Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Kongmulle

jeg syntes at venligheden og tolerancen lyser langt ud af dit indlæg.... ( ja jeg er ironisk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

kamtok

louiseandersen85 skriver:

hold da op... du virker da som et rart menneske

Jeg er såmænd et meget rart menneske, men jeg har vitterligt INTET tilovers for de mennesker, der stemmer på DF. De er grunden til at min søn ikke er sikker på at have sin far hos sig altid. De er grunden til at mine svigerforældre ikke kan komme og besøge os, og derfor ikke får set deres barnebarn før han er 7 måneder. De er grunden til at flere af vores venner må flytte til Sverige. De er grunden til at en kammerat ikke kunne være med til fødslen af sit eget barn. De er grunden til at et vennepar med en datter endnu engang må sige farvel til hinanden og ikke vide, hvornår de kan komme til at leve sammen som en familie.

Så jeg er ikke noget rart menneske overfor de som stemmer på DF, men ellers er jeg faktisk ikke så forfærdelig endda...

Anmeld

22. februar 2011

Mi

Overvejer du at fravælge en dp fordi hun har en politisk holdning som er anderledes end din egen? Det virker sart ja. Desuden kan hun gøre og tro hvad hun vil i sin fritid, og hendes facebook profil har du for så vidt ikke noget at gøre på.

Anmeld

22. februar 2011

Mi

fru-nielsen skriver:

Det er lige netop pga en besynderlig debat som denne at jeg som dagplejer prøver at være forholdsvis anonym et sted som her. Jeg er en rigtig god dagplejer men jeg ville være så ked at hvis nogen ikke kunne skille min aktivitet herinde fra mit arbejdsliv.

Mit facebook billede er af en stor beskidt opvask og et køkken der ligner løgn efter en dejlig lang familiefest. Jeg sidder lige nu og tænker over hvad man kunne få ud af det billede...
Mon nogen bedømmer mig på at mit køkken roder på en lørdag formiddag... når samme køkken er en offentlig arbejdsplads mandag morgen...

At jeg har sat netop det billed på facebook er ikke fordi jeg hylder rod men fordi jeg syntes det er sjovt
Facebook er da sjov og ballade, jeg skriver også røverhistorier i mine opdateringer. Måske din dpér i virkeligheden stemmer på enhedslisten.

Hvordan i øvrigt havde du forestillet dig at det skulle påvirke dine børn hvad hun stemmer?? Umiddelbart er det vildeste jeg kan forestille mig at de får mareridt om natten pga de billeder der hænger af Pia allevegne i hendes hus

Forstår dig godt. Man har jo også lov til at have privatliv og kan faktisk godt skille det ad. Tænk hvis der var noget som ikke ville have mig som kontaktpædagog fordi jeg stemte på et bestemt parti, havde en bestemt religion eller andet

Anmeld

22. februar 2011

Louisiana

MHK skriver:

Jo, gu er det taget ud af en sammenhæng, du har jo ikke resten af mine skrevne ord med.

Islam og støtte af et parti kan ikke sammenlignes da det er to vidt forskellige ting. Det ene er religion, det andet er støtte. Fordi man er muslim, betyder det ikke at man støtter op om taliban. Når man stemmer på DF støtter man (måske ubevidst?) op om fremmedhad.

Jeg reder ikke alle over en kam, tværtimod men jeg ser en kedlig tendens til at folk er uvidende når de siger at de ikke er racister. DEJLIGT at de ikke er det, men så burde de ikke stemme på DF som ER et racistisk (i hvert fald imod Islam) parti.

Nej, det er ikke taget ud af sammenhæng. Jeg synes du skal gå tilbage og se hvad du selv har skrevet.

Og fordi man er DF'er betyder det ikke, at man er racist - eller nazist, for den sags skyld.

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

Louisiana28 skriver:

Nej, det er ikke taget ud af sammenhæng. Jeg synes du skal gå tilbage og se hvad du selv har skrevet.

Og fordi man er DF'er betyder det ikke, at man er racist - eller nazist, for den sags skyld.

Nej, det betyder bare man støtter mennesker der er det og dermed giver dem magt til at pleje deres værdier...som eksempelvis er fremmedhadske...og det er det værste, synes jeg...hvis man stemmer df men ikke vil støtte racismen, for det gør man..

