Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

N&J

MHK skriver:

Jeg dømmer heller, jeg kalder dem det de er -Selvom de måske ikke ved det.

Dét der er markeret med rødt, er vi helt enige i 

Men du gør jo faktisk det du beskylder dem for, du er diskrimenerende på baggrund af en politisk overbevisning, hvis du virkelig havde sat dig ind i politik så ville den udtagelse du kommer med nok ikke være den eneste der skulle kendetegne NOGLE DF'er, faktisk så er den enorm snæversynet og simplificeret - vist godt du ikke er samfundsfagslærer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

132319

N&J skriver:

Men du gør jo faktisk det du beskylder dem for, du er diskrimenerende på baggrund af en politisk overbevisning, hvis du virkelig havde sat dig ind i politik så ville den udtagelse du kommer med nok ikke være den eneste der skulle kendetegne NOGLE DF'er, faktisk så er den enorm snæversynet og simplificeret - vist godt du ikke er samfundsfagslærer.. 

Jeg synes godt du kan tale ordentlig, selvom vi ikke er enige.

Jeg lover dig for at jeg har sat mig ind i deres valgprogram. Meget grundigt endda, for at få en smule forståelse. Dét gjorde jeg ikke, tværtimod så fik jeg simpelthen så ondt i maven at læse det men jeg gjorde det færdigt og min holdning er blot blevet forstærket.

De der stemmer DF har måske ikke et bevist valg om at være fremmedhadere eller racister men det kan man altså ikke rigtigt undgå når man stemmer på et parti med så meget fremmedhad.

Jeg vil igen prøve at understrege at jeg er enig i meget af deres politik og indrømmer at de har nogle gode intentioner på nogle områder men dér hvor jeg står fuldstændig og aldeles af, er på deres udlændingepolitik.

Hvis man ikke er racist, begriber jeg simpelthen ikke at man kan stemme på dem UANSET hvor godt resten af valgprogrammet er skruet sammen. Man støtter stadig op om fremmedhad, hvad enten man selv er fremmedhader eller ej.

Og ja, det kan du have ret i at det er godt jeg ikke er, jeg ville aldrig kunne forholde mig neutralt som en samfundsfagslærer bør 

Anmeld

21. februar 2011

N&J

MHK skriver:

Og jeg er ikke det fjerneste royalist 

Men igen, hvis man virkelig ikke er fremmedhader, så begriber jeg ikke at man kan stemme DF 

Måske stemmer man ikke på dem pga. udlændingepolitiken men i og med man stemmer på dem, støtter man jo op om den og det er DER jeg ikke begriber at man så kan stemme på DF! -For når man støtter op om noget (efter min mening) SÅ forkert, så må man da også være racistisk!

For mig handler det om at man altså støtter noget der er i nærheden af nazisme, når man stemmer på et parti som DF og dét kan jeg ikke sætte mig ind i. Uanset hvor god resten af deres politik er.

Jamen folk stemmer jo ud fra hvem der kan varetage deres interessere bedst muligt, og uanset om man vil det eller ej, så har Dansk Folkeparti en skare af mennesker der stemmer på dem fordi de gør ind og kæmpe og tør sige regeringen imod når det handler om den danske velfærd, uden at det betyder at de går ind for deres udlændige politik, SF er det nærmeste jeg kommer et parti der varetager mine interessere, men samtidig er en af deres mærkesager af de ønsker (på sigt) en afskaffelse af kongehuset - OG DET VIL JEG BARE IKKE, så hvis den dag skulle komme at det ville være oppositionens vilje at hvis de kom til magten, så ville de fjerne kongehuset, så ville jeg for første gang i mit liv overveje at stemme borgerligt.. uhh det gjorde næsten helt ondt at skrive.. men det er noget jeg føler så stærkt for, ligesom klimapolitik og børn og uddannelse..  

Anmeld

21. februar 2011

Moaar

Anmeld

21. februar 2011

132319

Jamen folk stemmer jo ud fra hvem der kan varetage deres interessere bedst muligt, og uanset om man vil det eller ej, så har Dansk Folkeparti en skare af mennesker der stemmer på dem fordi de gør ind og kæmpe og tør sige regeringen imod når det handler om den danske velfærd, uden at det betyder at de går ind for deres udlændige politik, SF er det nærmeste jeg kommer et parti der varetager mine interessere, men samtidig er en af deres mærkesager af de ønsker (på sigt) en afskaffelse af kongehuset - OG DET VIL JEG BARE IKKE, så hvis den dag skulle komme at det ville være oppositionens vilje at hvis de kom til magten, så ville de fjerne kongehuset, så ville jeg for første gang i mit liv overveje at stemme borgerligt.. uhh det gjorde næsten helt ondt at skrive.. men det er noget jeg føler så stærkt for, ligesom klimapolitik og børn og uddannelse..  

Igen, jeg begriber ikke at man kan stemme på dem. Uanset om ALT andet politisk i deres program, var som jeg synes det skulle være, ville jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG stemme på dem, netop pga. udlændingepolitiken. Den er så modbydelig!

Vi er bare SÅ uenige som man overhovedet kan være. Jeg er MEGET imod monarkiet og derfor banker mit hjerte fortsat for SF, selvom jeg desværre mister mere og mere for dem  Men hvis de kan være med til at afskaffe monarkiet, så får de helt bestemt mit kryds næste gang 

Anmeld

21. februar 2011

132319

Moaar skriver:

Åhhh, hvor er det nemt det der 

Læs mit svar, det er også henvendt til dig. 

