Ville I betale løsepenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

sarahb

Eva. skriver:

Det var ikke ud fra om det var din familie.. det var om du ville give penge til dem...om vi som menig mand skal samle ind til det..

DOH!!!!!

Men NO way, jeg kender dem ikk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

wamse

Jeg synes Danmark skal betale løsesummen, og så når familien er hjemme, kan de få regningen. Jeg synes nemlig at det er dybt uansvarligt at opsøge de områder, hvor man ved at piraterne huserer

Anmeld

1. marts 2011

Mumto3

Jeg kan slet ikke fatte de er sejlet den vej!!!

Jeg har selv 'sejlet jorden rundt' (ikke hele vejen) og man gør sig slet ikke begreb om hvordan det er at være på sådan en tur med mindre man har prøvet!!!

Ud over alle de 'naturlige' farer man er udsat for (vi oplevede, vulkanudbrud, angreb fra hval, cyklon, skypumpe, ekstremt stormvejr der varede i 16 døgn osv) så er det ekstremt angstfremkaldende at sejle gennem prirat-farvand. Vi var to ombord, og jeg blev beordret nedenunder, og så blev alle luger låst af, og så sad jeg ellers der med et gevær. 'Vi' var jo nød til at gå i land ind i mellem for at købe nye forsyninger, og så sad jeg der alene ude på båden og 'ventede' på at blive overfaldet. Heldigvis skete der aldrig noget, men i dag når jeg tænker tilbage på det, synes jeg det var hul i hovedet at gøre det!!! Jeg var 24 og ung og naiv.

Jeg fatter ikke at forældre kan udsætte sine børn for det. De burde have stoppet turen i Indien. Jeg kan godt forstå at de ikke vil syd om Afrika, det havde såmænd nok været lige så farligt, så de tog den korteste tur og chancen. Men det kan aldrig være 'vores' (forstået som det danske samfunds) problem at de har opført sig tåbeligt og uansvarligt! Da de hørte om amerikanerne var blevet kapret, så burde de være vendt om!

Jeg kan sagtens sætte mig ind at de følte sig fristet til at tage chancen! jeg ville selv have følt mig fristet!!! -men derfra og så til at gøre det....der er altså langt!!!

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

wamse skriver:

Jeg synes Danmark skal betale løsesummen, og så når familien er hjemme, kan de få regningen. Jeg synes nemlig at det er dybt uansvarligt at opsøge de områder, hvor man ved at piraterne huserer

Ja, det virker simpelthen så hovedløst og så med børn....kan slet ikke følge de forældre... men ja, selvfølgelig skal de have hjælp og regningen er jo så også deres...

Anmeld

1. marts 2011

BinaMor

JA.

Anmeld

1. marts 2011

BinaMor

Loppe skriver:

Altså sådan som jeg har hørt det, så er børnene voksne - er den yngste ikke 17 år?

Det er en rejse de har drømt om i mange mange år, og de har vel gjort op med sig selv at der er den her risiko. At de så faktisk er blevet taget til fange er jo virkelig sørgeligt. Men de har valgt ikke at ville lade sig skræmme af piraterne og er taget afsted alligevel. det synes jeg da er super godt gået. De har en drøm, og har valgt at intet skal holde dem tilbage.

Hvis jeg var familie villle jeg da til hver en tid betale løsesum for at få dem fri, der er vel nærmest ikke andet at gøre hvis de vil se dem i live igen?

hun er 13

Anmeld

1. marts 2011

BinaMor

sarahb skriver:

Uanset hvad så er det min familie og så ville jeg gøre alt i min magt for at få dem hjem igen, penge eller ej. Det skulle slet ikke være en hindring for mig. For mig er det familien der er vigtig.
Om deres beslutning er dum, der rager mig. Jeg ville også betale en Gæld for min familie hvis det medførte smerte eller hårde konsekvenser for min familie hvis det ikke blev betalt.

TAK

Anmeld

1. marts 2011

lollandpigen

Eva. skriver:

Jamen, læs hvad det er jeg skriver... jeg spørger hvordan eller om de skal have hjælp. Det andet er ud fra om det er forsvarligt og om vi som menigmand skal være dem der kæmper mod pirater..jeg tror nu nok der er andre metoder og jege r rystet over der sidder børn og er fanget af disse mennesker...puha, stakkels børn.

Kan slet ikke se der er noget spørglsmål her.. Selvføgelig skal der gøres hvad der gøres skal for at kommer fri når der er børn indblandet....

Anmeld

1. marts 2011

BinaMor

det er fadme sørgelig en verden vi lever i

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

lollandpigen skriver:

Kan slet ikke se der er noget spørglsmål her.. Selvføgelig skal der gøres hvad der gøres skal for at kommer fri når der er børn indblandet....

Jeg har eller stillet et spørgsmål...det var om du ville betale af egen lomme, om det var samfundet eller andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.