Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

2010 indkasserede somaliske pirater intet mindre end næsten 1,3 milliarder danske kroner i løsesum ifølge One Earth Future Foundation.

Det er fandme mange penge, der kunne have været brugt på mange andre og bedre ting.

warw det var mange penge

men hvad kan man gøre? man kan jo ikke få det stoppet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

wamse

qp skriver:

Ja det kan jeg sagtens se, men du fik jo også penge af samfundet til, at betale af? Det er jo ikke det samme som hvis du eks. havde en privat opsparing at betale af fra

Og undskyld jeg bruger dig som eks. men nu er det jo dig selv der inddrager dig ind i dette

Jeg tænker bare at hvis man har sådan en holdning så burde holdningen gælde til alle der har lavet lort i deres liv hvor samfundet går ind og betaler ?

Jo jeg fik kh da jeg var der, fordi jeg ikke var berettiget til sygedagpenge.

Men hvis det har relevans, så skal vi også vide familiens indtægtskilde, for at vurdere om de skal hjælpes?

Som sagt mener jeg bestemt der er forskel, på at rejse et sted hen, hvor det frarådes, og der lige har været mord på andre gidsler, frem for et misbrug.

Jeg valgte jo heller ikke at udsætte mine børn for at kunne blive myrdet.

Anmeld

1. marts 2011

twinny

DLM skriver:

warw det var mange penge

men hvad kan man gøre? man kan jo ikke få det stoppet

altså man kan jo lade vær med at betale... Så får de jo ikk noget ud af at blive....

Men det synes bare lige i skulle se det sindsyge høje beløb...

Det er synd nogle mennesker er sådan i verden...

Anmeld

1. marts 2011

wamse

Baby-støv skriver:

Det er ikk alle der betaler for deres behandlingssteder....

Nej det ved jeg godt, for det kom an på, hvordan og for hvad det blev henvist. Mit beløb dækkede jo også kun et brøkdel af den faktiske pris, men jeg betalte alt det jeg kunne, så jeg havde de 1500 til rådighed hver måned.

Anmeld

1. marts 2011

Mumto3

Baby-støv skriver:

2010 indkasserede somaliske pirater intet mindre end næsten 1,3 milliarder danske kroner i løsesum ifølge One Earth Future Foundation.

Det er fandme mange penge, der kunne have været brugt på mange andre og bedre ting.

Det er jo ikke kun det at pengene kunne være brugt meget bedre der er problemet!!! Det er også et problem at piraterne finder ud af at det her det virker!!! De får tonse mange penge ud af  det, så hvorfor stoppe??? Så længe vi blive ved med at betale løspenge, lige så længe vil de blive ved! -og så må jeg indrømme at når folk herinde tidligere har haft ondt i røven af at vi giver penge til 3. verdenslande i form af ulandsbistand, så forstår jeg ikke hvorfor folk ikke er helt oppe og kører over at vi bare forærer penge væk til røver og banditter!!! -og ovenikøbet så store beløb!!!

Anmeld

1. marts 2011

qp

wamse skriver:

Jo jeg fik kh da jeg var der, fordi jeg ikke var berettiget til sygedagpenge.

Men hvis det har relevans, så skal vi også vide familiens indtægtskilde, for at vurdere om de skal hjælpes?

Som sagt mener jeg bestemt der er forskel, på at rejse et sted hen, hvor det frarådes, og der lige har været mord på andre gidsler, frem for et misbrug.

Jeg valgte jo heller ikke at udsætte mine børn for at kunne blive myrdet.

Der bliver jo også i aller højste grad frarådet, at anvende stoffer men folk gør det alligevel, de bliver afhængige og får alligevel hjælp til behandling.

Familien har ingen indkomst, far og mor har begge opsagt deres jobs for, at komme på denne rejse

Anmeld

1. marts 2011

twinny

Mumto3 skriver:

Det er jo ikke kun det at pengene kunne være brugt meget bedre der er problemet!!! Det er også et problem at piraterne finder ud af at det her det virker!!! De får tonse mange penge ud af  det, så hvorfor stoppe??? Så længe vi blive ved med at betale løspenge, lige så længe vil de blive ved! -og så må jeg indrømme at når folk herinde tidligere har haft ondt i røven af at vi giver penge til 3. verdenslande i form af ulandsbistand, så forstår jeg ikke hvorfor folk ikke er helt oppe og kører over at vi bare forærer penge væk til røver og banditter!!! -og ovenikøbet så store beløb!!!

enig.... Men tror ikk du har læst hva jeg ellers havde skrevet... ville aldrig give dem penge og synes heller ikk staten skal....

Anmeld

1. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

altså man kan jo lade vær med at betale... Så får de jo ikk noget ud af at blive....

Men det synes bare lige i skulle se det sindsyge høje beløb...

Det er synd nogle mennesker er sådan i verden...

jo det kunne man,  kunne det være de opgav at kidnappe folk så. ellers kunne folk jo læse nyheder og simpelthen lade være med at sejle der

men ja det er godt nok et sindsygt beløb man kan undres hvorfor folk ikke tog ved lære den første gang de kidnappede nogen.

Anmeld

1. marts 2011

wamse

qp skriver:

Der bliver jo også i aller højste grad frarådet, at anvende stoffer men folk gør det alligevel, de bliver afhængige og får alligevel hjælp til behandling.

Familien har ingen indkomst, far og mor har begge opsagt deres jobs for, at komme på denne rejse

Jo men jeg mener stadig, at der er nogle faktorer i misbrug, der spiller ind, og det på intet tidspunkt er så simpelt, at man bare kan lade være. Arv og miljø er bare så væsentlige faktorer, at det ikke bare kan benægtes, og så kan man o argumentere for, hvor vidt det reelt er et valg. For at det kan blive et reelt valg, så skal man have de resourcer der skal til for at træffe et valg, og det havde jeg fx først efter jeg havde fået ryddet op i hovedet

Men jeg forstår så ikke, at man har taget et kæmpe beslutning om at sige jobs op, og komme ud og opleve dette kæmpe eventyr, for at sejle ind, hvor det er så livsfarligt.

Anmeld

1. marts 2011

twinny

DLM skriver:

jo det kunne man,  kunne det være de opgav at kidnappe folk så. ellers kunne folk jo læse nyheder og simpelthen lade være med at sejle der

men ja det er godt nok et sindsygt beløb man kan undres hvorfor folk ikke tog ved lære den første gang de kidnappede nogen.

sandt.... så havde beløbet nok ikk været så stort.... folk er godt nok naive nogle gange....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.