Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Hasselnødden

Har svaret nej og ville aldrig drømme om det, men hælder også til ja, hvis det blev aktuelt f.eks. i forbindelse med en graviditet grundet en voldtægt. Det har ikke været nødvendigt at overveje det nærmere, så det er den konklusion jeg umiddelbart har. Tvivler på det bliver aktuelt, men man kan aldrig vide sig sikker.

Jeg har kun noget imod de der vælger at få abort, fordi de bruger dét som præventionsmiddel gang på gang på gang... det er uansvarligt og slet ikke ok. Ikke når der findes både kondomer, spiraler og pessar osv. der kunne nogenlunde sikre det samme. Og de der vælger sene aborter (både dem der får og dem der foretager dem) hvis ikke der ligger noget til grund i barnets liv, trivsel og sundhed for at det ikke kan være anderledes.

Men ligger der en velbegrundet grund til det for de implicerede parter og de husker at få en god samtale/hjælp efterfølgende - eller ikke, mennesker er forskellige. Nogen vil bare have lagt låg på, andre har mere brug for at italesætte det og alle de tanker det medfører, så er det deres valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

JustAnotherName

Har haft en spontan abort/missed abortion, men ville aldrig få lavet en frivilligt

....Så skulle det være fordi, at det var sket ved et overgreb.
Selvfølgelig skal man ikke ud i at skulle føde sin voldtægtmands barn

Men havde jeg selv udvalgt min partner, så er det en "risiko" som følger med, når man vælger at have sex! Og ønsker man ikke at få et barn med vedkomne, så må man VIRKELIG gøre sít til, at det ikke vil ske ......Skulle man så være så uheldig, at det TRODS beskyttelse og sund fornuft alligevel skete, så må det stå én frit for, at afgøre, hvad der er rigtigt eller forkert for én at gøre....

Jeg TROR ikke at jeg ville kunne vælge en abort .....?!?!
Men jeg har heller ikke været i dén situation, heldigvis.
Jeg har begge gange været gravid, meget planlagt og ønsket!

Anmeld

25. februar 2011

Christine

Loa skriver:

Men derfra og til bare at få en abort fordi det ikke lige passer ind i ens liv, lyder sgu da død uansvarligt...  Som sagt, medmindre man har taget alle de forbehold man nu kan, for at beskytte sig......

Så skal det være en straf at få barnet? Jeg ville ikke ønske for nogen i verden at blive født som en straf til sin mor. Jeg ville ønske der var fri abort i hele verden, men det er nok utopisk. Så vidt jeg ved findes der ikke nogen der får foretaget en abort der synes det er sjovt eller behageligt, men det er altså noget man gør fordi et lille uskyldigt barn ikke skal fødes i en verden hvor ingen ønskede det. Dét synes jeg er ansvarligt.
Men den med at mange bruger abort som prævention, det tror jeg altså ikke rigtigt på. Har i hvert fald aldrig hørt nogen der har valgt en abort sige at det ikke var ubehageligt både fysisk og psykisk. Men det er jo ikke det same som at sige man fortryder og hvis den gravide ikke ønsker barnet, så er det god nok grund til hun ikke skal have det, synes jeg.

Anmeld

25. februar 2011

louisevl

Christine skriver:

Så skal det være en straf at få barnet? Jeg ville ikke ønske for nogen i verden at blive født som en straf til sin mor. Jeg ville ønske der var fri abort i hele verden, men det er nok utopisk. Så vidt jeg ved findes der ikke nogen der får foretaget en abort der synes det er sjovt eller behageligt, men det er altså noget man gør fordi et lille uskyldigt barn ikke skal fødes i en verden hvor ingen ønskede det. Dét synes jeg er ansvarligt.
Men den med at mange bruger abort som prævention, det tror jeg altså ikke rigtigt på. Har i hvert fald aldrig hørt nogen der har valgt en abort sige at det ikke var ubehageligt både fysisk og psykisk. Men det er jo ikke det same som at sige man fortryder og hvis den gravide ikke ønsker barnet, så er det god nok grund til hun ikke skal have det, synes jeg.

Anmeld

25. februar 2011

Henriette1973

Ja det har jeg, da jeg var for ung til at blive mor... Jeg har ikke fortrudt, men tænker på det en gang imellem. Jeg synes stadig det har været den sværeste og væreste beslutning jeg har skulle træffe i mit 38. årig liv

Anmeld

25. februar 2011

Henriette1973

Eva. skriver:

Som nævnt har jeg absolut hverken nogen grim smag i munden eller i sinde at komme ind på nærmere detaljer her...jeg har set rigeligt til bønr der svigtes til at jeg ville sætte små mennesker i verden som jeg vidste at jeg ikke kunne være der for, så godt som de fortjener og har krav på..

Jeg er meget mere rystet over hvor mange børn der faktisk kommer til verden bare fordi mor nu lige var gravid..efter min mening var der flere børn der ikke burde blive til...bare fordi vi i dagens danmark har et socialt systm der gør at alle kan have økonomi til et barn, så burde man måske se lidt mere på hvad et barn har brug for..

At vælge et barn fra er i min optik i høj grad at tage ansvar.

Anmeld

25. februar 2011

Sof

Jeg havde en MA få lidt under en måned siden. Håber aldrig jeg skal igennem en abort igen, men der spiller nogle faktorer ind der gør at jeg godt kunne få en abort.

1. Hvis det er uden for forhold og endnu mere hvis faderen ikke vil have barnet.

2. Hvis det er pga. overgreb/voldtægt at jeg var blevet gravid

3. Hvis det ville gå ud over mit helbred

4. Hvis barnet var sygt

Men jeg ville aldrig få en abort så længe jeg var i et forhold, heller ikke selvom det var en ups'er!

Anmeld

25. februar 2011

Mormilla

Nu har jeg prøvet at miste 5 gange. Så jeg vil aldrig kunne finde på det! Synes jeg har kæmpet så meget for at få børn. Så bare tanken om at få et fjernet, får mig til at skamme mig!!!

Anmeld

25. februar 2011

sarahb

Eva. skriver:

Som nævnt har jeg absolut hverken nogen grim smag i munden eller i sinde at komme ind på nærmere detaljer her...jeg har set rigeligt til bønr der svigtes til at jeg ville sætte små mennesker i verden som jeg vidste at jeg ikke kunne være der for, så godt som de fortjener og har krav på..

Jeg er meget mere rystet over hvor mange børn der faktisk kommer til verden bare fordi mor nu lige var gravid..efter min mening var der flere børn der ikke burde blive til...bare fordi vi i dagens danmark har et socialt systm der gør at alle kan have økonomi til et barn, så burde man måske se lidt mere på hvad et barn har brug for..

SÅ ENIG.

Anmeld

25. februar 2011

Diana...

Eva. skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.