Hej.
Jeg har svaret: Ja efter jeg fik børn. Jeg har fået 1 abort. Det var nødvendigt i vores liv. Har ikke fortrudt det, men har fortrudt, jeg kom i situationen. Og fremover gør jeg alt for jeg aldrig kommer i den situation igen. Dog er jeg ret sikker på, jeg ville få abort igen, hvis jeg blev gravid nu. Skal ikke have flere børn og derfor tager jeg p-piller, som er meget meget sikre for mig.
Jeg undre mig en del over, at folk kan sige: jeg er imod abort... På nær hvis der er noget i vejen med barnet... Hvis det var pga voldtægt... osv... Jamen i mine øjne, er man jo så ikke imod det. Man er så kun for abort, hvis man ikke selv er herre over helbredet og hvem der laver barnet på en ell ?
I min, åbenbart, firkantet verden er man enten mod abort for enhver pris ell for abort for enhver pris. Og mod abort må man så også gå ud fra, at en voldtægt som fx 11-12 årig der medføre graviditet ville være okay at få barnet - for man er jo self imod abort. Ell i den anden ende.... Hvis man bliver gravid som 55 årig får man self også barnet, for man er jo imod abort... Hmm..........
Jeg er for fri abort og kvindens og mandens valg til selv at vælge i deres liv...... Jeg fornemmer at de mennesker, der er såå meget imod abort, ikke har stået i en situation, hvor man for alvor har skulle tænke situationen og livet realistisk igennem. For der er der børn nok i Danmark og i verden, der kunne have haft det bedre, hvis forældrene tog et andet valg i livet end det at få børn uanset hvad.
Det er sjældent jeg har hørt om nogle kvinder, der har fået en frivillig abort, der har fortrudt det. For det var simpelthen det rigtige valg, det dette tidspunkt i livet!
Anmeld