Dagpleje er jeg sart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Carina1977

Jeg ser absolut intet galt i at man på nettet tjekker op omkring en dagplejemor. Tro mig, virksomheder gør det meget ofte også, når de skal ansætte folk. Jeg kan ikke se forskellen??

Men til selve spørgsmålet. Nej jeg ville ikke vælge en dagplejemor fra, hvis det viste sig at hun var df´er. Jeg tror så absolut ikke at hendes politiske overbevisning, ville smitte af på børnene.

Jeg synes det er godt du ikke afskriver hende helt på forhånd

Det kunne jo netop vise sig, at hun var en helt anden person, end det billede du har dannet dig af hende, efter du så hendes facebook-profil. Kan være at du finder ud af at du klikker rigtig godt med hende, og måske ser hvor kærlig og omsorgsfuld hun er overfor børnene. Det er altid en god ting lige at møde personen ansigt til ansigt, inden man tager sine beslutninger. Og det lyder jo også til, at det er det du gør

Til slut vil jeg ønske dig held og lykke med det, og håber du får en positiv oplevelse af hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Dinna88

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg kunne aldrig finde på at tjekke min dp`er på facebook.. det svare til at når asta skal i BH, så skal jeg tjekke alle pædagogerne på facebook eller google dem, for at se om nogle af dem stemmer osv på noget forkert...

Synes det er forkert at snage i andres folk privatliv, og det er min holdning...

Hun googlede hende jo bare - at facebook så kommer frem, det er jo ikke hendes skyld. Og hvis DPmor ikke ønsker at blive "tjekket" op på, så må hun jo gøre sin profil 100 % privat og fjerne logoet - eftersom hun har det logo, så har hun jo intet imod at forældrene til børnene ser hvad hun stemmer Så egentlig er det vel intet problem. Måske er det faktisk meget praktisk - der er jo, som denne tråd viser, folk der ikke ønsker en DPmor der stemmer på DF - det er da meget smart at få klargjort hvad hun stemmer, hvis folk tjekker op på hende, hvis det betyder noget for dem at finde ud af noget om hende.

Anmeld

21. februar 2011

mor-til-vanessa

MHK skriver:

Nej dét er den bestemt ikke!

Stemmer man på et racistisk parti så ER man da racist, det kan man da ikke sådan lige komme udenom 

Igen, de der stemmer på DF fordi de godt kan lide deres andre politiske holdninger, må simpelthen ikke have sat sig nok ind i den samlede politik, de står for. ALT står i racismen, ja nærmest nazimens tegn -Det er forkasteligt!

først vil jeg bare lige sige at jeg er helt enig i det du skriver...

men... efter en lang diskution jeg har haft med min samfundsfags lærer om df er racister (jeg siger de er og han siger de ikke er og at jeg misbruger ordet racisme) 

i følge min lærer: er df ikke racister fordi de kun tager afstand fra islam, muslimer og ikke racer og farvede mennersker. derfor kan man ikke kalde dem for racister, da racisme betyder man er race hadske. 

jeg mener jo så bare at df jo er et politisk parti og derfor ved de jo godt hvad der er lovlig og sige og ikke sige. altså de ved hvad de skal sige for at man ikke kan dømme dem som racister. om man så må kalde dem racister eller ej, så er det et usmageligt parti og kan ikke se at det er bedre at tage afstand fra religion/islam. fremmedhadske er de.

nå det var også bare lige for at forklare det med racisme. men jeg vil stadig til den dag jeg dør sige de er racismer, selvom det måske så ikke er "helt" korrekt. ( min lærer tager i øvrigt også stærk afstand fra df)

hilsen liv

Anmeld

21. februar 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Jeg ser absolut intet galt i at man på nettet tjekker op omkring en dagplejemor. Tro mig, virksomheder gør det meget ofte også, når de skal ansætte folk. Jeg kan ikke se forskellen??

Men til selve spørgsmålet. Nej jeg ville ikke vælge en dagplejemor fra, hvis det viste sig at hun var df´er. Jeg tror så absolut ikke at hendes politiske overbevisning, ville smitte af på børnene.

Jeg synes det er godt du ikke afskriver hende helt på forhånd

Det kunne jo netop vise sig, at hun var en helt anden person, end det billede du har dannet dig af hende, efter du så hendes facebook-profil. Kan være at du finder ud af at du klikker rigtig godt med hende, og måske ser hvor kærlig og omsorgsfuld hun er overfor børnene. Det er altid en god ting lige at møde personen ansigt til ansigt, inden man tager sine beslutninger. Og det lyder jo også til, at det er det du gør

Til slut vil jeg ønske dig held og lykke med det, og håber du får en positiv oplevelse af hende

Det var netop det jeg prøvede at forklare 

Anmeld

21. februar 2011

Mor-til-asta-09

Dinna88 skriver:

Hun googlede hende jo bare - at facebook så kommer frem, det er jo ikke hendes skyld. Og hvis DPmor ikke ønsker at blive "tjekket" op på, så må hun jo gøre sin profil 100 % privat og fjerne logoet - eftersom hun har det logo, så har hun jo intet imod at forældrene til børnene ser hvad hun stemmer Så egentlig er det vel intet problem. Måske er det faktisk meget praktisk - der er jo, som denne tråd viser, folk der ikke ønsker en DPmor der stemmer på DF - det er da meget smart at få klargjort hvad hun stemmer, hvis folk tjekker op på hende, hvis det betyder noget for dem at finde ud af noget om hende.

Ja men en dp mor har altså et privatliv også... og det skal de have lov til at have...

