Hvor meget tog I på fra uge 0-20 kontra uge 20-40???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

BechHannibal

Jeg er 40+0 idag og har taget en 7-8 kg på i min graviditet. Det meste af det er kommet de sidste par uger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

JustMe

Mette:)) skriver:

Hej Damer

Har lige været hos lægen, da jeg var lidt bekymret for de lændesmerter jeg har haft den sidste uge. Det har været en hård arbejdsuge med lange dage, og det kunne mærkes(!!!). Var bare lidt nervøs for om det var begyndende bækkenløsning el lign. Det var det dog heldigvis ikke. Smerterne skyldes at ryggen begynder at svaje meget mere og musklerne bliver overanstrengte osv.

Hun gav bagefter udtryk for at hun synes det lignede jeg var længere henne end jeg var, og spurgte hvor meget jeg har taget på indtil videre. Måtte indrømme at jeg allerede har taget 7,5 kg på Hvilket hun sagde var for meget!!

Hun sagde at det også kunne have indflydelse på mine smerter, og at jeg virkelig skulle tænke over hvad jeg spiste. Jeg blev ret forlegen, og følte virkelig at jeg havde gjort noget meget forkert sådan som hun fik det til at lyde...... Hmm..... Hun sagde dog at det kunne være at jeg 'var en af dem' som tog meget på i starten, og knap så meget i sidste del af graviditeten, men hvem ved...

Hvordan var jeres vægtstigning gennem første halvdel af graviditeten (0-20) kontra sidste halvdel (20-40)????

Knus Mette,
- som nu knap nok tør kigge på en kage

Da jeg var i uge 21 havde jeg taget 9 kg på, så med mindre du i forvejen har lidt på sidebenene, kan jeg ikke se, hvordan 7,5 kg i uge 22 kan være for meget. Jeg havde taget 7 kg på allerede omkring uge 18 stykker, og det sagde både jordemoder og læge var fint. Nu er jeg i 26. uge og har taget 10 kg på, hvilket både jordemoder og læge siger er fint.

Det kommer vist an på lægen/jordemoderen, der ser samt den gravides udgangsvægt

Anmeld

9. februar 2011

JustMe

Faktisk kan man jo ikke rigtigt sammeligne vægtstigninger uden at have udgangs-BMI'et med i betragtningen...og selv med den, er det meget individuelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.