Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

helora

sarahb skriver:

Uanset hvad så er det min familie og så ville jeg gøre alt i min magt for at få dem hjem igen, penge eller ej. Det skulle slet ikke være en hindring for mig. For mig er det familien der er vigtig.
Om deres beslutning er dum, der rager mig. Jeg ville også betale en Gæld for min familie hvis det medførte smerte eller hårde konsekvenser for min familie hvis det ikke blev betalt.

Helt enig.

Vi kan da godt blive enige om, at det ikke er vildt smart at sejle rundt i piratfyldt farvand. Men ville til enhver tid betale alt, hvad jeg overhovedet kunne for at redde familie eller tætte venner.

Og nu skal børnene jo ikke straffes for, at deres forældre har truffet en usmart beslutning.

Når det er sagt, så havde jeg aldrig turdet sejle rundt i det farvand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

almababy

Ja jeg vil til en hver tid betale løsepenge!

Det er andres liv der her handler om! Det er så angstfremkaldende at være dem der 'bare' sider her hjemme i DK og må afvente. Tænk hvordan det ville føles at være dem der sider her og afventer deres families skæbne, og rent faktsik falder over denne tråd.

Det kan da kun gøre ondt værere at kunne læse at folk ikke vil hjælpe. Jo det kan da godt være det ikke var den smarteste rute, men nu kan du jo også ske at blive ramt af en bil når du går på gaden, og alligevel går man jo på gaden, selv om man ved der er rissiko for at blive ramt af en bil.

Sorry mange gange, men jeg synes faktisk det er en rigtig trist tråd at  måtte læse, når I ikke ved hvem I risikere at ramme på den anden side af skærmene.

Og jo man må godt have en anden holdning til tingende, men man må også gerne have medfølelse og empati!

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

almababy skriver:

Ja jeg vil til en hver tid betale løsepenge!

Det er andres liv der her handler om! Det er så angstfremkaldende at være dem der 'bare' sider her hjemme i DK og må afvente. Tænk hvordan det ville føles at være dem der sider her og afventer deres families skæbne, og rent faktsik falder over denne tråd.

Det kan da kun gøre ondt værere at kunne læse at folk ikke vil hjælpe. Jo det kan da godt være det ikke var den smarteste rute, men nu kan du jo også ske at blive ramt af en bil når du går på gaden, og alligevel går man jo på gaden, selv om man ved der er rissiko for at blive ramt af en bil.

Sorry mange gange, men jeg synes faktisk det er en rigtig trist tråd at  måtte læse, når I ikke ved hvem I risikere at ramme på den anden side af skærmene.

Og jo man må godt have en anden holdning til tingende, men man må også gerne have medfølelse og empati!

Mit spørgsmål gik på om : Du af egen pung ville betale, eller om samfundet skulle.

Anmeld

1. marts 2011

almababy

Sådan læser jeg det så ikke - når man også kan stemme nej, og andet.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

almababy skriver:

Sådan læser jeg det så ikke - når man også kan stemme nej, og andet.

Jamen, det er mig der har stillet spørgsmålet ud fra en debat i en af netaviserne..

Og spørgsmålet er om DU som menig ville betale til en indsamling, ja eller nej...eller om samfundet skal...jeg glemte dog at give mulighed for at trykke på flere samtidig...andet er til dem der feks mener at de skal hjem men betale selv. Eller kan bruges af dem der synes der mangler et forslag.

Håber det gav en forståelse.

Anmeld

1. marts 2011

Polkaprik

Selvfølgelig skal vi hjælpe og jeg ville da også være villig til at betale til en indsamling. Synes det er kynisk at man ikke kan sætte sig ud over at forældrene har taget et dårligt valg og sidde med hænderne i lommen og holde godt fast i sine penge mens en familie måske bliver slået ihjel...

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Tak for alle svar og stemmer. Det jeg mente med om DU ville var om du ville give penge til at de kom hjem, penge af egen lomme. Eller om samfundet skal betale eller andet...som kunne være at samfundet lagde ud og familien selv skal betale.

Jeg mener selvfølgelig at de skal have hjælp..men jeg mener også det er fuldstændig latterligt og hovedløst dumt at tage afsted på denne rute...præcis som jeg mener det var uansvarligt at sejle ud med efterskolelever i vinterkulden i en lille både. Men derfor skal de da også have hjælp.

Tak igen.

VH Eva

Anmeld

1. marts 2011

slettet_7530

Ja, men så er det vel også dumt at tage afsted nu..jeg forstod dig som om du synes det er fint nok man gør det...jeg mener der er andre måder end sejlbåde skal ofres for at vi ikke skal lade os skræmme..men tja, vi ser forskelligt på det. Tak for dit svar.

Jeg forholder mig til det konkrete spørgsmål du stiller, og der tager du udgangspunkt i den families sag, altså er jeg nødt til at svare på det og ikke generelt, for så havde du vel stillet spørgsmålet mere generelt og sat det op således at hvis man skulle på jordomrejse nu, om man så ville vælge den rute

Anmeld

1. marts 2011

Betteisen

Albertesmor skriver:

Jeg synes overhovdet ikke det er uforsvarligt, jeg synes det ville være direkte dumt hvis de lod sig skræmme, jeg mener helt kalrt det er hele verden ansvar at få stoppet det der er gang ud for Somalias kyst da det er sejlrenden for de fleste skibe, den danske stat burde betale.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jeg forholder mig til det konkrete spørgsmål du stiller, og der tager du udgangspunkt i den families sag, altså er jeg nødt til at svare på det og ikke generelt, for så havde du vel stillet spørgsmålet mere generelt og sat det op således at hvis man skulle på jordomrejse nu, om man så ville vælge den rute

Jamen, vi er enige om ikke at være enige...

God dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.