Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

Nej. Og den danske stat skal ikk  betale. Og slet ikk hvis der er forbud mod rejse derned.

Da de kender risikoen for at sejle derned. ergo må de selv tage ansvar.

Ved godt det er hårdt, men bare min mening.

kan man godt bare sige sejl i jeres egen sø?

vi ved godt i kan risikere at dø, fordi det viste i jo selv, men det er ikke vores problem.

har lige snakket med kæresten og lillebror om det og de mener klart det er deres eget problem ikke danmarks.

er det bare mig der er helt... jamen vi må da gøre noget DK.

jeg tænker bare mest på børnene det er jo ikke dem der har bestemt de skulle der ned. jeg kan bare ikke ha når det går ud over børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

twinny

DLM skriver:

kan man godt bare sige sejl i jeres egen sø?

vi ved godt i kan risikere at dø, fordi det viste i jo selv, men det er ikke vores problem.

har lige snakket med kæresten og lillebror om det og de mener klart det er deres eget problem ikke danmarks.

er det bare mig der er helt... jamen vi må da gøre noget DK.

jeg tænker bare mest på børnene det er jo ikke dem der har bestemt de skulle der ned. jeg kan bare ikke ha når det går ud over børn

Jeg kan godt se det at det er et problem med børnene. jeg synes det er synd.. Men det er forældrenes ansvar... De må jo lade vær med at tage afsted.

Altså folk må tage ansvar for dem selv og deres nærmeste.

Og det må folk må sejle deres egen sø? ja, tag og brug hovedet. synes overhovedet ikk det er noget skatteyderne skal stå til ansvar for, da det ikk er dem der rejser der ned.

Anmeld

1. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Baby-støv skriver:

Nej. Og den danske stat skal ikk  betale. Og slet ikk hvis der er forbud mod rejse derned.

Da de kender risikoen for at sejle derned. ergo må de selv tage ansvar.

Ved godt det er hårdt, men bare min mening.

Så skal vi heller ikke hjælpe ALLE dem herhjemme, som er selvforskyldt i deres forkerte handlinger.. såsom narkoman, luder, alkoholikere osv... de ved sku da godt, at det liv er for dumt, men de gør det alligevel...

Ved godt, at det er lidt anderledes, men så skal staten heller ikke hjælpe dem...

Jeg går ind for at vi skal hjælpe, hvor man hjælpe kan.. have empati for andre.. og vigtigst af alt, så SKAL man ALDRIG lade sig skræmme.. som en skrev, at det er farlig at gå over vejen, at køre bil, men vi vælger det alligevel, for det bringer os fra et punkt til et nyt.... der er INGEN GARANTI i verden, men det handler om leve livet, mens du har det... OGSÅ selvom man har børn..

Der er altid en risiko at rejse ud i verden.. det kan være pirater, men også terrorister, naturkatastrofer osv.. men skal man så ikke rejse ud og opleve verden...?????

Anmeld

1. marts 2011

Gaia

Jeg giver gerne en skilling så børnene kan komme hjem. Ja Gu det uansvarligt af forældrene, at de har valgt den rute og så med deres børn ombord. Men mener ik de skal "straffe" ved at sejle deres egen sø.

Man kan jo undres.... har de ikke fulgt med i medierne?? Er de bund naive?? Eller bare MEGA uheldige???

Håber virkelig uanset hvor dårlige en beslutning de i sin tid traf, da de besluttede at sejle den rute, at de alle kommer hjem i god behold her tænker jeg også på de to danske sømænd der vist også stadig sidder som gisler.

jeg håber virkelig at de behandler børnene ordentlig og at de kommer hele igennem det. Og ja for hulan de forældre må have røde øre....Men som sagt giver gerne en skilling for at de og deres børn kommer fri!

Anmeld

1. marts 2011

qp

Det er en dansk familie der har truffet nogle forkerte valg og eftersom de er DANSKE STATSBORGERE er det vel også statens ansvar, at hjælpe dem?

Og ja det kan godt være, at forældrene har handlet uforsvarligt ved, at tage børnene med på en jordomrejse som indebærer den rute med risiko for kidnapning af pirater men det er stadig danske statsborgere som vi som stat har et ansvar overfor.

Når vi hjælper folk der smugler narko i udlandet med, at komme hjem til DK hvorfor faen skulle vi så ikke hjælpe nogle forsvarsløse forældre?

Anmeld

1. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
qp skriver:

Det er en dansk familie der har truffet nogle forkerte valg og eftersom de er DANSKE STATSBORGERE er det vel også statens ansvar, at hjælpe dem?

Og ja det kan godt være, at forældrene har handlet uforsvarligt ved, at tage børnene med en jordomrejse som indebærer den rute med risiko for kidnapning af pirater men det er stadig danske statsborgere som vi som stat har et ansvar overfor.

