Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Hansen97

kamtok skriver:

Det er overhovedet ikke at være sart! Du kan være helt sikker på, at jeg aldrig nogensinde ville lade en der ligefrem "reklamerer" med DF  passe mit barn, eller for den sags skyld overhovedet røre, kigge eller tale til mit barn..

Jeg er meget tolerant overfor alle mennesker i hele verden og synes virkelig at der skal være plads til alle, undtagen dem der stemmer på DF

Ja du er da rigtig tolerant!! Så længe det er OK med dig er du!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Hansen97

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige fået brev om vores dagplejer og søgt på hende på facebook, på billedet har hun så Dansk Folkeparti logo......

Det syntes jeg ikke om, er jeg sart?? 

Kunne jo også være at hun var fuldstændig ironisk og overhovedet ikke vil have noget med DF at gøre... ??

Man skal da passe på man ikke dømmer folk på baggrund af noget man har set men ikke ved noget om?!?!

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

Der er lige lidt for mange sider til at jeg gider læse hele tråden

Jeg synes det er rigtigt vigtigt at adskille arbejds- og privatliv! Din dp har altså også et liv udover at passe børn. Hvad hun lige præcist går ind for hos DF er jo ikke til at vide - måske synes hun de har nogle rigtigt gode holdninger/mærkesager til pensionsalderen

Jeg ville i hvert fald ikke vælge hende fra af den grund, men helt klart tage ud at besøge hende. Hvis det så ved besøget føles forkert er det en helt anden snak

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

kamtok skriver:

Det er overhovedet ikke at være sart! Du kan være helt sikker på, at jeg aldrig nogensinde ville lade en der ligefrem "reklamerer" med DF  passe mit barn, eller for den sags skyld overhovedet røre, kigge eller tale til mit barn..

Jeg er meget tolerant overfor alle mennesker i hele verden og synes virkelig at der skal være plads til alle, undtagen dem der stemmer på DF

Ja du lyder sandelig tolerant

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Kan ikke lade være med og tænke over om i der diskuterer så meget nu har læst hvad tråden handler om....? 

Jeg har ikke sagt jeg ikke vil have hende, jeg har sagt jeg ikke syntes om det....Og om det var at være sart...

Jeg vil sætte pris på at i bruger den rigtige tone herinde, for vil indrømme nogle af indlæggenen efterhånden lyder som en børnehave....Lad nu folk have deres meninger, det er ok i ikke er enige, men det kan i skrive på en pæn måde...

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Der er lige lidt for mange sider til at jeg gider læse hele tråden

Jeg synes det er rigtigt vigtigt at adskille arbejds- og privatliv! Din dp har altså også et liv udover at passe børn. Hvad hun lige præcist går ind for hos DF er jo ikke til at vide - måske synes hun de har nogle rigtigt gode holdninger/mærkesager til pensionsalderen

Jeg ville i hvert fald ikke vælge hende fra af den grund, men helt klart tage ud at besøge hende. Hvis det så ved besøget føles forkert er det en helt anden snak

Jeg har aldrig skrevet jeg vil vælge hende fra 

Anmeld

22. februar 2011

Fru Hansen

MariaJ skriver:

Uanset om man kan lide det eller ej, tror jeg man må se i øjnene at man vil blive vurderet på de "spor" man efterlader sig på nettet, hvis man har en form for "offentlig" position.  Det kan godt være det er ærgerligt, men det er ikke sikkert det er smart at have en stor beskidt opvask som sit facebookbillede, hvis man er dagplejer i sit private hjem. Man skal i hvert fald være opmærksom på, at det kan sende nogle lidt uheldige signaler til folk man egentlig ikke kender.

Jeg opfatter det som at man gerne vil give et godt førstehåndsindtryk, og man må se i øjnene at ens færden på nettet, er en del af førstehåndsindtrykket. Problemet med facebook er jo at man bruger sit fulde navn, og det derfor altid kommer op ved en google søgning.

Jeg er ikke dagplejer, men forsker, og ved at kolleger, arbejdsgivere, samarbejdspartnere osv bruger google til at finde min mailadresse, mit cv osv, og til at vurdere hvad jeg er for en. Jeg er meget opmærksom på hvad jeg har liggende på nettet under mit fulde navn af samme årsag. Jeg bruger fx aldrig mit fulde navn her, har en lukket profil på facebook og er ikke facebbokvenner med fx mine studerende.

Jeg har meget bevidst valgt ikke at have et billede af mig selv på min facebook. Den er lukket for andre og jeg værner en del om mit privatliv på nettet.
I "gamle dage" kunne vi dagplejere gerne se når forældrene havde fået tilbudt plads, fordi der kørte biler langsomt forbi ude på vejen eller en m/k med barnevogn der ellers ikke gik tur på min gade, gik lige pludselig meget ofte tur forbi mit hus. . Så jeg er bestemt ikke uvidende om at vi bliver vurderet.
Og jeg kan godt forstå forældrenes frygt for at overlade deres dyrebare børn til en fremmed. Og deres behov for at kontrollere, men der skal også være plads til menneskelighed som er det hele dagplejen jo handler om.
En af mine kolleger er ordlind og skriver til tider noget vrøvl på hendes facebook. Men hun er en rigtig god dagplejer. Jeg har  rod i mit køkken og stue i weekenderne men jeg er altså også en god dagplejer. Og det er det jeg mener at der skal være plads til. At vurdere nogen efter en facebook-profil er unuanceret. 
At arbejdsgivere også bruger facebook er jeg vidende om, men det ingår jo så også i overvejelserne sammen med ansøgning/samtale mm

Min holdning afspejler også at jeg selv er meget imod at google folk. Uanset hvad man som privatperson siger/gør så er man jo professsionel når man er på arbejde. Og nettet er fuld af så meget der ikke kan bruges.

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

Anonym skriver:

Jeg har aldrig skrevet jeg vil vælge hende fra 

Ok - det var bare sådan jeg tolkede det

Anmeld

22. februar 2011

Fru Hansen

Jeg kommer da lige i tanke om at DF vist var de eneste (eller blandt de få ?) der var villige til at ændre på dagplejernes fradrag for en del år tilbage, måske 3-4-5 år.

Vores fradrag er nemlig ikke reguleret ved overenskomst, men bestemt fra politisk side. Og FOA (vores fagforening) har længe lavet lobby-arbejde på chr.borg for at få vores fradrag op så det modsvarer de faktiske udgifter. 
Måske er det så omkring 2 år siden at vi endelig fik igennem at fradraget sættes gradvist op over flere år.

Jeg husker ikke de nærmere omstændigheder så godt, men jeg husker at jeg selv var ret overrasket over at DF var lydhøre når en del andre mente at de ikke kunne se problemet i at vi i en årrække faktisk tog penge med på arbejde

Måske finder du der en god forklaring på dagplejerens DF-logo.

Anmeld

22. februar 2011

LR85

kamtok skriver:

hold da op... du virker da som et rart menneske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.