Hvor meget tog I på fra uge 0-20 kontra uge 20-40???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

perlestump

hej

jeg ved den første veje jeg 55-56 kg og tog 6 kg på under hele gravidtet, kom derefter ned på 47-48 kg af amming

2 gang vejke jeg de 47-48 kg og tog 9 kg på under hel gravidtet kom derefter ned på de 48 kg af amming igen

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

lucas<3

Mette:)) skriver:

Hej Damer

Har lige været hos lægen, da jeg var lidt bekymret for de lændesmerter jeg har haft den sidste uge. Det har været en hård arbejdsuge med lange dage, og det kunne mærkes(!!!). Var bare lidt nervøs for om det var begyndende bækkenløsning el lign. Det var det dog heldigvis ikke. Smerterne skyldes at ryggen begynder at svaje meget mere og musklerne bliver overanstrengte osv.

Hun gav bagefter udtryk for at hun synes det lignede jeg var længere henne end jeg var, og spurgte hvor meget jeg har taget på indtil videre. Måtte indrømme at jeg allerede har taget 7,5 kg på Hvilket hun sagde var for meget!!

Hun sagde at det også kunne have indflydelse på mine smerter, og at jeg virkelig skulle tænke over hvad jeg spiste. Jeg blev ret forlegen, og følte virkelig at jeg havde gjort noget meget forkert sådan som hun fik det til at lyde...... Hmm..... Hun sagde dog at det kunne være at jeg 'var en af dem' som tog meget på i starten, og knap så meget i sidste del af graviditeten, men hvem ved...

Hvordan var jeres vægtstigning gennem første halvdel af graviditeten (0-20) kontra sidste halvdel (20-40)????

Knus Mette,
- som nu knap nok tør kigge på en kage

jeg startede med og veje 59,1 kg da jeg blev gravid. jeg tog 4,7 kg på 26 uger og da jeg fødte 42+0 vejede jeg 73,2kg

efter 6 måneder mangler jeg og smide et halvt kg..

så havde taget 14,2 kg på under min graviditet

Anmeld

8. februar 2011

joojoo

Hej Damer

Har lige været hos lægen, da jeg var lidt bekymret for de lændesmerter jeg har haft den sidste uge. Det har været en hård arbejdsuge med lange dage, og det kunne mærkes(!!!). Var bare lidt nervøs for om det var begyndende bækkenløsning el lign. Det var det dog heldigvis ikke. Smerterne skyldes at ryggen begynder at svaje meget mere og musklerne bliver overanstrengte osv.

Hun gav bagefter udtryk for at hun synes det lignede jeg var længere henne end jeg var, og spurgte hvor meget jeg har taget på indtil videre. Måtte indrømme at jeg allerede har taget 7,5 kg på Hvilket hun sagde var for meget!!

Hun sagde at det også kunne have indflydelse på mine smerter, og at jeg virkelig skulle tænke over hvad jeg spiste. Jeg blev ret forlegen, og følte virkelig at jeg havde gjort noget meget forkert sådan som hun fik det til at lyde...... Hmm..... Hun sagde dog at det kunne være at jeg 'var en af dem' som tog meget på i starten, og knap så meget i sidste del af graviditeten, men hvem ved...

Hvordan var jeres vægtstigning gennem første halvdel af graviditeten (0-20) kontra sidste halvdel (20-40)????

Knus Mette,
- som nu knap nok tør kigge på en kage

jeg har taget 6 kg på... Jeg er idag i uge 22+3 dage. Jeg ved ikke om det er for meget? Min anden veninde som også lige har været gravid fortalte at hun også havde taget 6 kg. ved de 22 uger og det var godt ifølge en eller anden kurve?

Jeg synes ellers ikke du ligner en der har taget for meget på.. Synes du er flot

Anmeld

8. februar 2011

Multebær

MIWULA skriver:

Jeg havde ikk taget noget på fra første lægetjek til uge 20.

Havde nemlig tabt mig men lige efter begyndte jeg og tage på.

Første lægetjek vejet jeg 66,1 og vejer nu 69 og er i uge 36.

Næsten det samme her. Er i uge 42 og vejer 70 kg startede vist på 66kg ved første lægetjek i uge 8

Anmeld

8. februar 2011

MIWULA

Multebær skriver:

Næsten det samme her. Er i uge 42 og vejer 70 kg startede vist på 66kg ved første lægetjek i uge 8

Hold da op det er oz rigtig flot. Det er rart og tænke på der ikk er så meget der skal af igen bagefter.

Anmeld

8. februar 2011

Molly8

Jeg er 38+3 og har taget 15,4 kg på. Indtil for 3 uger siden fulgte jeg stort set bøgernes "anbefalinger" til vægtstigning, men herefter tog jeg 3 kg på på 2 uger!  - Et ordtenligt spring. Nu håber jeg på mere eller mindre at holde vægten de sidste uger Jeg har først og fremmest holdt øje med, hvor vægten satte sig, og indtil for 3 uger siden sad det midt på maven. Nu kan jeg se, at det sætter sig i ansigtet, og det er lidt noget skidt synes jeg, så jeg prøver at skære ned på det usunde og få min motion i svømmehallen..

Kh Molly

Anmeld

8. februar 2011

Bruus

joojoo skriver:

jeg har taget 6 kg på... Jeg er idag i uge 22+3 dage. Jeg ved ikke om det er for meget? Min anden veninde som også lige har været gravid fortalte at hun også havde taget 6 kg. ved de 22 uger og det var godt ifølge en eller anden kurve?

Jeg synes ellers ikke du ligner en der har taget for meget på.. Synes du er flot

Tak hvor er du sød
Synes ikke 6 kg lyder som meget overhovedet Gid det var mig

Anmeld

8. februar 2011

joojoo

Tak hvor er du sød
Synes ikke 6 kg lyder som meget overhovedet Gid det var mig

jeg synes nu det er ved at blive lidt hårdt.. men er heller ik så høj(1,50)..så det er nok meget godt at det ikke går såå stærkt igen

Anmeld

9. februar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg har ikke taget noget på endnu - er i uge 24+0

Anmeld

9. februar 2011

Ann.

0-20 ca. 4-5 kg.

21-41+4 ca. 9 kg.

Tog omkring 14 kg på (startvægt 59 - slutvægt 73,4), smed 10 på et par uger, men de 8-9 kg er kommet på igen  Manglende overskud og "sorg" pga. Lærke har gjort at vi mange gange har valgt den lette løsning.

Håber på at komme igang igen inden for meget kort tid - men jeg ved sku ikke  

Er rigtig ked af mine 71,2 kg når jeg kun er 162 cm høj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.