Når vi hjælper folk der smugler narko i udlandet med, at komme hjem til DK hvorfor faen skulle vi så ikke hjælpe nogle forsvarsløse forældre?

Anmeld

1. marts 2011

twinny

Mathias Villads skriver:

Så skal vi heller ikke hjælpe ALLE dem herhjemme, som er selvforskyldt i deres forkerte handlinger.. såsom narkoman, luder, alkoholikere osv... de ved sku da godt, at det liv er for dumt, men de gør det alligevel...

Ved godt, at det er lidt anderledes, men så skal staten heller ikke hjælpe dem...

Jeg går ind for at vi skal hjælpe, hvor man hjælpe kan.. have empati for andre.. og vigtigst af alt, så SKAL man ALDRIG lade sig skræmme.. som en skrev, at det er farlig at gå over vejen, at køre bil, men vi vælger det alligevel, for det bringer os fra et punkt til et nyt.... der er INGEN GARANTI i verden, men det handler om leve livet, mens du har det... OGSÅ selvom man har børn..

Der er altid en risiko at rejse ud i verden.. det kan være pirater, men også terrorister, naturkatastrofer osv.. men skal man så ikke rejse ud og opleve verden...?????

Nej det skal vi åbenbart ikk, da vi har en velfærdstat der er ved at bryde sammen. Den er slet ikk lavet til et samfund som dette.

jeg synes overhovedet ikk, du kan sammenligne at køre bil med at selje derned..

De tager helt selv valget, derfor må de også stå til ansvar. Når de ved hva konsekvenserne er.  

Anmeld

1. marts 2011

lauras*mor*

Jeg har faktisk stemt ja.. Men med det ene krav at hvis jeg skal støtte noget som helst så skal de selv banke på min dør og spørge.. meen så skal jeg nok også gi noget.. om det er 2 kr eller om det er en 50'er, det ved jeg aldrig.. Men noget får alle der banker på min dør.. lige udover folkekirkens nødhjælp da de også står i gågaden og spørger hver gang jeg kommer forbi..

Men nu er det sådan at der skal stå omkring 7 mio dollars på en konto i et andet land, som derefter skal overføres til Somalia.. Og helt ærligt så tror jeg ikke Danskerne er i stand til at samle SÅ mange penge ind før det faktisk er for sent.. Det er skide tragisk, men 7 mio dollars er rigtig mange penge.. Derfor mener jeg heller ikke at de skal betale dem tilbage til staten hvis de betalte, da de aldrig ville kunne give dem tilbage alligevel.. Så det er bare dumt at sige de skal betale dem tilbage.. Hvis staten betaler, så betaler de.. og længere er den ikke..

jeg synes det er fint hvis man vil slå et slag for friheden på internationale farevande, men man bidrager ikke ligefrem til udrydelsen af pirater ved at give dem så mange penge.. Hvis jeg fik 5 kr for hver gang jeg fx slog en (ikke at jeg kunne finde på det), men så ville jeg sq da blive ved.. De får jo en beløning for at gøre det de gør..
Det er jo et frygteligt dilemma at være i.. For hvis de får pengene er vi stadig ikke sikre på de løslader dem, plus at de nok ikke har tænkt sig at stoppe efter de får pengene.. Men på den anden side så hvis der ikke bliver betalt løsesum så kan man risikere at familien dør, stadig i håbet om at netop disse pirater har et hjerte og giver op på et tidspunkt..

Jeg er ked af  det på familien og de pårørendes vejne.. Håber de kommer hjem i god behold.. Men bank endelig på min dør, så skal jeg nok gi en skilling til det gode formål..

Om det var dumt eller ej, mener jeg ikke har noget med sagen at gøre.. gjort er gjort og er sikker på de allerede nu har fortrudt det en millard gange..

Anmeld

1. marts 2011

qp

Baby-støv skriver:

Nej det skal vi åbenbart ikk, da vi har en velfærdstat der er ved at bryde sammen. Den er slet ikk lavet til et samfund som dette.

De tager helt selv valget, derfor må de også stå til ansvar. Når de ved hva konsekvenserne er.  

Jeg tror slet ikke du ved hvad det indebærer, at være statsborger i DK! Vi har eks. hjulpet mordere, narkosmuglere o.l som har lavet lort i udlandet med, at komme tilbage til DK da de er Danske statsborgere. Hvorfor mener du så ikke vi skal hjælpe den familie?? hehe

Anmeld

1. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
Baby-støv skriver:

Ja, men tager vi ikke alle selv et valg... Så skal ingen have hjælp... narkomaner, når de tager heroin, alkoholiker når de drikker... skal vi ikke hjælpe dem? Det er da fandme også for dumt.. synes alle fortjener en chance til.. uanset hvad der har bragt dem i situation... jeg nærer empati for mine medmennesker også selvom de træffer et valg, som jeg slet ikke er enige i....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.