Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

Fam. Madsen

Eva. skriver:

Som nævnt har jeg absolut hverken nogen grim smag i munden eller i sinde at komme ind på nærmere detaljer her...jeg har set rigeligt til bønr der svigtes til at jeg ville sætte små mennesker i verden som jeg vidste at jeg ikke kunne være der for, så godt som de fortjener og har krav på..

Jeg er meget mere rystet over hvor mange børn der faktisk kommer til verden bare fordi mor nu lige var gravid..efter min mening var der flere børn der ikke burde blive til...bare fordi vi i dagens danmark har et socialt systm der gør at alle kan have økonomi til et barn, så burde man måske se lidt mere på hvad et barn har brug for..

At vælge et barn fra er i min optik i høj grad at tage ansvar.

kunne ikke have skreven det beder selv.. du har så ret eva.

jeg har selv fået en abort og jeg har ikke fortrut det på noget tidspunkt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Kloster

Hej.

Jeg har svaret: Ja efter jeg fik børn. Jeg har fået 1 abort. Det var nødvendigt i vores liv. Har ikke fortrudt det, men har fortrudt, jeg kom i situationen. Og fremover gør jeg alt for jeg aldrig kommer i den situation igen. Dog er jeg ret sikker på, jeg ville få abort igen, hvis jeg blev gravid nu. Skal ikke have flere børn og derfor tager jeg p-piller, som er meget meget sikre for mig.

Jeg undre mig en del over, at folk kan sige: jeg er imod abort... På nær hvis der er noget i vejen med barnet... Hvis det var pga voldtægt... osv... Jamen i mine øjne, er man jo så ikke imod det. Man er så kun for abort, hvis man ikke selv er herre over helbredet og hvem der laver barnet på en ell ?

I min, åbenbart, firkantet verden er man enten mod abort for enhver pris ell for abort for enhver pris. Og mod abort må man så også gå ud fra, at en voldtægt som fx 11-12 årig der medføre graviditet ville være okay at få barnet - for man er jo self imod abort. Ell i den anden ende.... Hvis man bliver gravid som 55 årig får man self også barnet, for man er jo imod abort... Hmm..........

Jeg er for fri abort og kvindens og mandens valg til selv at vælge i deres liv......  Jeg fornemmer at de mennesker, der er såå meget imod abort, ikke har stået i en situation, hvor man for alvor har skulle tænke situationen og livet realistisk igennem. For der er der børn nok i Danmark og i verden, der kunne have haft det bedre, hvis forældrene tog et andet valg i livet end det at få børn uanset hvad.

Det er sjældent jeg har hørt om nogle kvinder, der har fået en frivillig abort, der har fortrudt det. For det var simpelthen det rigtige valg, det dette tidspunkt i livet!

Anmeld

25. februar 2011

TroldeMor<3

Jeg blev på mystisk vis gravid, til trods for beskyttelse..

Jeg var  kærester med fyren, og var faktisk imod aborter, jeg havde den holdning at hvis han ikke ville være far, måtte jeg angive ham som ukendt - og klare ærterne selv..

Verden var bare ikke så pæn, når det om til stykket..

Jeg blev truet af ham på livet, han ville sparke mig i maven til barnet forsvandt, og han sagde  ordret;

"Dit liv vil blive et helvede, lige så længe jeg ved det barn eksisterer"

Jeg havde det så forfærdeligt ! Til sidst besluttede jeg mig for at få foretaget aborten.. Det var ikke sjovt, men jeg ville ikke være så egoistisk at sætte et barn i verden, hvor jeg ikke kunne sikre trygheden - han var simpelthen så modbydelig !

Når jeg nu sidder og er gravid med vores planlagte ønskebarn, ved jeg inden i mig selv, at jeg gjorde det rigtige.. Fortryder det ikke et sekund..

Anmeld

25. februar 2011

Moar2011

Ja, det har jeg.. og har ikke fortrudt det, da det var bedst dengang.. men har dog tit tænkt på hvad det kunne have bleven til..

Anmeld

25. februar 2011

Moar2011

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har svaret: Ja efter jeg fik børn. Jeg har fået 1 abort. Det var nødvendigt i vores liv. Har ikke fortrudt det, men har fortrudt, jeg kom i situationen. Og fremover gør jeg alt for jeg aldrig kommer i den situation igen. Dog er jeg ret sikker på, jeg ville få abort igen, hvis jeg blev gravid nu. Skal ikke have flere børn og derfor tager jeg p-piller, som er meget meget sikre for mig.

Jeg undre mig en del over, at folk kan sige: jeg er imod abort... På nær hvis der er noget i vejen med barnet... Hvis det var pga voldtægt... osv... Jamen i mine øjne, er man jo så ikke imod det. Man er så kun for abort, hvis man ikke selv er herre over helbredet og hvem der laver barnet på en ell ?

