Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

132319

Louisiana28 skriver:

Når du skriver, at du ikke har kaldt nogen for racister, så må jeg jo citere dig  Citaterne er ikke taget ud af sammenhæng, det er jo det samme emne der er diskuteret hele vejen igennem. Og som du selv skriver, så har du gentaget dig selv flere gange. Du kan jo bare gå tilbage i debatten og selv se, at det ikke er taget ud af sammenhæng.

Jo, det kan da sagtens sammenlignes. Du reder alle over én kam.

Jo, gu er det taget ud af en sammenhæng, du har jo ikke resten af mine skrevne ord med.

Islam og støtte af et parti kan ikke sammenlignes da det er to vidt forskellige ting. Det ene er religion, det andet er støtte. Fordi man er muslim, betyder det ikke at man støtter op om taliban. Når man stemmer på DF støtter man (måske ubevidst?) op om fremmedhad.

Jeg reder ikke alle over en kam, tværtimod men jeg ser en kedlig tendens til at folk er uvidende når de siger at de ikke er racister. DEJLIGT at de ikke er det, men så burde de ikke stemme på DF som ER et racistisk (i hvert fald imod Islam) parti.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Christine

Jeg synes ikke du er sart. Hvis man ikke kan aflevere sit barn med god mavefornemmelse, uanset årsagen, så synes jeg ikke man skal forsøge. Men hvis hun ellers virker fornuftig, er det jo forsøget værd. Lige præcis DF'ere (i hvert fald dem vi ser/hører) har nogle meget stærke meninger og det kan ikke afvises at det også gælder håndteringen af børn.
Jeg synes IKKE du er sart og i  sidste ende er det DIT barn og valg, så pyt med hvad andre synes

Anmeld

22. februar 2011

kamtok

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige fået brev om vores dagplejer og søgt på hende på facebook, på billedet har hun så Dansk Folkeparti logo......

Det syntes jeg ikke om, er jeg sart?? 

Det er overhovedet ikke at være sart! Du kan være helt sikker på, at jeg aldrig nogensinde ville lade en der ligefrem "reklamerer" med DF  passe mit barn, eller for den sags skyld overhovedet røre, kigge eller tale til mit barn..

Jeg er meget tolerant overfor alle mennesker i hele verden og synes virkelig at der skal være plads til alle, undtagen dem der stemmer på DF

Anmeld

22. februar 2011

MaliksMor

kamtok skriver:

Det er overhovedet ikke at være sart! Du kan være helt sikker på, at jeg aldrig nogensinde ville lade en der ligefrem "reklamerer" med DF  passe mit barn, eller for den sags skyld overhovedet røre, kigge eller tale til mit barn..

Jeg er meget tolerant overfor alle mennesker i hele verden og synes virkelig at der skal være plads til alle, undtagen dem der stemmer på DF

Anmeld

22. februar 2011

Fru Hansen

Det er lige netop pga en besynderlig debat som denne at jeg som dagplejer prøver at være forholdsvis anonym et sted som her. Jeg er en rigtig god dagplejer men jeg ville være så ked at hvis nogen ikke kunne skille min aktivitet herinde fra mit arbejdsliv.

Mit facebook billede er af en stor beskidt opvask og et køkken der ligner løgn efter en dejlig lang familiefest. Jeg sidder lige nu og tænker over hvad man kunne få ud af det billede...
Mon nogen bedømmer mig på at mit køkken roder på en lørdag formiddag... når samme køkken er en offentlig arbejdsplads mandag morgen...

At jeg har sat netop det billed på facebook er ikke fordi jeg hylder rod men fordi jeg syntes det er sjovt
Facebook er da sjov og ballade, jeg skriver også røverhistorier i mine opdateringer. Måske din dpér i virkeligheden stemmer på enhedslisten.

Hvordan i øvrigt havde du forestillet dig at det skulle påvirke dine børn hvad hun stemmer?? Umiddelbart er det vildeste jeg kan forestille mig at de får mareridt om natten pga de billeder der hænger af Pia allevegne i hendes hus

Anmeld

22. februar 2011

Fru Hansen

Forresten vil jeg lige ønske dig alt mulig held og lykke med at få overbevist pladsanvisningen om at du ikke kan bruge dp-pladsen pga en facebookprofil med DF.

