Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

132319

Laulund87 skriver:

Det synes jeg er rigtig godt skrevet..

Hvorfor i alverden er jeg uviden?

Igen, spørg en hvilken som helst vaskeægte DF'er, så er jeg ret sikker på at de ikke vil ligge skjul på deres fremmedhad!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Laulund87

MHK skriver:

Igen, spørg en hvilken som helst vaskeægte DF'er, så er jeg ret sikker på at de ikke vil ligge skjul på deres fremmedhad!

Jeg synes du har en meget angribende måde at skrive på. Du skriver at du skriver pænt, men det synes jeg godt nok ikke. Kan man ikke bare være enige om at være uenige, i stedet for at køre i ring? Du skriver selv, til flere, at i aldrig bliver enige

Anmeld

21. februar 2011

132319

Louisiana28 skriver:

Det var faktisk ikke for at skrive grimt til dig. Slet ikke! Nu skriver du godt nok, at du ikke fik formuleret dig rigtigt, men du har selv kaldt nogle stykker her i debatten for racister, selvom de skrev at de ikke var det.

Men uanset hvad, så bliver vi nok ikke enige om hvorvidt DF'ere er racister eller ej - eller støtter op om racisme

Nej, det har jeg ikke. Ikke direkte.

Med disse sætninger, synes jeg ikke der kan herske tvivl om fremmedhad og/eller racisme:

"Danmark er ikke et indvandrerland og har aldrig været det. Vi vil derfor ikke acceptere en multi-etnisk forvandling af landet."

"Danmark er danskernes land, og borgerne skal have mulighed for at leve i et trygt retssamfund, der udvikler sig i overensstemmelse med dansk kultur."

Blot to af mange citater der får mig til at krumme tæer 

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Nu kender jeg flere der stemmer DF, og de er bestemt ikke racister! Overhovedet ikke! Og de har ingen 'fremmedhad'. Det er heller ikke så sort og hvidt - det er bl.a. derfor jeg mener du er uvidende omkring DF og de der stemmer på dem. Og det er ikke for at skrive grimt til dig!

Anmeld

21. februar 2011

132319

Laulund87 skriver:

Jeg synes du har en meget angribende måde at skrive på. Du skriver at du skriver pænt, men det synes jeg godt nok ikke. Kan man ikke bare være enige om at være uenige, i stedet for at køre i ring? Du skriver selv, til flere, at i aldrig bliver enige

Jeg synes slet ikke at jeg angriber, tværtimod.

Jeg argumenterer stille og roligt for min sag overfor folk der modsat kaster om sig med knapt så pæne ord.

Og ja, det kører i ring -MEGET! Tror lidt det er fordi folk ikke læser det jeg rent faktisk skriver.

Hvad enten man stemmer på DF eller ej og ikke bryder sig om ordet racisme, så ER de fremmedhader. De ligger de jo ikke skjul på, end ikke på deres hjemmeside så jeg kan slet ikke se hvad der er at være i tvivl om 

Anmeld

21. februar 2011

132319

Louisiana28 skriver:

Nu kender jeg flere der stemmer DF, og de er bestemt ikke racister! Overhovedet ikke! Og de har ingen 'fremmedhad'. Det er heller ikke så sort og hvidt - det er bl.a. derfor jeg mener du er uvidende omkring DF og de der stemmer på dem. Og det er ikke for at skrive grimt til dig!

Nu gider jeg snart ikke skrive det mere MEN DF er fjendske overfor især muslimer. Det kan man altså bare ikke komme udenom.

At nogle mennesker ikke stemmer af den grund er meget muligt, men det er nu og engang en af partiets holdninger.

Anmeld

21. februar 2011

Ni-ko-li-ne

hmmm hvilken politisk retning vores DP vælger, rager ikke mig...

Så længe hun behandler vores barn med respekt, og vores barn trives...

Jeg nægter at tro på at hendes politiske overbevisning skinner igennem i hendes arbejde... Så var hun ikke godkendt som DP

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Nej, det har jeg ikke. Ikke direkte.