I min, åbenbart, firkantet verden er man enten mod abort for enhver pris ell for abort for enhver pris. Og mod abort må man så også gå ud fra, at en voldtægt som fx 11-12 årig der medføre graviditet ville være okay at få barnet - for man er jo self imod abort. Ell i den anden ende.... Hvis man bliver gravid som 55 årig får man self også barnet, for man er jo imod abort... Hmm..........

Jeg er for fri abort og kvindens og mandens valg til selv at vælge i deres liv......  Jeg fornemmer at de mennesker, der er såå meget imod abort, ikke har stået i en situation, hvor man for alvor har skulle tænke situationen og livet realistisk igennem. For der er der børn nok i Danmark og i verden, der kunne have haft det bedre, hvis forældrene tog et andet valg i livet end det at få børn uanset hvad.

Det er sjældent jeg har hørt om nogle kvinder, der har fået en frivillig abort, der har fortrudt det. For det var simpelthen det rigtige valg, det dette tidspunkt i livet!

- synes det var en god måde at skrive det på, det første afsnit. sådan har jeg det også ..

Anmeld

25. februar 2011

JustinsMoar

Jeg har stemt "ja, efter jeg har fået børn"

Jeg fik en abort i 2007, da jeg var 17 år gammel - og den fik jeg fordi jeg slet ikke var klar til at få barn.

Og så har jeg fået en i 2010, og den fik jeg udelukkende pga. Justin. Han kræver al vores opmærksomhed, og er slet ikke klar til at skulle dele os endnu!

- Jeg fortryder ikke.

Anmeld

25. februar 2011

karina1980

Lunae skriver:

Sad lige og snakkede med kæresten om abort og synes det kunne være interessant, at se hvordan folk herinde forholder sig til abort

jeg har altid været imod aborter, især fordi jeg også har oplevet et par sp. aborter.

men 4 mdr efter jeg fik min datter, var manden og jeg fra hinanden et stykke tid og til min rædsel opdagede jeg at jeg var gravid(med tvillingere ift skanningen)

så jeg valgte at få en abort, da jeg ikke kunne overskue at være alene med 2 børn og så skulle have 2 mere.

men det tog mig lang tid at komme over og det gør da stadig indimellem ondt at tænke på

Anmeld

25. februar 2011

Hasselnødden

Så skal det være en straf at få barnet? Jeg ville ikke ønske for nogen i verden at blive født som en straf til sin mor. Jeg ville ønske der var fri abort i hele verden, men det er nok utopisk. Så vidt jeg ved findes der ikke nogen der får foretaget en abort der synes det er sjovt eller behageligt, men det er altså noget man gør fordi et lille uskyldigt barn ikke skal fødes i en verden hvor ingen ønskede det. Dét synes jeg er ansvarligt.
Men den med at mange bruger abort som prævention, det tror jeg altså ikke rigtigt på. Har i hvert fald aldrig hørt nogen der har valgt en abort sige at det ikke var ubehageligt både fysisk og psykisk. Men det er jo ikke det same som at sige man fortryder og hvis den gravide ikke ønsker barnet, så er det god nok grund til hun ikke skal have det, synes jeg.

Jeg ved ikke om det er mange, der vælger abort som prævention, men jeg er bekendt med et par piger i det sønderjyske, som fik det gjort gentagne gange, da jeg selv boede i Sdbg og deres udtalelser var bare til at smide over højre skulder  Og jeg er da glad for at de ikke blev mødre i den forstand, men abort som prævention fordi de ikke vil bruge kondom med den, de nu er sammen med eller han ikke ville med kondom eller bruge p-piller fordi de alligevel ikke husker dem osv osv. og at det bare var lettere at få en abort hvis de skulle blive gravide. Det er da vitterligt himmelråbende skræmmende. Og hvad er muligheden for at blive mor, når de måske når der til i deres liv..? Den er jo grelt forminsket.

Anmeld

26. februar 2011

twinny

Har stemt JA, før jeg fik børn.

Jeg fik en da jeg var 16. Jeg var meget ung og vidste egentlig ikk hvad jeg ville med mit eget liv. følte ikke jeg ville kunne tage ansvar for barnet. Jeg var selv et barn. Det er helt klart en handling man skal leve med. Men jeg er så glad for jeg gjorde det og fortryder det ikk. for det havde ikk været et værdigt liv for barnet eller mig.

Anmeld

28. februar 2011

Lou87

SussieThyssen skriver:

Jeg har stemt blank, fordi intet af det dækker mig.
Jeg har fået 2 provokerede aborter efter jeg fik mit første barn, af helbredsmæssige grunde. Og harsiden fået 2 børn mere.
Samtidigt masser af spontane aborter, samt 2 dødfødte og en der døe efter et par timer.
Så jeg tror jeg har haft min del.

Kærligst
Sussie

Sidder og blir helt trist indeni og læse bare kort om hva du har været igennem... Puha
Bare de 2 dødfødte.. Kan huske det var mit værste mareridt hvis jeg fødte et barn der var dødt! ...

Lige en krammer til dig - du har godt nok været sej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.