Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Loa

Wow syntes godt nok det er skræmmende at flere åbenbart slet ingen problemer med at få en abort, "bare" fordi det lige skete på et uheldigt tidspunkt..... Jeg håber virkelig i har gjort ALT hvad i kunne for at beskytte jer, for ellers må i da virkelig sidde med en grim smag i munden....... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Frøken J.

Lunae skriver:

Sad lige og snakkede med kæresten om abort og synes det kunne være interessant, at se hvordan folk herinde forholder sig til abort

Jeg tror der er mange herinde, som er helt i mod aborter, fordi de selv står i en situation hvor familielivet er drømmen, de selv ønsker børn osv. Jeg har aldrig fået en abort, men havde jeg som yngre oplevet at kondomet sprang (Jo, det sker!) og jeg blev gravid, så ville jeg afgjort få en abort. Jeg ville slet ikke kunne give et barn det, som det havde brug for, jeg ville ikke kunne være en ordentlig mor, og det synes jeg ikke et barn er tjent med.

Min gamle bedste veninde stod i lige den situation: Kondomet sprang, da hun havde sex med sin kæreste, hun tog en fortrydelsespille, blev alligevel gravid og fik en abort. Og det forstår jeg godt. For hun var alt for ung og slet ikke klar til det ansvar. Hun ville aldrig kunne have givet det barn et godt liv!

Anmeld

24. februar 2011

Corn

Jeg har stemt blankt...

Jeg har ikke fået en abort

Jeg har ikke tidligere troet jeg ville kunne vælge at få en

Men da jeg ventede nr 3 indså jeg, at jeg ville "være nødt til" at fravælge et barn med svære handicap. Jeg var villig til at ofre et handicappet/sygt barn, for ikke at ofre den familie jeg allerede har.

Anmeld

24. februar 2011

Aves.

Loa skriver:

Wow syntes godt nok det er skræmmende at flere åbenbart slet ingen problemer med at få en abort, "bare" fordi det lige skete på et uheldigt tidspunkt..... Jeg håber virkelig i har gjort ALT hvad i kunne for at beskytte jer, for ellers må i da virkelig sidde med en grim smag i munden....... 

Som nævnt har jeg absolut hverken nogen grim smag i munden eller i sinde at komme ind på nærmere detaljer her...jeg har set rigeligt til bønr der svigtes til at jeg ville sætte små mennesker i verden som jeg vidste at jeg ikke kunne være der for, så godt som de fortjener og har krav på..

Jeg er meget mere rystet over hvor mange børn der faktisk kommer til verden bare fordi mor nu lige var gravid..efter min mening var der flere børn der ikke burde blive til...bare fordi vi i dagens danmark har et socialt systm der gør at alle kan have økonomi til et barn, så burde man måske se lidt mere på hvad et barn har brug for..

At vælge et barn fra er i min optik i høj grad at tage ansvar.

Anmeld

24. februar 2011

Mauser.

wamse skriver:

Jeg ville heller ikke have et problem med at få det gjort igen, hvis det på en eller anden måde skulle stå i et sådan problem. Jeg sørger jo selvfølgelig for, at være beskyttet, men skulle uheldet være ude, så ville en abort være mit valg.

Anmeld

24. februar 2011

Clisolka

Eva. skriver:

Som nævnt har jeg absolut hverken nogen grim smag i munden eller i sinde at komme ind på nærmere detaljer her...jeg har set rigeligt til bønr der svigtes til at jeg ville sætte små mennesker i verden som jeg vidste at jeg ikke kunne være der for, så godt som de fortjener og har krav på..

Jeg er meget mere rystet over hvor mange børn der faktisk kommer til verden bare fordi mor nu lige var gravid..efter min mening var der flere børn der ikke burde blive til...bare fordi vi i dagens danmark har et socialt systm der gør at alle kan have økonomi til et barn, så burde man måske se lidt mere på hvad et barn har brug for..

Anmeld

24. februar 2011

wamse

Loa skriver:

Sidder på ingen måde med en grim smag i munden, og ville tage 100% det samme valg i dag, hvis jeg stod i samme situation som dengang.

Jeg mener helt sikkert, at jeg gjorde det bedste for alle parter dengang, inkl. de børn jeg havde i forvejen. 

Jeg har ikke et splitsekund tvivlet på mit valg. 

Anmeld

24. februar 2011

eElak

Been there, done that.... 

tror ikke jeg kunne gøre det igen.. 

Anmeld

24. februar 2011

Loa

Eva. skriver:

Men derfra og til bare at få en abort fordi det ikke lige passer ind i ens liv, lyder sgu da død uansvarligt...  Som sagt, medmindre man har taget alle de forbehold man nu kan, for at beskytte sig......

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

Lunae skriver:

Sad lige og snakkede med kæresten om abort og synes det kunne være interessant, at se hvordan folk herinde forholder sig til abort

Har haft flere spontane og kunne aldrig finde på at få en abort med vilje, medmindre vi fik at vide at barnet var meget misdannet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.