Med disse sætninger, synes jeg ikke der kan herske tvivl om fremmedhad og/eller racisme:

"Danmark er ikke et indvandrerland og har aldrig været det. Vi vil derfor ikke acceptere en multi-etnisk forvandling af landet."

"Danmark er danskernes land, og borgerne skal have mulighed for at leve i et trygt retssamfund, der udvikler sig i overensstemmelse med dansk kultur."

Blot to af mange citater der får mig til at krumme tæer 

Det synes jeg nu du har...

Du har skrevet:

Stemmer man på et racistisk parti så ER man da racist, det kan man da ikke sådan lige komme udenom 

Og:

Min mening om DF og deres tilhængere, holder jeg ved og kalder dem lige præcis det de er (og de der virkelig har sat sig ind i politiken er vist heller ikke blege for at indrømme at de er racister.)

Og:

Jeg dømmer heller, jeg kalder dem det de er

Og:

Man er racist når man står inde for og stemmer på noget racistisk

Du har måske ikke skrevet du, men det er vel egentlig underordnet. Din holdning er, at de der stemmer DF enten er racister eller mindst støtter op om det.

Jeg synes det er en underlig logik. Alle muslimer støtter jo heller ikke op om selvmordsbombere, og støtter det heller ikke fordi de vedholder deres tro

Anmeld

21. februar 2011

132319

Louisiana28 skriver:

Det synes jeg nu du har...

Du har skrevet:

Stemmer man på et racistisk parti så ER man da racist, det kan man da ikke sådan lige komme udenom 

Og:

Min mening om DF og deres tilhængere, holder jeg ved og kalder dem lige præcis det de er (og de der virkelig har sat sig ind i politiken er vist heller ikke blege for at indrømme at de er racister.)

Og:

Jeg dømmer heller, jeg kalder dem det de er

Og:

Man er racist når man står inde for og stemmer på noget racistisk

Du har måske ikke skrevet du, men det er vel egentlig underordnet. Din holdning er, at de der stemmer DF enten er racister eller mindst støtter op om det.

Jeg synes det er en underlig logik. Alle muslimer støtter jo heller ikke op om selvmordsbombere, og støtter det heller ikke fordi de vedholder deres tro

Hvor er det vildt at du ligefrem har siddet og nuppet citater men når de er taget ud af en sammenhæng, kan det godt nok også være svært at se hvad jeg mener.

Selvfølgelig støtter alle muslimer ikke op om selvmordsbomber, det kan overhovedet ikke på nogen måde sammenlignes. Muslimer stemmer ikke om hvorvidt der skal flyves to fly ind i WT 

Danskere der stemmer DF, er med til at stemme et parti der nærmer sig Nazistpartiet, ind i regeringen. Igen måske ikke på deres fjendske grundlag men de hjælper dem på vej til at få styrket deres had og ført det ud i livet og det er dét jeg har svært ved at forstå og acceptere.

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Hvor er det vildt at du ligefrem har siddet og nuppet citater men når de er taget ud af en sammenhæng, kan det godt nok også være svært at se hvad jeg mener.

Selvfølgelig støtter alle muslimer ikke op om selvmordsbomber, det kan overhovedet ikke på nogen måde sammenlignes. Muslimer stemmer ikke om hvorvidt der skal flyves to fly ind i WT 

Danskere der stemmer DF, er med til at stemme et parti der nærmer sig Nazistpartiet, ind i regeringen. Igen måske ikke på deres fjendske grundlag men de hjælper dem på vej til at få styrket deres had og ført det ud i livet og det er dét jeg har svært ved at forstå og acceptere.

Når du skriver, at du ikke har kaldt nogen for racister, så må jeg jo citere dig  Citaterne er ikke taget ud af sammenhæng, det er jo det samme emne der er diskuteret hele vejen igennem. Og som du selv skriver, så har du gentaget dig selv flere gange. Du kan jo bare gå tilbage i debatten og selv se, at det ikke er taget ud af sammenhæng.

Jo, det kan da sagtens sammenlignes. Du reder alle over én kam.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.