Anmeld

21. februar 2011

132319

Mutti2B skriver:

Det er jo din mening og jo du dømmer lige nu. Som jeg også skrev før har jeg jo aldrig været racist

Men du har stemt på et racistisk parti 

Anmeld

21. februar 2011

Na-Wi

MHK skriver:

Svineri, narj egentlig ikke. Det er fakta. Igen vil de der virkelig ved hvad det er de stemmer på, ikke benægte at de er racister. 

Alle andre er blot uvidende om det og falder for partiets manipulation og billige salgstricks  Man er racist når man står inde for og stemmer på noget racistisk, det kan da forhåbentlig ikke være så svært at se. Åbenbart. 

Når du selv ligger ud med at sige at du ikke ved ret meget om politik, agter jeg ikke at diskutere denne sag med dig,

Så lad være med at sende et svar tilbage hvis du ikke gider at diskutere med mig

Din holdning er fesen, og er til at  sig over, man dømmer ikke folk på forhånd lige meget om de stemmer det ene eller andet, er sorte eller hvide, er homo eller heteroseksuelle, det er bare så lavt at dømme folk uden man egentlig ved hvad hver enkel person har at bidrage med.. Så har jeg sagt hvad jeg ville

Anmeld

21. februar 2011

132319

mor-til-vanessa skriver:

først vil jeg bare lige sige at jeg er helt enig i det du skriver...

men... efter en lang diskution jeg har haft med min samfundsfags lærer om df er racister (jeg siger de er og han siger de ikke er og at jeg misbruger ordet racisme) 

i følge min lærer: er df ikke racister fordi de kun tager afstand fra islam, muslimer og ikke racer og farvede mennersker. derfor kan man ikke kalde dem for racister, da racisme betyder man er race hadske. 

jeg mener jo så bare at df jo er et politisk parti og derfor ved de jo godt hvad der er lovlig og sige og ikke sige. altså de ved hvad de skal sige for at man ikke kan dømme dem som racister. om man så må kalde dem racister eller ej, så er det et usmageligt parti og kan ikke se at det er bedre at tage afstand fra religion/islam. fremmedhadske er de.

nå det var også bare lige for at forklare det med racisme. men jeg vil stadig til den dag jeg dør sige de er racismer, selvom det måske så ikke er "helt" korrekt. ( min lærer tager i øvrigt også stærk afstand fra df)

hilsen liv

Tak til dig (og din samfundsfagslærer) for uddybelse 

Som du skriver, så kan det godt være at det ikke er alle racer men kan man så ikke kalde dem Islam-racister? 

Uanset hvad, så mener jeg at det er forkasteligt at man kan have sådan et frygteligt menneskesyn som Pia K og co 

Anmeld

21. februar 2011

Dinna88

Mor-til-asta-09 skriver:

Ja men en dp mor har altså et privatliv også... og det skal de have lov til at have...

Ja, men vi ved jo alle at firmaer tjekker op på folk hele tiden - hvad er anderledes her? Hun ved at der vil være nogle der tjekker op på hende, og alligevel har hun det logo der. Så hun har det jo tilsyneladende ganske fint med at folk ser det - ergo der er vel intet problem i det Hun kan jo lave sin facebook profil privat så man netop ikke kan tjekke op på hende, udover hendes profilbillede - og det er netop dét hun vælger at have logoet på. Og TS skriver jo også at resten af hendes profil er privat.

Anmeld

21. februar 2011

eElak

SpunkenJo skriver:

At du skilter til dem du er venner med på FB, hvilken politisk holdning du/man har jo bare super, hvis du spørger mig.
- Der kan man jo gøre som man plejer blandt venner. FB er jo et virtuelt venne-mødested, og der skal man vel ku opføre sig som man plejer, tænker jeg.

Men at have profilbillede med logo fra DF (V,K,S,SF findselvpåflere) på.... Et billede som (ofte) er det eneste man kan se når man søger på folk på FB, er måske ikke nødvendigt, når man nu arbejder som DP, og man derfor ofte vil blive søgt frem via FB af folk som får tilbudt en plads hos en.

Det er blot min måde at anskue det på

Og jeg vil give dig ret i, at man da ikke skal skjule sin politiske overbevisning, tværtimod! Og du har også helt ret i, at det er en måde at råbe op vedr. alle besparelserne. Og jeg er da helt for, at man politisk tager stilling, og viser sit flag.

Vedr. TS, så syns jeg ikke man ligefrem skal lade billedet med DF-logoet afgøre om man vælger vedkommende fra eller til som DP. Det giver ikke rigtig nogen mening i min verden, og jeg kan ikke forstå hvis det skal afgøre det. Men undren omkring det, kan jeg sagtens sætte mig ind i.

Interessant debat

Men hvis en DP ikke må skilte med sin politiske holdning på sit profilbillede - så må en falckredder, sygeplejeske eller en politibetjent som dig selv heller ikke gøre det (ikke at jeg siger at du gør det), hvis sammenligningen skal være helt komplet.. 

Jeg fatter så ikke lige behovet for at google en DP, og så på den måde dømme personen på forhånd.. Hvis hun ikke har været god til sit arbejde, så lur mig om hun så ikke var blevet fyret for længst. 

Jeg har aldrig googlet min DP, og har aldrig overvejet at gøre det. Tror ikke engang hun har en facebook  Men hvis hun havde, ville jeg heller ikke være venner med hende - tror jeg da.. 

Jeg kan godt forstå at du ønsker det bedste for dit barn, men her synes jeg sq at du er sart. 

Mød hellere personen face2face og så tag den derfra - det er så nemt at sidde bag en skærm og dømme nu til dags....

Jeg har så ikke forstået behovet i at skilte med ens politiske holdning på profilbilleder, men ok - jeg er også jobsøgende, så bruger facebook både til netværk og venner...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.