Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Mauser.

Jeg har stemt : Ja inden jeg fik børn, da jeg er gravid nu, men efter læge sjusk med p stav blev jeg gravid og fik foretaget en abort da jeg ikke var klar til det og ikke havde noget at tilbyde barnet. 

Syntes ikke at det passer som så mange siger at det er et egoistisk valg at få foretaget en abort, jeg syntes netop at man tager ansvar og ser realiteterne i øjnene hvis man ikke har en stabil hverdag at tilbyde barnet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

slettet_7530

Jeg har svaret nej, men hvis jeg var blevet gravid som meget ung 14 15 16 eller 17 havde jeg nok valgt den mulighed.
Men det er jo heldigvis ikke aktuelt mere

Anmeld

24. februar 2011

slettet_7530

Mulleunge skriver:

Jeg har stemt : Ja inden jeg fik børn, da jeg er gravid nu, men efter læge sjusk med p stav blev jeg gravid og fik foretaget en abort da jeg ikke var klar til det og ikke havde noget at tilbyde barnet. 

Syntes ikke at det passer som så mange siger at det er et egoistisk valg at få foretaget en abort, jeg syntes netop at man tager ansvar og ser realiteterne i øjnene hvis man ikke har en stabil hverdag at tilbyde barnet. 

Anmeld

24. februar 2011

Aves.

Loa skriver:

Men derfra og til bare at få en abort fordi det ikke lige passer ind i ens liv, lyder sgu da død uansvarligt...  Som sagt, medmindre man har taget alle de forbehold man nu kan, for at beskytte sig......

Forholdsregler eller ej, så får man da ikke bare lige et barn...et barn skal da ikke lide under om mor sjuskede eller ej og så sættes til verden uden at få et godt liv...hmm...og igen så vil jeg ikke udtale mig om min situation..

Men havde jeg været fuldstændig vanvittig uansvarlig....så ville jeg altså ikke toppe dem med udover det også lige at få et barn.

Jeg har tre børn, det er meget for en enlig mor hvis man gerne vil være der hele vejuen rundt og give sine børn et godt liv...det ville jeg aldrig kunne give med et fjerde barn...ville jeg ikke byde dem jeg har, mig selv eller barnet..

Anmeld

24. februar 2011

Loa

Eva. skriver:

Forholdsregler eller ej, så får man da ikke bare lige et barn...et barn skal da ikke lide under om mor sjuskede eller ej og så sættes til verden uden at få et godt liv...hmm...og igen så vil jeg ikke udtale mig om min situation..

Men havde jeg været fuldstændig vanvittig uansvarlig....så ville jeg altså ikke toppe dem med udover det også lige at få et barn.

Jeg har tre børn, det er meget for en enlig mor hvis man gerne vil være der hele vejuen rundt og give sine børn et godt liv...det ville jeg aldrig kunne give med et fjerde barn...ville jeg ikke byde dem jeg har, mig selv eller barnet..

Men at få en abort fordi man enten har glemt eller ikke gidet beskytte sig, ja det har jeg dælme ikke meget til overs for..... 

Anmeld

24. februar 2011

Aves.

Mulleunge skriver:

Netop..at tage ansvar for sine handlinger er at kunne se realistisk på en situation nu og i fremtiden...og dem der sidder med små børn, der er det nok svært at forestille sig hvor meget det krøver at have større børn...hvis de da bare var under skolealderen altid..

Anmeld

24. februar 2011

Mauser.

Albertesmor skriver:

Anmeld

24. februar 2011

Aves.

Loa skriver:

Men at få en abort fordi man enten har glemt eller ikke gidet beskytte sig, ja det har jeg dælme ikke meget til overs for..... 

Så du mener at fordi man har glemt beskyttelse så skal man få barnet...? kan slet ikke se den sammenhæng...overhoved-....børn skal da ønskes, ikke bare tages imod fordi man har drukket sig pissefuld og glemt kondomet eller hvad der kunne være grundene....det sætter man da ikke bare lige børn til verden på det grundlag---

Anmeld

24. februar 2011

betski

Jeg har altid vidst at abort ikke er noget jeg kan gøre. At andre gør det, er deres sag. Men jeg selv vil ikke kunne gøre det. Jeg har haft to spontan aborter og det var virkelig hårdt

Anmeld

24. februar 2011

132319

wamse skriver:

Sidder på ingen måde med en grim smag i munden, og ville tage 100% det samme valg i dag, hvis jeg stod i samme situation som dengang.

Jeg mener helt sikkert, at jeg gjorde det bedste for alle parter dengang, inkl. de børn jeg havde i forvejen. 

Jeg har ikke et splitsekund tvivlet på mit valg. 

Enig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.