Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

132319

Louisiana28 skriver:

Nej, det kan jeg love dig for de ikke er. Det er muligt at nogen medlemmer er, men bestemt ikke alle. Så skulle man også sige,at alle røde er autonome - nej, vel!

Det er ærlig talt noget underligt noget at tage den beslutning på andres vegne, at de bruger ældrepolitiken som undskyldning for, at stemme på DF.

Så lade mig formulere det anderledes: De stemmer måske på DF pga. de gode værdier de har, men de støtter stadig op om noget ganske modbydeligt; En fremmedhadsk udlændingepolitik.

Og dét er racisme, hvad enten man gør det bevidst eller ej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

N&J

MHK skriver:

Jeg kan godt se hvor du vil hen af.

Jeg kan bare ikke forstå at man stemmer for bedre vilkår på plejehjem og så bare ser mellem fingrene med at udlændinge får elendige vilkår. Hvis det ikke er racisme, så er det da egoisme 

Jeg har bare et meget anderledes menneskesyn end det Dansk folkeparti står for. For mig skal her være plads til alle og vi må alle ofre lidt. 

Nej, bortset fra dét med kongehuset, tror jeg heller ikke at vi er så forskellige 

Der er vi så 100 % enige, det er EGOISME, men desværre så er vi et egocentreret folkefærd med os selv som midtpunkt..

Har faktisk en sjov historie fra en bh jeg arbejde i, da jeg var barn legede vi en leg med nogle høns og 1 ulv som skulle fange hønsene, dengang ville INGEN være ulven (vi ville ikke være den der var i centrum) i dag når den samme leg leges så vil alle gerne være Ulven (fordi i dag vil alle gerne være den der skiller sig ud, da det er det vi bliver opdraget til, mors lille princesse eller prins).. 

Tror egentligt vores menneskesyn er meget ens, jeg forstår så bare slet ikke at nogle kan blive dømt ud fra deres overbevisning, farve eller kulturelle baggrund, for mig er det mere et vidne om hvor overlegne vi som mennesker føler os, da vi i min verden er fuldstændig ens som art/race..  

Jeg tror den person jeg har diskutere med som var længst fra mig (ud fra et menneskesyn) var en nynazist, det var en meget svær diskussion (fordi jeg jo mener de tanker er baseret på uvidenhed), men han var nu en meget sød og rar fyr - bare lige på afveje ifølge min egen personlige mening...  

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Så lade mig formulere det anderledes: De stemmer måske på DF pga. de gode værdier de har, men de støtter stadig op om noget ganske modbydeligt; En fremmedhadsk udlændingepolitik.

Og dét er racisme, hvad enten man gør det bevidst eller ej.

Du har skrevet flere gange, at du har sat dig ind i deres politik, men hvis du havde det, ville du ikke kalde dem racister. Jeg synes det er ganske blåøjet og snæversynet at kalde alle der stemmer DF for racister.

Anmeld

21. februar 2011

Kløver

Mutti2B skriver:

Den udtalelse er jo helt hen i vejret...!!!! Sikke en generalisering! Jeg har engang i tidernes morgen stemt på DF og jeg er IKKE racist og bliver det aldrig. Jeg stemte på DF pga at deres politik tiltalte mig. Synes det er synd at du tror at alle DF'er er racister; det er da diskriminerende i den grad 

Og nej, jeg stemmer ikke DF nu

Jeg har også haft sat mit kryds ved DF og jeg er bestemt ikke racist eller det der ligner

Anmeld

21. februar 2011

132319

Du har skrevet flere gange, at du har sat dig ind i deres politik, men hvis du havde det, ville du ikke kalde dem racister. Jeg synes det er ganske blåøjet og snæversynet at kalde alle der stemmer DF for racister.

Jo, det er lige netop det jeg kan.

Jeg kan på ingen måde se hvordan man kan stemme på DF, uden at være racist 

Jeg synes virkelig at jeg gentager mig selv igen og igen og igen! Læs det jeg skriver!

Jeg skriver at man måske ikke stemmer på DF pga. racisme men pga. fx. dyrevelfærd eller ældrepolitik.

