Jeg kan slet ikke fatte de er sejlet den vej!!!
Jeg har selv 'sejlet jorden rundt' (ikke hele vejen) og man gør sig slet ikke begreb om hvordan det er at være på sådan en tur med mindre man har prøvet!!!
Ud over alle de 'naturlige' farer man er udsat for (vi oplevede, vulkanudbrud, angreb fra hval, cyklon, skypumpe, ekstremt stormvejr der varede i 16 døgn osv) så er det ekstremt angstfremkaldende at sejle gennem prirat-farvand. Vi var to ombord, og jeg blev beordret nedenunder, og så blev alle luger låst af, og så sad jeg ellers der med et gevær. 'Vi' var jo nød til at gå i land ind i mellem for at købe nye forsyninger, og så sad jeg der alene ude på båden og 'ventede' på at blive overfaldet. Heldigvis skete der aldrig noget, men i dag når jeg tænker tilbage på det, synes jeg det var hul i hovedet at gøre det!!! Jeg var 24 og ung og naiv.
Jeg fatter ikke at forældre kan udsætte sine børn for det. De burde have stoppet turen i Indien. Jeg kan godt forstå at de ikke vil syd om Afrika, det havde såmænd nok været lige så farligt, så de tog den korteste tur og chancen. Men det kan aldrig være 'vores' (forstået som det danske samfunds) problem at de har opført sig tåbeligt og uansvarligt! Da de hørte om amerikanerne var blevet kapret, så burde de være vendt om!
Jeg kan sagtens sætte mig ind at de følte sig fristet til at tage chancen! jeg ville selv have følt mig fristet!!! -men derfra og så til at gøre det....der er altså langt!!!
Anmeld