Anmeld

21. februar 2011

N&J

MHK skriver:

Jeg synes godt du kan tale ordentlig, selvom vi ikke er enige.

Jeg lover dig for at jeg har sat mig ind i deres valgprogram. Meget grundigt endda, for at få en smule forståelse. Dét gjorde jeg ikke, tværtimod så fik jeg simpelthen så ondt i maven at læse det men jeg gjorde det færdigt og min holdning er blot blevet forstærket.

De der stemmer DF har måske ikke et bevist valg om at være fremmedhadere eller racister men det kan man altså ikke rigtigt undgå når man stemmer på et parti med så meget fremmedhad.

Jeg vil igen prøve at understrege at jeg er enig i meget af deres politik og indrømmer at de har nogle gode intentioner på nogle områder men dér hvor jeg står fuldstændig og aldeles af, er på deres udlændingepolitik.

Hvis man ikke er racist, begriber jeg simpelthen ikke at man kan stemme på dem UANSET hvor godt resten af valgprogrammet er skruet sammen. Man støtter stadig op om fremmedhad, hvad enten man selv er fremmedhader eller ej.

Og ja, det kan du have ret i at det er godt jeg ikke er, jeg ville aldrig kunne forholde mig neutralt som en samfundsfagslærer bør 

Jeg syntes bestemt jeg taler ordentligt, jeg har ikke skrevet noget anerledes end du selv har, det jeg henviser til er selve definationen på de begreber som du selv anvender, og at disse ikke anvendes helt korrekt, og det faktum at man er diskrimenerende når man dømmer et menneske ud fra deres køn, seksualitet, religion og politiske overbevisning.

En samfundslærer behøver ikke at være neutral (i dag), men skal stadig undervise ud fra et neutral synspunkt.. 

Og vi er helt enige i at når mennesker har en fremmedfjens holdning så er det ud fra uvidenhed, uvidenhed om kultur, religion eller hvad det nu må være.. 

Anmeld

21. februar 2011

N&J

MHK skriver:

Igen, jeg begriber ikke at man kan stemme på dem. Uanset om ALT andet politisk i deres program, var som jeg synes det skulle være, ville jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG stemme på dem, netop pga. udlændingepolitiken. Den er så modbydelig!

Vi er bare SÅ uenige som man overhovedet kan være. Jeg er MEGET imod monarkiet og derfor banker mit hjerte fortsat for SF, selvom jeg desværre mister mere og mere for dem  Men hvis de kan være med til at afskaffe monarkiet, så får de helt bestemt mit kryds næste gang 

Men DU ville ikke stemme på dem fordi du ikke kan forene dig med deres udlændige politik, for andre mennesker er det andre ting der er vigtige i livet, såsom ordentlige forhold på plejehjem eller hvad det nu må være, man kan efter min mening ikke sige at din holdning er mere værd end en der fokucere på helt andre ting end lige udlængepolitik.. 

Tror faktisk ikke vi er så langt væk fra hinanden som du lige går og tror, men det er jo hvad man læser udfra hvad personer skriver, der er i hvert fald meget lidt i denne debat der kan kategorisere mig som menneske og mit politiske menneskesyn, men derfor kan man godt debattere om ting man ikke selv står inde for, det er jo netop det gode ved debatter.. 

Anmeld

21. februar 2011

132319

N&J skriver:

Men DU ville ikke stemme på dem fordi du ikke kan forene dig med deres udlændige politik, for andre mennesker er det andre ting der er vigtige i livet, såsom ordentlige forhold på plejehjem eller hvad det nu må være, man kan efter min mening ikke sige at din holdning er mere værd end en der fokucere på helt andre ting end lige udlængepolitik.. 

Tror faktisk ikke vi er så langt væk fra hinanden som du lige går og tror, men det er jo hvad man læser udfra hvad personer skriver, der er i hvert fald meget lidt i denne debat der kan kategorisere mig som menneske og mit politiske menneskesyn, men derfor kan man godt debattere om ting man ikke selv står inde for, det er jo netop det gode ved debatter.. 

Jeg kan godt se hvor du vil hen af.

Jeg kan bare ikke forstå at man stemmer for bedre vilkår på plejehjem og så bare ser mellem fingrene med at udlændinge får elendige vilkår. Hvis det ikke er racisme, så er det da egoisme 

Jeg har bare et meget anderledes menneskesyn end det Dansk folkeparti står for. For mig skal her være plads til alle og vi må alle ofre lidt. 

Nej, bortset fra dét med kongehuset, tror jeg heller ikke at vi er så forskellige 

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Men det ér DF'ere jo. Det kan godt være at de siger de stemmer DF "Pga. ældrepolitiken" eller hvad de ellers har af undskyldninger men man kan ikke komme udenom at politikken er fremmedhadsk og dét opvejer desværre alt det gode de ellers står op, for mig.

Jeg har serveret til et landsmøde engang og havde jeg vidst at det var dét jeg skulle ud til, havde jeg aldrig sagt ja. Jeg fik et chock!! Der blev ikke hejlet men det var godt nok tæt på 

Nej, det kan jeg love dig for de ikke er. Det er muligt at nogen medlemmer er, men bestemt ikke alle. Så skulle man også sige,at alle røde er autonome - nej, vel!

Det er ærlig talt noget underligt noget at tage den beslutning på andres vegne, at de bruger ældrepolitiken som undskyldning for, at stemme på DF.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.