Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

qp

wamse skriver:

Jo men jeg mener stadig, at der er nogle faktorer i misbrug, der spiller ind, og det på intet tidspunkt er så simpelt, at man bare kan lade være. Arv og miljø er bare så væsentlige faktorer, at det ikke bare kan benægtes, og så kan man o argumentere for, hvor vidt det reelt er et valg. For at det kan blive et reelt valg, så skal man have de resourcer der skal til for at træffe et valg, og det havde jeg fx først efter jeg havde fået ryddet op i hovedet

Men jeg forstår så ikke, at man har taget et kæmpe beslutning om at sige jobs op, og komme ud og opleve dette kæmpe eventyr, for at sejle ind, hvor det er så livsfarligt.

Jeg er fuldstændig enig med dig i hvad du skriver hvad angår årsagerne til misbrug.... Men jeg måtte lige spørge dig hvorfor du mente familien skulle betale når andre hjælpende ikke skal betale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Mumto3

Baby-støv skriver:

enig.... Men tror ikk du har læst hva jeg ellers havde skrevet... ville aldrig give dem penge og synes heller ikk staten skal....

nej nej det ved jeg godt!!! Jeg bakkede dig bare op.

Anmeld

1. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

sandt.... så havde beløbet nok ikk været så stort.... folk er godt nok naive nogle gange....

yep

Anmeld

2. marts 2011

Aves.

Tak for alle jeres svar...det bliver noget spændende at følge med i hvad der sker og hvad man væger at gøre.

Anmeld

2. marts 2011

foto på lærred

Baby-støv skriver:

2010 indkasserede somaliske pirater intet mindre end næsten 1,3 milliarder danske kroner i løsesum ifølge One Earth Future Foundation.

Det er fandme mange penge, der kunne have været brugt på mange andre og bedre ting.

Men er dette beløb ikke penge der er udbetalt af redderier og lign, og altså ikke af den danske stat?

til ts:

Min holdning er, at man altid skal overveje de risiko der er ved sådan en rejse. De var rigtig langt væk fra Somalias kyst, men optegnelser viser desværre er der har været mindst 20 andre angreb (eller forsøg på) i områder nær og lige så langt væk som den danske familie befandt sig. Disse ting er jeg ret sikker på, at familien var opmærksom på.

Generelt er jeg mod at stater skal betale for gisler, da jeg tror det kan være skruen uden ende (da piraterne så I fremtiden muligvis kan gå efter private, da de ved at visse starter vil betale løsepenge)

Det er selvfølgelig en meget ulykkelig situation, men jeg selv ville aldrig nogle sinde sejle den vej omkring da man desværre ved hvor stor risikoen er.

De sagde i TV avisen i går, at det er en stor forretning i Somalia. Flere business-mænd betaler måske 100.000-200.000 kr på at hyre nogle pirater som får en andel, og busniness manden kan ende med at tjene 7. mill kr. Man må sige det er en god forretning for disse mænd.

Jeg mener, at omvenden må stå sammen for at løse det problem det er med de pirater.

Anmeld

2. marts 2011

Janni.

Nej det vil jeg ikke, det er uforsvarligt at de er taget der ned. 

Anmeld

2. marts 2011

twinny

Mumto3 skriver:

nej nej det ved jeg godt!!! Jeg bakkede dig bare op.

ja. okay. det lød bare så hårdt mod mig.

Anmeld

2. marts 2011

Faith

Buito skriver:

Nej det vil jeg ikke, det er uforsvarligt at de er taget der ned. 

Det kan vi sagtens blive enige om... Men der er altså 2 børn med på det skib, og de er fuldstændig uskyldige i alt det her. Deres forældre har taget en uansvarlig beslutning, men det skal de stakkels børn da ikke bøde for. Så hvis der kommer en indsamling mhp. at skaffe løsepenge, så vil jeg med glæde give et bidrag.... For børnenes skyld.

Anmeld

2. marts 2011

Mumto3

Baby-støv skriver:

ja. okay. det lød bare så hårdt mod mig.

EJ, det må du virkelig undskylde!!! Det var på ingen måde ment 'mod dig' tværtimod!!! Vi er fuldstændige enige, og jeg synes bare jeg kørte videre i dit spor!! (utrolig så svært det nogle gange kan være at kommunikere på skrift!)

Anmeld

2. marts 2011

twiggi

familien kommer fra Kalundborg hvor jeg bor og der er allerede gang i indsamlingen.. blev vækket af at 1 ældre dame bankede på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.