Jeg har faktisk stemt ja.. Men med det ene krav at hvis jeg skal støtte noget som helst så skal de selv banke på min dør og spørge.. meen så skal jeg nok også gi noget.. om det er 2 kr eller om det er en 50'er, det ved jeg aldrig.. Men noget får alle der banker på min dør.. lige udover folkekirkens nødhjælp da de også står i gågaden og spørger hver gang jeg kommer forbi..
Men nu er det sådan at der skal stå omkring 7 mio dollars på en konto i et andet land, som derefter skal overføres til Somalia.. Og helt ærligt så tror jeg ikke Danskerne er i stand til at samle SÅ mange penge ind før det faktisk er for sent.. Det er skide tragisk, men 7 mio dollars er rigtig mange penge.. Derfor mener jeg heller ikke at de skal betale dem tilbage til staten hvis de betalte, da de aldrig ville kunne give dem tilbage alligevel.. Så det er bare dumt at sige de skal betale dem tilbage.. Hvis staten betaler, så betaler de.. og længere er den ikke..
jeg synes det er fint hvis man vil slå et slag for friheden på internationale farevande, men man bidrager ikke ligefrem til udrydelsen af pirater ved at give dem så mange penge.. Hvis jeg fik 5 kr for hver gang jeg fx slog en (ikke at jeg kunne finde på det), men så ville jeg sq da blive ved.. De får jo en beløning for at gøre det de gør..
Det er jo et frygteligt dilemma at være i.. For hvis de får pengene er vi stadig ikke sikre på de løslader dem, plus at de nok ikke har tænkt sig at stoppe efter de får pengene.. Men på den anden side så hvis der ikke bliver betalt løsesum så kan man risikere at familien dør, stadig i håbet om at netop disse pirater har et hjerte og giver op på et tidspunkt..
Jeg er ked af det på familien og de pårørendes vejne.. Håber de kommer hjem i god behold.. Men bank endelig på min dør, så skal jeg nok gi en skilling til det gode formål..
Om det var dumt eller ej, mener jeg ikke har noget med sagen at gøre.. gjort er gjort og er sikker på de allerede nu har fortrudt det en millard gange..
Anmeld