Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

132319

Naannaa87 skriver:

Det er jo ikke alle der har et lige så flot ordforråd som dig så må ty til mine egne ord, og beklager meget det ikke lige faldt i din smag ..

Jeg har sagt hvad jeg synes om din holdning ! Du er ikke en skid bedre end en racist ..

Vi bliver heldigvis aldrig enige, så jeg syntes bare du skal blive ved med at beskylde alle der stemmer df for at være racister

God aften

Jeg beskylder ikke. Men hvordan er man ikke racist når man afskyr et andet folkefærd? Jeg ville virkelig gerne have nogle argumenter 

Jeg er sikkert ikke "en skid bedre" en racister på rigtig mange områder. Disse mennesker kan være lige så gode omsorgsgivere for deres børn, være fantastiske personligheder men der jeg står af, er overfor den afsky de har for andre mennesker.

Så nej, jeg har aldrig sagt at jeg er bedre, jeg har blot sagt at jeg ikke er og aldrig bliver fremmedhadsk og derfor stemmer jeg ikke på et fremmedhadsk parti.

God aften til dig også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

132319

Mutti2B skriver:

Synes sgu det er ok at du står ved dine meninger, men du skal dælme også give plads til andre. Da jeg stemte DF for over et årti siden, var udlændingepolitikken ikke det den er i dag. Men du kan simpelthen ikke sidde og sige at folk er racister, hvis de ikke er det. Den del der kun stemmer på DF pga deres udlændingepolitik er en hel anden sag.  

For 10 år var jeg 17, der anede jeg intet om politik 

Men igen, uanset hvad så kan jeg, hvis man ellers har sat sig ind i politikken, ikke forstå hvordan man I DAG kan stemme på DF uden at kalde sig racist 

Anmeld

21. februar 2011

SpunkenJo

Men hvis en DP ikke må skilte med sin politiske holdning på sit profilbillede - så må en falckredder, sygeplejeske eller en politibetjent heller ikke gøre det  

Jeg fatter så ikke lige behovet for at google en DP, og så på den måde dømme personen på forhånd.. Hvis hun ikke har været god til sit arbejde, så lur mig om hun så ikke var blevet fyret for længst. 

Jeg har aldrig googlet min DP, og har aldrig overvejet at gøre det. Tror ikke engang hun har en facebook  Men hvis hun havde, ville jeg heller ikke være venner med hende - tror jeg da.. 

Jeg kan godt forstå at du ønsker det bedste for dit barn, men her synes jeg sq at du er sart. 

Mød hellere personen face2face og så tag den derfra - det er så nemt at sidde bag en skærm og dømme nu til dags....

Jeg har så ikke forstået behovet i at skilte med ens politiske holdning på profilbilleder, men ok - jeg er også jobsøgende, så bruger facebook både til netværk og venner...  

Ligesom vi heller ikke kan udbasunere lige hvad der passer os, strejke eller idet hele taget udtale ting der kan misforstås. Arbejde eller fri underordnet......

- kollega fra Amager blev fyret forrige år pga en uheldig udmelding på FB.

Så egentlig forstår jeg nok heller ikke behovet for at statuere sin poltiske holdning vha et logo på sin FB hvis ikke man direkte er politisk aktiv. Men igen, det er jo bare min personlg holdning.

Men holder stadig fast i, at er man dp skal man overveje hva man skriver på den del af ens FB der er offentlig tilgængelig, idet nysgerrige folk kan finde på at Google en....

Jo

Anmeld

21. februar 2011

JonTri

linselouise skriver:

Min mor er DF'er og har altid været det. Hun er pensioneret vuggestue pædagog og dagplejer, og hun har opdraget 8 børn.

Ikke et eneste af hendes egne børn stemmer DF idag, og hun var altid en af ynglingspædagogerne i vuggestuen.

Så bare fordi din DPmor har et bestemt politisk holdepunkt betyder det jo ikke at hun er et dårligt menneske eller at dit barn bliver påvirket af det  

Enig i synspunket! Mon nogle ville hidse sig sådan op, hvis der havde stået SF eller V som logo? 

Jeg aner ikke hvad min dp stemmer - jeg er også ligeglad... er i øvrigt lige blevet venner med hende på face... Her fandt jeg ud af at hun er til FEST (rødvin med veninder) og næsten lige har fået MC kørekort... 

Anmeld

21. februar 2011

Na-Wi

MHK skriver:

Jeg beskylder ikke. Men hvordan er man ikke racist når man afskyr et andet folkefærd? Jeg ville virkelig gerne have nogle argumenter 

Jeg er sikkert ikke "en skid bedre" en racister på rigtig mange områder. Disse mennesker kan være lige så gode omsorgsgivere for deres børn, være fantastiske personligheder men der jeg står af, er overfor den afsky de har for andre mennesker.

Så nej, jeg har aldrig sagt at jeg er bedre, jeg har blot sagt at jeg ikke er og aldrig bliver fremmedhadsk og derfor stemmer jeg ikke på et fremmedhadsk parti.

