Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du give penge til at frigive familien:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.663 visninger
118 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Aves.

til den familie der er kapret af somaliske pirater?

Hvad tænker I om at rejse derned med sine børn....?

http://www.bt.dk/danmark/her-er-den-kaprede-familie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Tut

NEJ.

Jeg synes det er MEGET UFORVARLIGT at tage sine børn med på sådan en tur, når de kender risikoen.

Og når man læser på eb.dk og bt.dk, så har familien jo selv lavet planer for hvad de skulle gøre hvis de blev taget til fange.

Altså så er de jo udemærket klar over at risikoen er der.

Jeg synes sgu det er for dumt - og derfor vil jeg ikke betale noget.

Men det er da pisse tragisk alligevel, at en familie nu er taget til fange.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Tut skriver:

NEJ.

Jeg synes det er MEGET UFORVARLIGT at tage sine børn med på sådan en tur, når de kender risikoen.

Og når man læser på eb.dk og bt.dk, så har familien jo selv lavet planer for hvad de skulle gøre hvis de blev taget til fange.

Må indrømme jeg tænker som dig...kan slet slet ikke forstå hvordan man tør...hvorfor pokker sejle derned...det giver ingen mening og så med børn.. det er sgu synd for ungerne..

Anmeld

1. marts 2011

Grynt

Tut skriver:

NEJ.

Tut, lige nødagtig min mening også. Syntes det er dybt uforsvarligt af dem....hvad høte tænker de dog på??

Grynt

Anmeld

1. marts 2011

Ina33

Altså sådan som jeg har hørt det, så er børnene voksne - er den yngste ikke 17 år?

Det er en rejse de har drømt om i mange mange år, og de har vel gjort op med sig selv at der er den her risiko. At de så faktisk er blevet taget til fange er jo virkelig sørgeligt. Men de har valgt ikke at ville lade sig skræmme af piraterne og er taget afsted alligevel. det synes jeg da er super godt gået. De har en drøm, og har valgt at intet skal holde dem tilbage.

Hvis jeg var familie villle jeg da til hver en tid betale løsesum for at få dem fri, der er vel nærmest ikke andet at gøre hvis de vil se dem i live igen?

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Loppe skriver:

Altså sådan som jeg har hørt det, så er børnene voksne - er den yngste ikke 17 år?

Det er en rejse de har drømt om i mange mange år, og de har vel gjort op med sig selv at der er den her risiko. At de så faktisk er blevet taget til fange er jo virkelig sørgeligt. Men de har valgt ikke at ville lade sig skræmme af piraterne og er taget afsted alligevel. det synes jeg da er super godt gået. De har en drøm, og har valgt at intet skal holde dem tilbage.

Hvis jeg var familie villle jeg da til hver en tid betale løsesum for at få dem fri, der er vel nærmest ikke andet at gøre hvis de vil se dem i live igen?

17, 15 og 13 år....det er da børn og lige meget hvad, så er voksne børn da også forældres børn og dem udsætter man da ikke for unødig risiko...?

jeg kan ikke forstå man tør...

Anmeld

1. marts 2011

<3

Jeg har stemt andet da jeg er principelt imod at give penge under tvang så nej jeg ville ikke selv give penge. Da jeg mener at enhver rejse må man overveje de risici der medfølger også evt. løsepenge. Så hvis nogen jeg kender skulle rejse på en sådan måde afsted så ville jeg anbefale dem at de laver en kassekredit med en tredjepart ind over, mig for eksempel, der kunne betale deres egne penge i løsepenge. Det ville jeg intet have imod.

På den anden side er det bare en umulig situation at stå i som pårørende og hvis det skulle ske, så ja ville jeg da betale hvad jeg kunne. Også selvom det går imod mine principper.

Om jeg selv ville rejse derned for at betale nej, det ville jeg mene at en embedsmand eller anden statslig funktion må varetage.

Anmeld

1. marts 2011

TinaPina

Nej det ville jeg ikke, og den danske skatteyder skal bestemt heller ikke!

Det er et risiko de har valgt at leve med, da de valgte at tage afsted.

Anmeld

1. marts 2011

lollandpigen

Har valgt at stemme andet, da jeg synes det er så synd for de stakkels børn man jo ikke kan ligge skylden over på.... Et barn på 13 år tænker jo ikke i de baner og bede rom at blive hjemme pga risikoen.... Den danske stat må betale så længe der er børn ind blandet også må forældre betale den danske stat tilbage på en elelr anden måde. Men som jeg ser det nu må staten gå ind og betale så børnene kan komme væk fra det marridt det må være for dem...

Anmeld

1. marts 2011

slettet_7530

Jeg synes overhovdet ikke det er uforsvarligt, jeg synes det ville være direkte dumt hvis de lod sig skræmme, jeg mener helt kalrt det er hele verden ansvar at få stoppet det der er gang ud for Somalias kyst da det er sejlrenden for de fleste skibe, den danske stat burde betale.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.