Hmm.. nu har jeg læst hele tråden igennem, og syntes det hele kommer til at handle om forældrenes beslutning om at tage den vej rundt.
Vi i DK hjælper også med økonomisk bistand når nogle bliver taget med narkotika i et andet land for at tage et eksempel i udlandet, som jo egentlig går ud på det samme - med den ene forskel at det ene er ulovligt og det andet helt lovligt..
Herhjemme nedsættes bøder og lign med mange mange penge fx. en sag om graffiti, hvor personen bliver dømt til at skulle betale 3,7 mil. tilbage (og det er i sig selv urealistisk), derfor nedsættes beløbet - ofte mod nogle ugers fængsel eller i min kammerats tilfælde ned til omkring de 100.000 kr. og en betinget dom, hvad med de resterende penge.
Vi som danske statsborger har ret til hjælp når vi begår en forbrydelse i udlandet - så burde det jo ikke være anerledes når det handler om et uheldigt valg taget af en lovlydig familie..
Og med hensyn til det med om vi som land/regering bør betale teorister(pirater), altså vi kan jo ikke sige - det vil vi ikke, mens alle rederier har penge sat af til netop disse situationer - fordi de ved de opstår.
MEN det betyder altså ikke at vi ikke allerede gør en god fælles indsats for at få piraterne til at holde op - min venindes mand er dernede nu og "kæmpe" mod pirater sammen med andre landes maritime styrker og de afværger faktisk en del og gør en forskel, men der er mange af dem, og de har intet at tabe.. så bare at nægte at betale ville ikke stoppe dem, de har som sagt intet at tabe!!!
Anmeld