PROBLEMATIKKEN ved det er blot, at selvom man kun går ind for ovenstående og ikke er racist, så bakker man stadig op om racisme -Netop ved at udlændingepolitikken (som ER racistisk) bliver støttet samtidig.

Jeg forstår bare ikke at man kan sige at man ikke er racist og samtidig stemme DF  Hvis man ikke er racist, burde man ikke sætte sit kryds der, uanset hvor gode værdier partiet har. Igen igen igen så STØTTER man altså op om racisme ved at gøre det, det KAN man ikke komme udenom!

Jeg ved sgu snart ikke hvordan jeg ellers skal forklare det 

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Jo, det er lige netop det jeg kan.

Jeg kan på ingen måde se hvordan man kan stemme på DF, uden at være racist 

Jeg synes virkelig at jeg gentager mig selv igen og igen og igen! Læs det jeg skriver!

Jeg skriver at man måske ikke stemmer på DF pga. racisme men pga. fx. dyrevelfærd eller ældrepolitik.

PROBLEMATIKKEN ved det er blot, at selvom man kun går ind for ovenstående og ikke er racist, så bakker man stadig op om racisme -Netop ved at udlændingepolitikken (som ER racistisk) bliver støttet samtidig.

Jeg forstår bare ikke at man kan sige at man ikke er racist og samtidig stemme DF  Hvis man ikke er racist, burde man ikke sætte sit kryds der, uanset hvor gode værdier partiet har. Igen igen igen så STØTTER man altså op om racisme ved at gøre det, det KAN man ikke komme udenom!

Jeg ved sgu snart ikke hvordan jeg ellers skal forklare det 

Det er da muligt at du gentager dig selv, men det betyder altså ikke at du har ret. Jeg forstår udemærket at du synes at alle der stemmer DF er racister - men det er de ikke bare fordi du mener det.

Jeg vil også gentage mig selv - din holdning er snæversynet og tyder på uvidenhed omkring DF og især de mennesker der stemmer på dem. Og ja, det er faktisk enormt fordomsfuldt.

Anmeld

21. februar 2011

132319

Det er da muligt at du gentager dig selv, men det betyder altså ikke at du har ret. Jeg forstår udemærket at du synes at alle der stemmer DF er racister - men det er de ikke bare fordi du mener det.

Jeg vil også gentage mig selv - din holdning er snæversynet og tyder på uvidenhed omkring DF og især de mennesker der stemmer på dem. Og ja, det er faktisk enormt fordomsfuldt.

Nej, det siger jeg ikke. Jeg siger at de støtter op om noget racistisk. Jeg kan godt se at jeg måske fik formuleret det forkert i første omgang.

Så intet snæversynet eller fordomsfuldt, blot en fortolkning af deres politik som jeg faktisk tror at de DF'ere der kender 100% til deres politik deler med mig. De er jo (forkasteligt nok) ikke flove over at være racister 

-Og der er ingen grund til at kalde mig uviden og snævertsynet, jeg skriver rent faktisk pænt til dig!

Anmeld

21. februar 2011

Moaar

Louisiana28 skriver:

Jeg er helt enig!

Anmeld

21. februar 2011

Laulund87

Louisiana28 skriver:

Det synes jeg er rigtig godt skrevet..

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Nej, det siger jeg ikke. Jeg siger at de støtter op om noget racistisk. Jeg kan godt se at jeg måske fik formuleret det forkert i første omgang.

Så intet snæversynet eller fordomsfuldt, blot en fortolkning af deres politik som jeg faktisk tror at de DF'ere der kender 100% til deres politik deler med mig. De er jo (forkasteligt nok) ikke flove over at være racister 

-Og der er ingen grund til at kalde mig uviden og snævertsynet, jeg skriver rent faktisk pænt til dig!

Det var faktisk ikke for at skrive grimt til dig. Slet ikke! Nu skriver du godt nok, at du ikke fik formuleret dig rigtigt, men du har selv kaldt nogle stykker her i debatten for racister, selvom de skrev at de ikke var det.

Men uanset hvad, så bliver vi nok ikke enige om hvorvidt DF'ere er racister eller ej - eller støtter op om racisme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.