fru-nielsen skriver:
Det er lige netop pga en besynderlig debat som denne at jeg som dagplejer prøver at være forholdsvis anonym et sted som her. Jeg er en rigtig god dagplejer men jeg ville være så ked at hvis nogen ikke kunne skille min aktivitet herinde fra mit arbejdsliv.
Mit facebook billede er af en stor beskidt opvask og et køkken der ligner løgn efter en dejlig lang familiefest. Jeg sidder lige nu og tænker over hvad man kunne få ud af det billede...
Mon nogen bedømmer mig på at mit køkken roder på en lørdag formiddag... når samme køkken er en offentlig arbejdsplads mandag morgen...
At jeg har sat netop det billed på facebook er ikke fordi jeg hylder rod men fordi jeg syntes det er sjovt 
Facebook er da sjov og ballade, jeg skriver også røverhistorier i mine opdateringer. Måske din dpér i virkeligheden stemmer på enhedslisten
.
Hvordan i øvrigt havde du forestillet dig at det skulle påvirke dine børn hvad hun stemmer?? Umiddelbart er det vildeste jeg kan forestille mig at de får mareridt om natten pga de billeder der hænger af Pia allevegne i hendes hus
Uanset om man kan lide det eller ej, tror jeg man må se i øjnene at man vil blive vurderet på de "spor" man efterlader sig på nettet, hvis man har en form for "offentlig" position. Det kan godt være det er ærgerligt, men det er ikke sikkert det er smart at have en stor beskidt opvask som sit facebookbillede, hvis man er dagplejer i sit private hjem. Man skal i hvert fald være opmærksom på, at det kan sende nogle lidt uheldige signaler til folk man egentlig ikke kender.
Jeg opfatter det som at man gerne vil give et godt førstehåndsindtryk, og man må se i øjnene at ens færden på nettet, er en del af førstehåndsindtrykket. Problemet med facebook er jo at man bruger sit fulde navn, og det derfor altid kommer op ved en google søgning.
Jeg er ikke dagplejer, men forsker, og ved at kolleger, arbejdsgivere, samarbejdspartnere osv bruger google til at finde min mailadresse, mit cv osv, og til at vurdere hvad jeg er for en. Jeg er meget opmærksom på hvad jeg har liggende på nettet under mit fulde navn af samme årsag. Jeg bruger fx aldrig mit fulde navn her, har en lukket profil på facebook og er ikke facebbokvenner med fx mine studerende.
Anmeld