Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

millesofie

ja.... med tanke på børnene 

jeg synes det er så uansvarligt at de sejlede den vej

en ting er en jordomsejling, men at udsætte hele sin familie for fare  HVAD TÆNKER DE FORÆLDRE PÅ!!!!! stakkels børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Isabella_mor

staten skal lægge ud og så skal familien betale beløbet tilbage når de kommer hjem.. især når de godt er klar over risikoen ved at sejle rundt i det farvand..  

(hvor er den smiley der slår sig selv i hovedet med en hammer, den kunne jeg godt have brugt lige her)

Anmeld

2. marts 2011

IAH

Jeg ville ikke betale til det. Jeg synes det er uforsvarligt at tage den risiko, de tog.

Det ender jo nok med at staten betaler - og hvad sker der så med de penge, der er indsamlet. En privat indsamling ville på ingen måder række - der er jo tale om et millionbeløb i dollars.. Så 50-100 kroner her og der er ikke ligefrem noget der rykker.

Anmeld

2. marts 2011

oerbaek

NinaSophia skriver:

familien kommer fra Kalundborg hvor jeg bor og der er allerede gang i indsamlingen.. blev vækket af at 1 ældre dame bankede på..

jeg havde kun hørt de måske ville lave en indsamling, men hvor dejligt de er gået igang, men de kommer nok ikke helt her ud på landet hvor jeg bor, ville elelrs gerne give til dem.

Anmeld

2. marts 2011

Loa

isabellamor skriver:

staten skal lægge ud og så skal familien betale beløbet tilbage når de kommer hjem.. især når de godt er klar over risikoen ved at sejle rundt i det farvand..  

(hvor er den smiley der slår sig selv i hovedet med en hammer, den kunne jeg godt have brugt lige her)

Ved du det? Altså det med de selv skal betale beløbet efterfølgende? 

For er vel næppe et realistisk beløb at skulle betale tilbage 

Anmeld

2. marts 2011

Isabella_mor

Loa skriver:

Ved du det? Altså det med de selv skal betale beløbet efterfølgende? 

For er vel næppe et realistisk beløb at skulle betale tilbage 

nej det var bare min mening jeg skrev...  

Anmeld

2. marts 2011

Loa

isabellamor skriver:

nej det var bare min mening jeg skrev...  

Nårh ok.... Tror desværre heller ikke den danske stat er så hård..... 

Selvom jeg bestemt ikke syntes det er statens problem at de har udsat sig selv for den risiko.....

Anmeld

4. marts 2011

N&J

Hmm.. nu har jeg læst hele tråden igennem, og syntes det hele kommer til at handle om forældrenes beslutning om at tage den vej rundt. 

Vi i DK hjælper også med økonomisk bistand når nogle bliver taget med narkotika i et andet land for at tage et eksempel i udlandet, som jo egentlig går ud på det samme - med den ene forskel at det ene er ulovligt og det andet helt lovligt..

Herhjemme nedsættes bøder og lign med mange mange penge fx. en sag om graffiti, hvor personen bliver dømt til at skulle betale 3,7 mil. tilbage (og det er i sig selv urealistisk), derfor nedsættes beløbet - ofte mod nogle ugers fængsel eller i min kammerats tilfælde ned til omkring de 100.000 kr. og en betinget dom, hvad med de resterende penge.

Vi som danske statsborger har ret til hjælp når vi begår en forbrydelse i udlandet - så burde det jo ikke være anerledes når det handler om et uheldigt valg taget af en lovlydig familie..

Og med hensyn til det med om vi som land/regering bør betale teorister(pirater), altså vi kan jo ikke sige - det vil vi ikke, mens alle rederier har penge sat af til netop disse situationer - fordi de ved de opstår.

MEN det betyder altså ikke at vi ikke allerede gør en god fælles indsats for at få piraterne til at holde op - min venindes mand er dernede nu og "kæmpe" mod pirater sammen med andre landes maritime styrker og de afværger faktisk en del og gør en forskel, men der er mange af dem, og de har intet at tabe.. så bare at nægte at betale ville ikke stoppe dem, de har som sagt intet at tabe!!! 

Anmeld

4. marts 2011

Senia

Må sige som andre, at jeg syntes det er dybt uansvarligt, og hvis jeg fik at vide at familie ville gøre noget så dumt som at tage derned, ved jeg virkelig ikke hvad jeg ville gøre.

Jeg kan slet ikke forstå at man gør det, drøm eller ej, og slet ikke når man i nyhederne hører at andre bliver dræbt i skydveksling...

Jeg ville nok selv prøve at hjælpe familien med at finde løsepenge, i det man jo holder af dem, og så har de da lært ikke at gøre noget så dumt igen...

Men respekten for dem, ville ryge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.