Anmeld

22. februar 2011

Louisiana

Maja88 skriver:

ej ligefrem at kalde DF'ere for nazister... synes du ikke det er lidt vildt...

ved du hvad nazismen gik ud på??? altså ikke endnu har jeg hørt om nogen DF'ere gå ud og ligefrem slå ihjel for deres parti....

nazisterne går ind for den ariske race.. altså lyshårede og blå øjne... lyse i huden...

det er jo ikke DF' gør... det DF går ind for at danmark er dansk...

jeg siger ikke jeg støtter dem, og er IKKE racist, men kan da blive harm over de personer som kommer herop og udnytter systemet.

Nu er det ikke for at starte en ny debat, men vil lige hurtigt indskyde at nazisterne ikke kun kæmpede for dem med blå øjne og blond hår. De kæmpede for den 'hvide' race, ja, men håret måtte gerne være brunt (havde Hitler selv), og øjnene måtte gerne være brune. Men det optimale var naturligvis det blonde hår og de blå øjne.

Anmeld

22. februar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

Nej vil ikke fravælge hende uden og have mødt hende...Mener bare at som dagplejer ved man vel det første der bliver gjort er at søge på facebook...Og man skal være neutral...Men det er nok bare mig...

Tja hun er jo bare et menneske som har en facebook som alle andre i denne verden og hun kan jo ikke tilpasse sit privatliv efter hendes arbejde.. Kan ikke se problemet. Så var der jo ingen af os der måtte have noget på facebook - flere af os bliver "tjekket" ud uden vi aner det...

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Ja, jeg synes du er sart, hun kan sagtens være en rigtig god dagplejer selvom hun stemmer DF... Selvom jeg bestemt ikke er fan af fx Villy Søvndal ville jeg ikke fravælge en mulig dagplejer fordi hun evt. var fan af ham på facebook. Synes også facebook er noget privat, som ikke skal køres i sammenspil med vores erhverv. Synes du skal se mere på hendes proffession, hvis ikke hun har et godt samarbejde med jer og dit barn er det en anden ting, men fravælg hende ikke pga. hendes politiske overbevisning, jeg tvivler på den på nogen måde kommer til at spille ind i forhold til dit barn. Det er både godt og ondt med facebook, hvis det kan sætte den slags tanker igang..!

Anmeld

22. februar 2011

MariaJ

fru-nielsen skriver:

Jeg har meget bevidst valgt ikke at have et billede af mig selv på min facebook. Den er lukket for andre og jeg værner en del om mit privatliv på nettet.
I "gamle dage" kunne vi dagplejere gerne se når forældrene havde fået tilbudt plads, fordi der kørte biler langsomt forbi ude på vejen eller en m/k med barnevogn der ellers ikke gik tur på min gade, gik lige pludselig meget ofte tur forbi mit hus. . Så jeg er bestemt ikke uvidende om at vi bliver vurderet.
Og jeg kan godt forstå forældrenes frygt for at overlade deres dyrebare børn til en fremmed. Og deres behov for at kontrollere, men der skal også være plads til menneskelighed som er det hele dagplejen jo handler om.
En af mine kolleger er ordlind og skriver til tider noget vrøvl på hendes facebook. Men hun er en rigtig god dagplejer. Jeg har  rod i mit køkken og stue i weekenderne men jeg er altså også en god dagplejer. Og det er det jeg mener at der skal være plads til. At vurdere nogen efter en facebook-profil er unuanceret. 
At arbejdsgivere også bruger facebook er jeg vidende om, men det ingår jo så også i overvejelserne sammen med ansøgning/samtale mm

Min holdning afspejler også at jeg selv er meget imod at google folk. Uanset hvad man som privatperson siger/gør så er man jo professsionel når man er på arbejde. Og nettet er fuld af så meget der ikke kan bruges.

Jeg er slet ikke uenig med dig i, at privatliv og arbejde er to forskellige ting og at eventuelt rod i dit eller mit køkken ikke siger noget om hvor gode vi er til vores arbejde. Jeg siger bare, at selvom du er imod at google folk er der mange andre der ikke er, og derfor er man nødt til at forholde sig til det, som du jo tydeligvis også gør. Hvilken konsekvens man drager af det, er jo op til en selv.

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.