Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Carina1977

Jeg har haft 2 spontane aborter og 1 missed abortion, og kunne aldrig finde på at få foretaget en abort, hvis fostret er levedygtigt.

Men min holdning er, at det skal være folks helt eget valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Mauser.

Eva. skriver:

Netop..at tage ansvar for sine handlinger er at kunne se realistisk på en situation nu og i fremtiden...og dem der sidder med små børn, der er det nok svært at forestille sig hvor meget det krøver at have større børn...hvis de da bare var under skolealderen altid..

Fuldstændig enig .. 

Anmeld

24. februar 2011

Fenris

Eva. skriver:

Som nævnt har jeg absolut hverken nogen grim smag i munden eller i sinde at komme ind på nærmere detaljer her...jeg har set rigeligt til bønr der svigtes til at jeg ville sætte små mennesker i verden som jeg vidste at jeg ikke kunne være der for, så godt som de fortjener og har krav på..

Jeg er meget mere rystet over hvor mange børn der faktisk kommer til verden bare fordi mor nu lige var gravid..efter min mening var der flere børn der ikke burde blive til...bare fordi vi i dagens danmark har et socialt systm der gør at alle kan have økonomi til et barn, så burde man måske se lidt mere på hvad et barn har brug for..

At vælge et barn fra er i min optik i høj grad at tage ansvar.

ENIG

Anmeld

24. februar 2011

ekzunz

Eva. skriver:

Samme her...har ikek fortrudt et sekund...i min optik er børn ikke bare noget man får fordi man lige blev gravid uønsket...og derfor ville jeg heller ikke have nogle problemer med at få endnu en abort hvis det skulle ske, ikke at jeg tror det....

Det er det samme her....

Anmeld

24. februar 2011

Loa

Eva. skriver:

Så du mener at fordi man har glemt beskyttelse så skal man få barnet...? kan slet ikke se den sammenhæng...overhoved-....børn skal da ønskes, ikke bare tages imod fordi man har drukket sig pissefuld og glemt kondomet eller hvad der kunne være grundene....det sætter man da ikke bare lige børn til verden på det grundlag---

Nej men jeg syntes da heller ikke at man bare skal få abort som man lyster fordi man ikke lige gider knalde med kondom på....... Det kan godt være at mange betragter en foster som ikke værende et barn, men det gør jeg i hvert fald ikke...... 

Jeg har heldigvis aldrig været i situationen og håber aldrig jeg kommer i den situation bare fordi jeg har været uansvarlig...

Anmeld

24. februar 2011

Aves.

Loa skriver:

Nej men jeg syntes da heller ikke at man bare skal få abort som man lyster fordi man ikke lige gider knalde med kondom på....... Det kan godt være at mange betragter en foster som ikke værende et barn, men det gør jeg i hvert fald ikke...... 

Jeg har heldigvis aldrig været i situationen og håber aldrig jeg kommer i den situation bare fordi jeg har været uansvarlig...

Men det er vel ikke det det handler om...vi kan da være enige om at det er ærgerligt at havne situationen, men det er da bere at vælge fra end bare at vælge til fuldstændig hovedløst uden tanke på barnet.

Om man vil det eller ej, så er en celleklump ikke et barn, det er starten på et..

Anmeld

24. februar 2011

Fenja09

Har stemt " hvis det blev aktuelt". Har aldrig fået en abort.

Jeg er helt klart for fri abort og mener det er enhver kvindes ret, at vælge om hun ønsker at være gravid, MEN jeg går bestemt ikke ind for at man bruger abort som prævention.

Som tingene ser ud for os/mig idag ville jeg ikke få abort ( er gravid) og tror ikke at jeg ville gøre det medmindre jeg har fået de børn jeg skal have. Samtidigt skal der ligge en del bag, som gør at vi ikke kan have barnet, selvom det er undfanget.

Synes ikke det er uansvarligt at få abort. I mange tilfælde er det MEGET ansvarligt - de færreste får foretaget en abort "bare fordi" de fleste har gjort sig tanker om både for og imod.

/Fenja

Anmeld

24. februar 2011

Steph_Laurits

Har fået en abort i '09 og fortryder ikke idag overhovedet (havde det skidt med det dengang).
Blev gravid på p-piller med verdens største nar (daværende kæreste) som til tider var voldelig!

Anmeld

24. februar 2011

tazz

Hvis barnet var så sygt, at det ikke kunne få et værdig liv, så kunne jeg finde på det, men ellers nej. Jeg var også indstillet på at få min datter selvom hun skulle have Downs eller rygmarvsbrok, hvilket jeg lå i højrisiko gruppen for.

jeg går ind for kvindens ret til selv at vælge, men det gør ondt på mig at tænke på

Nåja gelmte lige. Mistede en tvilling da jeg var gravid, og selvom det ikke var andet end 'en klump celler', så sidder det stadig dybt i mig at miste.

Anmeld

24. februar 2011

charlottemor3

jeg har også altid sagt at jeg aldrig ville have en abort

men blev nød til det her i december :\'( og jeg græd også da jeg fik pillerne men det var det bedste

da jeg står alene med 3 børn og den yngste er fra juni 2010 og var blevet gravid på minipiller og følte ikke jeg kunne tilbyde min 3 børn dette nu vi havde rigeligt at slogs med pt

og så har jeg abotert 1 gang inden jeg fik mine børn og det var rigtigt hårdt

Hilsen Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.