg, bliver dødsensfarligt.

Ja jeg mener at Danmark skal betale løsesummen, men mener bestemt også at regningen skal sendes videre til den familie bagefter.

ej det er sku ikke alle der har ar på sjælen... narkomaner er folk, som også træffer et dumt valg... mange har måske ar på sjælen, men jeg kender dælme mange, som har haft en dejlig barndom, men alligevel træffer et dumt valg på vejen og ender med at blive afhængige... dem hjælper jeg da gerne, men de har jo vist hvad det kan føre til... og dem med ar på sjælen, ved da også hvad det kan føre til, men de træffer valget alligevel..

Man tager nogen risiko i livet.. ellers ville livet ikke være værd at leve...

Jeg hjælper hvor jeg kan, for sådan er jeg indrettet...

Anmeld

1. marts 2011

qp

Baby-støv skriver:

jo jeg ved godt hvad det indebærer.

men hvis du læser mine indlæg har jeg da aldrig skrevet noget om jeg synes det er okay????????? haha

Jeg har skam læst det du har skrevet, du nævner b.la at det ikke er skatteydernes ansvar, at de handler forkert så de må selv tage konsekvenserne deraf/ det er deres egen skyld de kunne bare lade være med, at tage derned - ja det er ikke orderet hvad du har skrevet men det er sådan jeg opfatter det?

Anmeld

1. marts 2011

wamse

Mathias Villads skriver:

ej det er sku ikke alle der har ar på sjælen... narkomaner er folk, som også træffer et dumt valg... mange har måske ar på sjælen, men jeg kender dælme mange, som har haft en dejlig barndom, men alligevel træffer et dumt valg på vejen og ender med at blive afhængige... dem hjælper jeg da gerne, men de har jo vist hvad det kan føre til... og dem med ar på sjælen, ved da også hvad det kan føre til, men de træffer valget alligevel..

Man tager nogen risiko i livet.. ellers ville livet ikke være værd at leve...

Jeg hjælper hvor jeg kan, for sådan er jeg indrettet...

Nu ved jeg, at største delen af de misbrugere, som ender der ude, hvor behandling er nødvendigt, rent faktisk er folk, som har oplevet svigt. Selvfølgelig vil der være nogle, hvor der ikke har været noget, men det er bare ikke dem der er ret mange af i fohold til.

Ud over det, så er det ikke bare så let, at man bare kunne lade være, for det kræver nogle resourcer, som nogle bare ikke har opbygget pga af nogle belastende omstændigheder.

Man kan så også sige at en misbruges dårlige valg, ikke bliver dødsensfarlig for andet end ham selv, hvor det her nu er hele familien, der står i en meget farlig situation.

Anmeld

1. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

Jeg kan godt se det at det er et problem med børnene. jeg synes det er synd.. Men det er forældrenes ansvar... De må jo lade vær med at tage afsted.

Altså folk må tage ansvar for dem selv og deres nærmeste.

Og det må folk må sejle deres egen sø? ja, tag og brug hovedet. synes overhovedet ikk det er noget skatteyderne skal stå til ansvar for, da det ikk er dem der rejser der ned.

selvfølgelig er det forældrenes ansvar. og det er da helt deres egen skyld de er havnet i den situation, og jeg kan også godt se og forstå hvorfor du og mange andre har den holdning i har.

men jeg kan bare ikke ha tanken om, at de kan risikere at blive dræbt, uden der er nogen der har gjort noget for at prøve at få dem fri.

Anmeld

1. marts 2011

qp

wamse skriver:

Du mener at regeringen skal sende regningen videre til familien når de har betalt løsesummen? .... eller....

Anmeld

1. marts 2011

twinny

qp skriver:

Jeg har skam læst det du har skrevet, du nævner b.la at det ikke er skatteydernes ansvar, at de handler forkert så de må selv tage konsekvenserne deraf/ det er deres egen skyld de kunne bare lade være med, at tage derned - ja det er ikke orderet hvad du har skrevet men det er sådan jeg opfatter det?

jo, men derfor har jeg sgu aldrig skrevet noget om det var okay vi betalte til narkosmuglere og mordere som du skriver..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.