Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

twinny

Hehe ... okay! Men kan du godt se, at når du jo gør de ting (som du er uenig i) så burde staten også hjælpe familien?

nej. det burde den ikk.. for så støtter man dem (piraterne)og så sker det igen igen. fordi folk ikk bruger hovedet. hvorfor lader folk bare ikk vær med at rejse derned.  der findes masser a andre steder.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

wamse

Mathias Villads skriver:

Misbrugere inddrager da som regel familien... på mange måder... Det er ikke kun misbrugeren som blir ramt..

Helt enig, men det bliver da forhåbentligt ikke på samme niveau, som at blive kapret af pirater, som truer med at tage livet af dig og dine børn, og som rent faktisk for nyligt, tog livet af andre de havde kapret.

Anmeld

1. marts 2011

DLM

Baby-støv skriver:

jeg kan helt sikkert godt forstå dig.... det er slet ikk det... Men jeg bare ikk enig... Jo, selvfølgelig er det skide synd for børnene....

nej vi er ikke enige og sådan er det det ville sgu også være træls hvis alle var enige og man ikke kunne diskutere lidt

men ja det er synd for børnene og generelt familien håber sgu de er okay trods omstændighederne

Anmeld

1. marts 2011

twinny

DLM skriver:

nej vi er ikke enige og sådan er det det ville sgu også være træls hvis alle var enige og man ikke kunne diskutere lidt

men ja det er synd for børnene og generelt familien håber sgu de er okay trods omstændighederne

Anmeld

1. marts 2011

wamse

qp skriver:

Nå jamen hvad er forskellen på, at sende regningen til narkomaner og andre samfundsgrupper der får økonomisk hjælp til behandling og denne familie?

Jeg mener bestemt, at der forskel på at begive sig ud på det farligste hav, et bevidst valg, og så sidestille det med sygdomme. Men ud over det, så betalte jeg et månedligt beløb for at være i behandling for mit stofmisbrug. Beløbet var sat efter, at jeg måtte have et max rådighedsbeløb på 1500 i måneden.

Anmeld

1. marts 2011

qp

Baby-støv skriver:

nej. det burde den ikk.. for så støtter man dem (piraterne)og så sker det igen igen. fordi folk ikk bruger hovedet. hvorfor lader folk bare ikk vær med at rejse derned.  der findes masser a andre steder.......

Tja... det kan der jo være noget om

Anmeld

1. marts 2011

qp

wamse skriver:

Jeg mener bestemt, at der forskel på at begive sig ud på det farligste hav, et bevidst valg, og så sidestille det med sygdomme. Men ud over det, så betalte jeg et månedligt beløb for at være i behandling for mit stofmisbrug. Beløbet var sat efter, at jeg måtte have et max rådighedsbeløb på 1500 i måneden.

Ja det kan jeg sagtens se, men du fik jo også penge af samfundet til, at betale af? Det er jo ikke det samme som hvis du eks. havde en privat opsparing at betale af fra

Og undskyld jeg bruger dig som eks. men nu er det jo dig selv der inddrager dig ind i dette

Jeg tænker bare at hvis man har sådan en holdning så burde holdningen gælde til alle der har lavet lort i deres liv hvor samfundet går ind og betaler ?

Anmeld

1. marts 2011

*Toffee*

Mon ikke de fleste har prøvet at gøre noget og så håbe det bedste? Og hvor det desværre ikke var det bedste der skete?

Var det smart af dem at sejle gennem det farvand? Nej det har det jo så nu vist sig ikke at være. Hvis de kunne gøre det om, var det nok også topprioritet. Men at lade dem "sejle sin egen sø" mener jeg er helt forkert og vanvittigt usolidarisk.

Selvfølgelig skal de hjælpes på lige fod med andre der lander i uheldige situationer selvforskyldt eller ej.

Anmeld

1. marts 2011

twinny

2010 indkasserede somaliske pirater intet mindre end næsten 1,3 milliarder danske kroner i løsesum ifølge One Earth Future Foundation.

Det er fandme mange penge, der kunne have været brugt på mange andre og bedre ting.

Anmeld

1. marts 2011

twinny

wamse skriver:

Det er ikk alle der betaler for deres behandlingssteder....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.