Hvor meget tog I på fra uge 0-20 kontra uge 20-40???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

foto på lærred

Nååå, ja okay, det kan jeg nok bedre følge med i Sikke en dejlig kommentar Nu er jeg helt lettet

Jeg er sikker på, at du ser rigtig dejlig ud. Og det med at din læge sagde at du vejede ALT for meget. Altså ud fra det skema der var tidligere, var det jo kun halvandet kilo for meget. Og som andre skriver, så kan det være i ryk man tager på. Så du må ikke være for bekymret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

tinasmor

Man får nogle gange "præstationsangst" når man læse herinde om alle de kvinder der kun tager 8 kilo eller lign på når de skal føde. Så sidder jeg altid og tænker "bare det var mig"

Men jeg ved også, at jeg ikke spiser så sundt som jeg burde og jeg laver slet ikke motion (gjorde jeg heller ikke før graviditet) Men på den anden side tænker jeg også, at jeg sikke spister mere usundt eller lign end før graviditeten, og der lå jeg jo stabilt i mange år (64 kilo) sååå.. ja jeg ved det ikke. Nogle er nok bare heldige. Men jeg gad godt nok, at jeg i slutningen ikke skal rende rundt med så mange kilo. 12 kilo ville være helt skønt for mig. Men jeg tror, at med min første var det nærmere 15 eller 16 kilo. 9 måneder efter jeg havde født var jeg tilbage til normal vægt.

Anmeld

30. januar 2011

mullesmith2

Jeg tog altså 27kg på og fik afvide jeg max måtte tage 10kg på også selvom jeg ventede tvillinger. Men det er bare ikke noget man er herre over selv med de kilo. Jeg kunne intet gøre for ikke at tage de kilo på. Og du kan heller intet gøre og du skal slet ikke høre på din læge/jordmoder eller nogen med det der. Så længe du spiser normalt og fornuftigt og får dine vitaminer og hva man nu skal have så er det bare rigtig godt. Jeg vil sige det lyder meget normalt det du har taget på indtil videre.  Kram mulle (der allerede har tabt de 27kg igen helt uden at gøre det mindste og ammer heller ikke. Og der er kun gået 10 uger siden mine drenge blev født)

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

TinaPina skriver:

Jeg har kastet rigtig meget op i starten, deraf vægttabet.

Men jeg er jo så også overvægtig, og kan sagtens tåle at han tager fra mig

Men mon dog jeg kan få lov at nøjes med det lidt hehe...

Vand i kroppen kan ihvert fald hurtigt få sat en stopper for det

Jamen jeg har også rigtig mange problemer med vand i benene allerede... Gad vide hvad det ender med ... Vi må bare tage det som det kommer

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

STN skriver:

Her vil jeg da også lige være med 

Jeg vejede sådan ca. 78 kg da jeg blev gravid, så tabte jeg mig i starten, så jeg røg ned på 76,4 kg. Og nu vejer jeg så 80 kg  Så man kan vel sige, at jeg har taget 2 kg på indtil videre, og er 18+1 i dag  Jeg går nemlig ikke ud fra, at jeg skal tælle de knap 2 kg med jeg tabte i starten..

Godt gået Indtil videre er der da ingen problemer så

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

KarinaIda skriver:

Ja, det er ikke så meget, og det dejligt.... Heheh

Men sidste gang smed jeg det dobbelte af hvad jeg tog på, og de røg meget hurtig(på 14 dage ca), men lå så også rigtig rigtig syg efter fødslen...

Nå okay, ja så har der jo været en "god" grund til hvorfor du tabte dig så meget.. Synd du lå syg! Håber du er på toppen igen i alle henseender

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

Baagøe skriver:

Jeg tog 6 kg. på de første 20 uger og de sidste 20 uger tog jeg blot 4 kg. på. Det kommer i ryk, så man kan ikke altid regne med at tage lige så meget/lidt på i sidste halvdel som i første

Nej jeg kan læse mig frem til at det er MEGET forskelligt og helt individuelt hvad man tager på gennem graviditeten... Må jo bare prøve at gøre hvad man kan for ikke at tage unødigt meget på

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

misslea skriver:

Ja - det var meget heldigt sluppet...

Altså.... jeg har altid dyrket meget sport og trænet en del, så det fortsatte jeg med (på det niveau kroppen nu ku klare)!!! Jeg tænkte ikke sådan vildt me´get over, hvad jeg spiste... ikke andet end, at det primært skulle være god og nærende kost!! Dermed ikke sagt, at jeg ikke også spiste usunde ting, for det kunne jeg da ikke lade vær' med... heheh!!!

Heheh, nej det kan man jo sjældendt Desværre tager jeg bare enormt let på, så jeg må prøve at holde mig selv i nakken for ikke at tage unødigt meget på Men det lyder som en rigtig god plan. Man må prøve at spise så nærende man kan!

Anmeld

30. januar 2011

MyLove E

Jeg veje ved første læge tjek 86kg så tabte jeg mig ca 4-5kg i uge 20 var jeg igen på 86 nu ligger jeg på ca.88 og er 24+4.

Håber ikke jeg tager så meget mere på vil helst ikke over 100.

Jeg er begyndt at svømme en del, både for at komme i form men også for ikke tage alt for meget, og for så er jeg i gang og så er det måske nemmer at kommer i gang igen når jeg har født :-)

/ Tanja

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

foto på lærred skriver:

Jeg er sikker på, at du ser rigtig dejlig ud. Og det med at din læge sagde at du vejede ALT for meget. Altså ud fra det skema der var tidligere, var det jo kun halvandet kilo for meget. Og som andre skriver, så kan det være i ryk man tager på. Så du må ikke være for bekymret.

Hvor er du bare sød Tusind tak!

Men ja, det skema beroligede mig. Så ligger jeg ikke så meget over gennemsnittet alligevel Kan jo håbe på at det kommer ti at stå stille nu Skal prøve at gøre hvad jeg kan for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.