Hvor meget tog I på fra uge 0-20 kontra uge 20-40???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

TinaPina

Mette:)) skriver:

Jamen jeg har også rigtig mange problemer med vand i benene allerede... Gad vide hvad det ender med ... Vi må bare tage det som det kommer

Det er jo i princippet også fuldstændig ligegyldigt. Det kommer jo nogle skønne unger ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Bruus

tinasmor skriver:

Man får nogle gange "præstationsangst" når man læse herinde om alle de kvinder der kun tager 8 kilo eller lign på når de skal føde. Så sidder jeg altid og tænker "bare det var mig"

Men jeg ved også, at jeg ikke spiser så sundt som jeg burde og jeg laver slet ikke motion (gjorde jeg heller ikke før graviditet) Men på den anden side tænker jeg også, at jeg sikke spister mere usundt eller lign end før graviditeten, og der lå jeg jo stabilt i mange år (64 kilo) sååå.. ja jeg ved det ikke. Nogle er nok bare heldige. Men jeg gad godt nok, at jeg i slutningen ikke skal rende rundt med så mange kilo. 12 kilo ville være helt skønt for mig. Men jeg tror, at med min første var det nærmere 15 eller 16 kilo. 9 måneder efter jeg havde født var jeg tilbage til normal vægt.

Godt gået at komme tilbage til normalvægten! Nu må vi se hvad jeg ender med at lande på om 19 uger Lige meget hvad, tager jeg det som det kommer  

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

TinaPina skriver:

Det er jo i princippet også fuldstændig ligegyldigt. Det kommer jo nogle skønne unger ud af det

LIGE PRÆCIS!!! Det er jo det hele værd

Anmeld

30. januar 2011

Bruus

mullesmith2 skriver:

Jeg tog altså 27kg på og fik afvide jeg max måtte tage 10kg på også selvom jeg ventede tvillinger. Men det er bare ikke noget man er herre over selv med de kilo. Jeg kunne intet gøre for ikke at tage de kilo på. Og du kan heller intet gøre og du skal slet ikke høre på din læge/jordmoder eller nogen med det der. Så længe du spiser normalt og fornuftigt og får dine vitaminer og hva man nu skal have så er det bare rigtig godt. Jeg vil sige det lyder meget normalt det du har taget på indtil videre.  Kram mulle (der allerede har tabt de 27kg igen helt uden at gøre det mindste og ammer heller ikke. Og der er kun gået 10 uger siden mine drenge blev født)

Hvor er du bare sød! Tak for de støttende ord
Jamen altså du har jo ret! Bare man spiser jævnt sundt og nærende og tager sine vitaminer og mineraler
Og hvor er det sejt at du allerede er af med de kilo! Sådan!! Håber jeg kan gøre det efter

Anmeld

30. januar 2011

MIWULA

Hold da op, det var ikke meget Men så er der heller ikke så meget der skal smides igen efter fødslen

Nej nemlig det er nu meget rart og tænke på.

Anmeld

30. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Hej Damer

Har lige været hos lægen, da jeg var lidt bekymret for de lændesmerter jeg har haft den sidste uge. Det har været en hård arbejdsuge med lange dage, og det kunne mærkes(!!!). Var bare lidt nervøs for om det var begyndende bækkenløsning el lign. Det var det dog heldigvis ikke. Smerterne skyldes at ryggen begynder at svaje meget mere og musklerne bliver overanstrengte osv.

Hun gav bagefter udtryk for at hun synes det lignede jeg var længere henne end jeg var, og spurgte hvor meget jeg har taget på indtil videre. Måtte indrømme at jeg allerede har taget 7,5 kg på Hvilket hun sagde var for meget!!

Hun sagde at det også kunne have indflydelse på mine smerter, og at jeg virkelig skulle tænke over hvad jeg spiste. Jeg blev ret forlegen, og følte virkelig at jeg havde gjort noget meget forkert sådan som hun fik det til at lyde...... Hmm..... Hun sagde dog at det kunne være at jeg 'var en af dem' som tog meget på i starten, og knap så meget i sidste del af graviditeten, men hvem ved...

Hvordan var jeres vægtstigning gennem første halvdel af graviditeten (0-20) kontra sidste halvdel (20-40)????

Knus Mette,
- som nu knap nok tør kigge på en kage

Nu hved jeg ikke lige hvor langt du er henne...

men med mit første barn/søn tog jeg 12 kg på de første 20 uge også 4 på de sidste uger til jeg fødte da jeg var 38+1 henne..

Med min datter tog jeg 27 kg på i alt og de første 18 kg de første 16 uger resten stille frem til jeg føde på 40+2.

Mit sidste barn/min søn tog jeg 20 kg på de første 18 uger og 5-6 kg til jeg føde ham på 40+2

Tro det er meget forskeligt......

Henriette

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

Nej jeg kan læse mig frem til at det er MEGET forskelligt og helt individuelt hvad man tager på gennem graviditeten... Må jo bare prøve at gøre hvad man kan for ikke at tage unødigt meget på

Jeg gjorde nu ikke noget, men åd masser af chokolade mm.. Alligevel tog jeg kun 10 kg. på

Anmeld

31. januar 2011

misslea

Heheh, nej det kan man jo sjældendt Desværre tager jeg bare enormt let på, så jeg må prøve at holde mig selv i nakken for ikke at tage unødigt meget på Men det lyder som en rigtig god plan. Man må prøve at spise så nærende man kan!

Nej - det er man jo desværre ikke helt herre over!! Jeg tænkte meget på, at Wilma skulle have nogle gode sager at vokse på, så spiste rigtig meget frugt, grønt kød og grovbrød, kartofler osv!! Meeeeen... der sneg sig da også is og slik ned.... hehe!! Jeg var højgravid over sommeren sidste år, så i perioder fik jeg en del is... hihi

Her er et billede, som jeg mener er taget dagen inden, jeg fødte!! Tror egentlilg, at alle de kilog jeg havde taget på, var REN baby, fostervand, moderkage, vand osv!!! For to dage efter fødslen vejede jeg i hvert fald, det samme igen! MEN... min veninde, som var gravid på samme tidspunkt tog 16 kg på, og lignede sig selv igen MEGET hurtigt efter fødslen... så du skal ikke være nervøs... bare nyd din graviditet, og spist, det du har lyst til!!! Det skal helt sikkert nok ryge af igen, når din bebs er kommet til verden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. januar 2011

KarinaIda

Nå okay, ja så har der jo været en "god" grund til hvorfor du tabte dig så meget.. Synd du lå syg! Håber du er på toppen igen i alle henseender

Det er jeg, men tog så også fra august til dec, så de første par mdr måtte faderen tage sig af den lille... Så forhåbentlig går det bedre denne gang, og jeg selv kan være med fra start af!!!

Anmeld

31. januar 2011

Muffinmus

0-20 første gang-ca 12 kg...men endte også på 25 hvilket er alt FOR meget jo:-)

0-20 anden  gang ca 1,7 kg og endte på 17...dvs  de 15 kg kom efter uge 20.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.