God aften til dig også.

Som en anden pige skrev her i tråden stemte hendes kæreste df fordi han kunne lide at de var gode ved vores pensionister!!

Jeg vil gerne bruge lidt tid på at undersøge hvad de står for, men lige meget hvad synes jeg ikke man kan beskylde alle for at være racister fordi de stemmer df..

Jeg har haft stemmeret i 5 år og må ærligt indrømme at jeg aldrig har stemt endnu, jeg synes at dansk politik er vildt uoverskueligt så fordi jeg er imod din holdning er det ikke ens betydende med ar jeg stemmer df

Anmeld

21. februar 2011

eElak

SpunkenJo skriver:

Ligesom vi heller ikke kan udbasunere lige hvad der passer os, strejke eller idet hele taget udtale ting der kan misforstås. Arbejde eller fri underordnet......

- kollega fra Amager blev fyret forrige år pga en uheldig udmelding på FB.

Så egentlig forstår jeg nok heller ikke behovet for at statuere sin poltiske holdning vha et logo på sin FB hvis ikke man direkte er politisk aktiv. Men igen, det er jo bare min personlg holdning.

Men holder stadig fast i, at er man dp skal man overveje hva man skriver på den del af ens FB der er offentlig tilgængelig, idet nysgerrige folk kan finde på at Google en....

Jo

He he.... Ja i har sq ikke nemme vilkår.. I har jo sådan set aldrig noget privatliv.. 

Men generelt så gælder det jo efterhånden at alle offentlige ansatte skal være neutrale, for ellers kan de risikere at blive forfulgt for deres holdninger... eller dømt mener jeg.. 

Anmeld

21. februar 2011

132319

Naannaa87 skriver:

Som en anden pige skrev her i tråden stemte hendes kæreste df fordi han kunne lide at de var gode ved vores pensionister!!

Jeg vil gerne bruge lidt tid på at undersøge hvad de står for, men lige meget hvad synes jeg ikke man kan beskylde alle for at være racister fordi de stemmer df..

Jeg har haft stemmeret i 5 år og må ærligt indrømme at jeg aldrig har stemt endnu, jeg synes at dansk politik er vildt uoverskueligt så fordi jeg er imod din holdning er det ikke ens betydende med ar jeg stemmer df

Jeg synes bare det er ærgerligt at man stemmer på et parti pga én ting. Især når man åbenbart ikke kan gennemskue alt det negative, som fx. fremmedhad.

Jeg beskylder ikke folk for at være racister. Jeg tror at de der ved hvad partiet står for er klar over at de er det. De andre der stemmer på partiet og ikke kan gennemskue racismen, er simpelthen bare uvidne og det er ærgerligt.

Og igen igen, så tror jeg hverken at Pia K eller de andre politikere er blege for at indrømme at de er racister og derfor forstår jeg ikke hvorfor tilhængerne ikke blot gør det samme 

Anmeld

21. februar 2011

SpunkenJo

KaLee skriver:

He he.... Ja i har sq ikke nemme vilkår.. I har jo sådan set aldrig noget privatliv.. 

Men generelt så gælder det jo efterhånden at alle offentlige ansatte skal være neutrale, for ellers kan de risikere at blive forfulgt for deres holdninger... eller dømt mener jeg.. 

Det kan du have ret i, men på den anden side, så skal man jo altid kunne klare at se dem i øjnene man har udtalt sig om, og i det hele taget kunne stå ved det man har gjort og sagt.

Og det er i mine øjne ligegyldigt om man er politiker, skuespiller (Bjarup Riis....) politibetjent, studerende eller bare helt almindelig med bøjle på tænderne.... Så skal man kunne tåle at blive konfronteret med hvad man har sagt og gjort!

Og derfor kan jeg kun gentage, man nøje skal overveje hva man propper de offentligt tilbøjelige dele af FB.

Folk er nysgerrige, og nogen vil bruge det imod en, nogen får forkert indtryk af en, nogen får et dårligt indtryk og nogen er naturligvis også ligeglade.....

Men at lade et logo på et FB profilbillede afgøre valget af dp, kan jeg ikke sætte mig ind i!

Anmeld

21. februar 2011

Silvermist

Ja, jeg synes at du er en tand for sart. Jeg er ikke tilhænger af DF, men hvad vores dagplejemor er tilhænger af har ingen betydning for mig, så længe hun yder sit arbejde godt og mine børn trives hos hende.

Men vi er heldige. Vi har nemlig jordens skønneste dagplejemor

Anmeld

21. februar 2011

L.J.L

rikkekrogh skriver:

Enig i synspunket! Mon nogle ville hidse sig sådan op, hvis der havde stået SF eller V som logo? 

Jeg aner ikke hvad min dp stemmer - jeg er også ligeglad... er i øvrigt lige blevet venner med hende på face... Her fandt jeg ud af at hun er til FEST (rødvin med veninder) og næsten lige har fået MC kørekort... 

Så må du lige være opmærksom på at dine børn ikke går hen og bliver HA'ere eller bandidos !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.