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

fru-nielsen skriver:

Det er lige netop pga en besynderlig debat som denne at jeg som dagplejer prøver at være forholdsvis anonym et sted som her. Jeg er en rigtig god dagplejer men jeg ville være så ked at hvis nogen ikke kunne skille min aktivitet herinde fra mit arbejdsliv.

Mit facebook billede er af en stor beskidt opvask og et køkken der ligner løgn efter en dejlig lang familiefest. Jeg sidder lige nu og tænker over hvad man kunne få ud af det billede...
Mon nogen bedømmer mig på at mit køkken roder på en lørdag formiddag... når samme køkken er en offentlig arbejdsplads mandag morgen...

At jeg har sat netop det billed på facebook er ikke fordi jeg hylder rod men fordi jeg syntes det er sjovt
Facebook er da sjov og ballade, jeg skriver også røverhistorier i mine opdateringer. Måske din dpér i virkeligheden stemmer på enhedslisten.

Hvordan i øvrigt havde du forestillet dig at det skulle påvirke dine børn hvad hun stemmer?? Umiddelbart er det vildeste jeg kan forestille mig at de får mareridt om natten pga de billeder der hænger af Pia allevegne i hendes hus

Uha nej...roder du...åhhh, nej...dig ville jeg da aldrig vælge så.....sådan en rollemodel skal mine børn ikke påvirkes af...tænk om de blev rodehoveder.....åhhh...dine dage som dp er talte, det kan jeg godt fortælle dig...

Anmeld

22. februar 2011

Maja88

MHK skriver:

Hvor er det vildt at du ligefrem har siddet og nuppet citater men når de er taget ud af en sammenhæng, kan det godt nok også være svært at se hvad jeg mener.

Selvfølgelig støtter alle muslimer ikke op om selvmordsbomber, det kan overhovedet ikke på nogen måde sammenlignes. Muslimer stemmer ikke om hvorvidt der skal flyves to fly ind i WT 

Danskere der stemmer DF, er med til at stemme et parti der nærmer sig Nazistpartiet, ind i regeringen. Igen måske ikke på deres fjendske grundlag men de hjælper dem på vej til at få styrket deres had og ført det ud i livet og det er dét jeg har svært ved at forstå og acceptere.

ej ligefrem at kalde DF'ere for nazister... synes du ikke det er lidt vildt...

ved du hvad nazismen gik ud på??? altså ikke endnu har jeg hørt om nogen DF'ere gå ud og ligefrem slå ihjel for deres parti....

nazisterne går ind for den ariske race.. altså lyshårede og blå øjne... lyse i huden...

det er jo ikke DF' gør... det DF går ind for at danmark er dansk...

jeg siger ikke jeg støtter dem, og er IKKE racist, men kan da blive harm over de personer som kommer herop og udnytter systemet.

Anmeld

22. februar 2011

MariaJ

fru-nielsen skriver:

Uanset om man kan lide det eller ej, tror jeg man må se i øjnene at man vil blive vurderet på de "spor" man efterlader sig på nettet, hvis man har en form for "offentlig" position.  Det kan godt være det er ærgerligt, men det er ikke sikkert det er smart at have en stor beskidt opvask som sit facebookbillede, hvis man er dagplejer i sit private hjem. Man skal i hvert fald være opmærksom på, at det kan sende nogle lidt uheldige signaler til folk man egentlig ikke kender.

Jeg opfatter det som at man gerne vil give et godt førstehåndsindtryk, og man må se i øjnene at ens færden på nettet, er en del af førstehåndsindtrykket. Problemet med facebook er jo at man bruger sit fulde navn, og det derfor altid kommer op ved en google søgning.

Jeg er ikke dagplejer, men forsker, og ved at kolleger, arbejdsgivere, samarbejdspartnere osv bruger google til at finde min mailadresse, mit cv osv, og til at vurdere hvad jeg er for en. Jeg er meget opmærksom på hvad jeg har liggende på nettet under mit fulde navn af samme årsag. Jeg bruger fx aldrig mit fulde navn her, har en lukket profil på facebook og er ikke facebbokvenner med fx mine studerende.

Anmeld

22. februar 2011

Tulle28

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige fået brev om vores dagplejer og søgt på hende på facebook, på billedet har hun så Dansk Folkeparti logo......

Det syntes jeg ikke om, er jeg sart?? 

Altså, det er Dansk Folkeparti, ikke Hizb ut-Tahrir eller Nynazist-logo... Det er da for tåbeligt at vælge hende fra pga. politisk overbevisning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.