Hvor meget tog I på fra uge 0-20 kontra uge 20-40???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

80.686 visninger
92 svar
1 synes godt om
28. januar 2011

Bruus

Hej Damer

Har lige været hos lægen, da jeg var lidt bekymret for de lændesmerter jeg har haft den sidste uge. Det har været en hård arbejdsuge med lange dage, og det kunne mærkes(!!!). Var bare lidt nervøs for om det var begyndende bækkenløsning el lign. Det var det dog heldigvis ikke. Smerterne skyldes at ryggen begynder at svaje meget mere og musklerne bliver overanstrengte osv.

Hun gav bagefter udtryk for at hun synes det lignede jeg var længere henne end jeg var, og spurgte hvor meget jeg har taget på indtil videre. Måtte indrømme at jeg allerede har taget 7,5 kg på Hvilket hun sagde var for meget!!

Hun sagde at det også kunne have indflydelse på mine smerter, og at jeg virkelig skulle tænke over hvad jeg spiste. Jeg blev ret forlegen, og følte virkelig at jeg havde gjort noget meget forkert sådan som hun fik det til at lyde...... Hmm..... Hun sagde dog at det kunne være at jeg 'var en af dem' som tog meget på i starten, og knap så meget i sidste del af graviditeten, men hvem ved...

Hvordan var jeres vægtstigning gennem første halvdel af graviditeten (0-20) kontra sidste halvdel (20-40)????

Knus Mette,
- som nu knap nok tør kigge på en kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Sof

Da jeg blev gravid med Silje vejede jeg 79 kg, da jeg var 7+3 vejede jeg 83kg da jeg var 24 + 1 vejede jeg 94,8 og som højgravid var jeg oppe omkring de 120kg 

Kom i sommers endelig ned på 67 kg og manglede bare de sidste 2 kg for at være helt tilfreds, men mødte så kæresten og det giver jo lidt på sidebenene igen og jeg vejede 72 kg da jeg fandt ud af at jeg var gravid denne gang og vejede 73,8 da jeg vejede mig for et par dage siden  Håber og beder til at det samme ikke sker denne gang men indtil videre har jeg heller ikke taget så meget på, så det håber jeg fortsætter, skulle gerne nøjes med bare at tage 8-10 kg på denne gang, men nu må vi se  Har bevist at jeg kan gøre det en gang, så tager jeg for meget på, så ved jeg at jeg kan smide det igen 

Anmeld

28. januar 2011

Bruus

Sof skriver:

Da jeg blev gravid med Silje vejede jeg 79 kg, da jeg var 7+3 vejede jeg 83kg da jeg var 24 + 1 vejede jeg 94,8 og som højgravid var jeg oppe omkring de 120kg 

Kom i sommers endelig ned på 67 kg og manglede bare de sidste 2 kg for at være helt tilfreds, men mødte så kæresten og det giver jo lidt på sidebenene igen og jeg vejede 72 kg da jeg fandt ud af at jeg var gravid denne gang og vejede 73,8 da jeg vejede mig for et par dage siden  Håber og beder til at det samme ikke sker denne gang men indtil videre har jeg heller ikke taget så meget på, så det håber jeg fortsætter, skulle gerne nøjes med bare at tage 8-10 kg på denne gang, men nu må vi se  Har bevist at jeg kan gøre det en gang, så tager jeg for meget på, så ved jeg at jeg kan smide det igen 

Hvor er det flot at du smed det hele igen!!!! Det kræver vilje!
Men ja, jeg håber ikke jeg taget meeget på i sidste halvdel af graviditeten. Men jeg har i forvejen MEGET nemt ved at tage på, så det er ikke let Men nu vil jeg da i høj grad tænke over hvad jeg spiser. For har ikke lyst til at skulle få dårlig samvittighed af de øjne lægen sendte mig. Synes nu godt nok ikke selv at jeg er så stor og synes heller ikke at 7,5 kg lyder så forfærdeligt. Men hvad ved jeg. Jeg er jo ikke læge

Anmeld

28. januar 2011

MIWULA

Jeg havde ikk taget noget på fra første lægetjek til uge 20.

Havde nemlig tabt mig men lige efter begyndte jeg og tage på.

Første lægetjek vejet jeg 66,1 og vejer nu 69 og er i uge 36.

Anmeld

28. januar 2011

FrkLarsen

Jeg tog 8kg på i løbet af de første 12-14 uger, og derefter smed jeg så ekstra 12kg på resten af graviditeten. tog ca 20kg på, +/-

Anmeld

28. januar 2011

mum2010

Jeg tog kun 4 kilo på indtil uge 20. Og derefter gik det ellers stærkt og jeg tog yderligere 21!!!! kilo på de sidste 20 uger  Og ja har været skyld i nogle af dem selv men bebs havde sådan behov

Kæmper desværre stadig med de sidste 7 kilo

Anmeld

28. januar 2011

Aves.

0kg og 25kg

Anmeld

28. januar 2011

mortilnoahogmelina

Da jeg vejede mig omkring uge 25 havde jeg taget 8 kg på . da jeg fødte 39+6 var jeg på + 16 .

jeg har indtil nu smodt 11-12 kg 1 månede efter fødslen .

Anmeld

28. januar 2011

misslea

Jeg tog 8 kg på ialt!

Da jeg blev gravid vejede jeg 62.

Efter 20 uge - havde jeg taget ca. 4 kg på (vejede ca. 66 kg)

Efter uge 40 - havde jeg taget yderligere 4 kg på (vejede 70, da jeg fødte Wilma 41+1)!

Anmeld

28. januar 2011

Sof

Mette:)) skriver:

Hvor er det flot at du smed det hele igen!!!! Det kræver vilje!
Men ja, jeg håber ikke jeg taget meeget på i sidste halvdel af graviditeten. Men jeg har i forvejen MEGET nemt ved at tage på, så det er ikke let Men nu vil jeg da i høj grad tænke over hvad jeg spiser. For har ikke lyst til at skulle få dårlig samvittighed af de øjne lægen sendte mig. Synes nu godt nok ikke selv at jeg er så stor og synes heller ikke at 7,5 kg lyder så forfærdeligt. Men hvad ved jeg. Jeg er jo ikke læge

Jeg har også meget nemt ved at tage på, men som min læge sagde, så handler det ikke om hvor meget jeg spiser, men om hvad jeg spiser, så det har jeg taget til mig og det virker. Er jeg slik/sukker trængende, så tager jeg lige et stykke brød først, for så spiser jeg ikke så meget af alt det andet som jeg jo skal holde mig fra, og det virker faktisk rigtig godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.