Baby-støv skriver:
2010 indkasserede somaliske pirater intet mindre end næsten 1,3 milliarder danske kroner i løsesum ifølge One Earth Future Foundation.
Det er fandme mange penge, der kunne have været brugt på mange andre og bedre ting.

Men er dette beløb ikke penge der er udbetalt af redderier og lign, og altså ikke af den danske stat?
til ts:
Min holdning er, at man altid skal overveje de risiko der er ved sådan en rejse. De var rigtig langt væk fra Somalias kyst, men optegnelser viser desværre er der har været mindst 20 andre angreb (eller forsøg på) i områder nær og lige så langt væk som den danske familie befandt sig. Disse ting er jeg ret sikker på, at familien var opmærksom på.
Generelt er jeg mod at stater skal betale for gisler, da jeg tror det kan være skruen uden ende (da piraterne så I fremtiden muligvis kan gå efter private, da de ved at visse starter vil betale løsepenge)
Det er selvfølgelig en meget ulykkelig situation, men jeg selv ville aldrig nogle sinde sejle den vej omkring da man desværre ved hvor stor risikoen er.
De sagde i TV avisen i går, at det er en stor forretning i Somalia. Flere business-mænd betaler måske 100.000-200.000 kr på at hyre nogle pirater som får en andel, og busniness manden kan ende med at tjene 7. mill kr. Man må sige det er en god forretning for disse mænd.
Jeg mener, at omvenden må stå sammen for at løse det problem det er med de pirater.
Anmeld